Wanneer gaat flirten te ver?

Discussie in 'De lounge' gestart door Libra89, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Precies, en wij verwachten van elkaar dit niet te doen. Ze vroeg wanneer je flirten te ver vindt gaan, en daar reageer ik op dat wij ( ik en mijn man ) überhaupt geen contacten hebben met het zelfde geslacht, ja enkel een groet op werk etc maar verder niet en dat komt ook deels vanuit het geloof. Ik spreek idd niet voor elke moslim want zijn er genoeg die het wel doen.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik hoorde ooit een goeie bij dr. Phil. "Als je het thuis niet aan je partner durft te vertellen, ging je dus te ver"

Mijn man mag best appen met een vrouw. Ik app ook wel eens met een man. Maar dan ligt het eraan waar het over gaat, dat maakt of het acceptabel is ofniet, maar dat vind ik idem als met iemand appen met hetzelfde geslacht.

Aankomen mag ook niet. Tenzij overlegd.
    Ik heb geen behoefte aan een open relatie, maar, mag mijn man nou een dag komen dat hij toch eens iets wil proberen (ik ben zn eerste vriendin en ook direct zn vrouw en moeder van zn kinderen)
    Dan zou ik hem letterlijk toestemming geven om even een avond of dag uit de band te springen.

Maar vreemdgaan (wat in mijn ogen dus zónder overleg is) Zowel geestelijk als lichamelijk. Is een echte no go

TJS, Ysabella en suus1983 vinden dit leuk.
  3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik vind echt flirten helemaal niet kunnen...
    Mijn man is een latino en kan zeker tegen andere vrouwen zeggen dat ze ontzettend knap zijn. Maar ook bijv tegen mijn en zijn eigen moeder, dus ik weet hoe hij 't bedoelt ;). Zo praat hij gewoon.
    Hij is gewoon een charmeur af en toe maar ik sta 100% op nummer één dat laat hij me merken dus dat "flirten" van hem stelt niets voor. Als ik 't gevoel zou hebben dat 't wel iets voor zou stellen, zou ik er wel een probleem v maken, het echt niet leuk vinden. Het gaat er dus om of hij die andere persoon écht leuk vindt of 't gewoon maar zegt.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik ben best jaloers. Hartjes etc onder een berichtje vind ik niks.
    Maar een hartje sturen naar een hele goede vriendin van ons die het wat moeilijker heeft vind ik geen probleem.
    Wij hadden vorige week een vriend op visite, s avonds borreltje er bij. Hele goede gesprekken gehad over wat moeilijkheden bij hem. De volgende dag kreeg ik, en mijn man ook, een heel lief berichtje met bedankt voor het luisteren etc. Die krijgt van mij een hartkusje terug hoor, dat heeft niks met lust ofzo te maken. Wel met liefde.

qwerty123, KleineLai, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Omdat die ook met jou flirten voor een betere fooi ;)

Je moet dat ook niet op een eerste date doen maar als je elkaar goed kent. Houdt de lol er een beetje in. Niet zo stug allemaal.

Wij gaan overigens niet verder dan lachen en knipoogjes. Of een geintje maken... wel allemaal heel netjes hoor. Geen rare opmerkingen maar wel net iets meer dan gewoon aardig.

Het is ook meer een beetje elkaar plagen. Van kijk ik lig nog goed in de markt nu jij weer...

File flirten is ook leuk trouwens :)

hoop28 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Een aantal mensen schreven het al: als je wat je doet met je partner deelt en er open over bent, dan vind ik het prima. Ik heb mannelijke vrienden en mijn vriend heeft vrouwelijke vrienden waar we prima een hartje naar kunnen sturen zonder dat het gek is. Mijn vriend maakt ook graag geintjes over dit soort dingen. Maar altijd in volledig vertrouwen.
    Hij gaat ook wel eens met zijn ex op stap. Ik vind dat prima, want we hebben een fijne relatie.
    En als een van ons iets niet fijn vindt zeggen we dat en doen we dat dus niet meer.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben getrouwd en heb ook een vriendschap met een man (ook getrouwd met kids).

Ik ben open over alles, en als die vriend een onhandige opmerking maakt, dan ben ik de eerste die mijn telefoon op tafel gooit om mijn man in te lichten en de context toe te lichten(die dan meestal geen interesse heeft overigens, want hij vertrouwt me). Onhandige opmerkingen als in "ik blijf bij jou slapen dan" of "je ziet er goed uit", ook al is het onschuldig ik wil het wel graag delen.

Hij reageert wel eens met een hartje op Facebook, maar dat gaat dan wel over mijn kinderen.

Ik zou best een dagje alleen met hem op stap kunnen. Mijn man kent hem en gaat ook wel eens mee.
    Maar toen ik laatst iemand zocht om een paar dagen weg te gaan, viel hij toch wel af omdat ik dat raar vond (Ik kan het zelf prima, weg met hem, maar ik begrijp dat dat niet sociaal gewenst is).

Mijn man is helemaal niet jaloers aangelegd maar ik vind het zelf wel fijn dat hij mijn mannelijke vrienden ook kent

Edit: ik lees iets over een ex. Mijn ex woont in het buitenland maar ik kan daar prima heen met het vliegtuig en dan is er ook geen jaloezie

8. Mijn antwoord op wanneer flirten te ver gaat:

Wanneer je de ander/je partner ermee kwetst.

Het flirten is een heel dun (gevaarlijk) lijntje.
    Als jij als vrouw aangeeft dat je dit te ver vind gaan van je man dan moet hij dat respecteren.

Lies1611, Sylva en Libra89 vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Juist! Volgens mij is flirten ook gewoon onderdeel van hun functie ;)
    En inderdaad is flirten gewoon leuk mits je niet te ver gaat. Je moet dat ook niet zwaarder maken dan het is. Het hoeft niet te betekenen dat als je flirt, je relatie meteen niet goed zit of dat er gezegd wordt: ‘ik heb dat niet nodig. Heb al een goede relatie met m’n partner.’ Wat mij betreft staat dat er los van.

Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind het jammer als je je partner niet een beetje kan laten flirten. Dat is toch gewoon leuk en je krijgt ook nog eens een goed gevoel bij.

Ysabella en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Maar hoe zit dat dan met een collega of vrouw van een vriend bijvoorbeeld?

12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Flirten is prima. Iedereen vindt het toch fijn om naast je relatie te weten dat je er mag zijn? Mijn man en ik geven beide vaak complimenten aan andere mensen (familie/vrienden/kennissen of onbekenden). Ik vind bepaalde emoticons sturen of nummers uitwisselen tijdens het uitgaan not done. En inderdaad; alles wat je via whatsapp zou krijgen en je niet aan je partner zou kunnen of willen laten lezen vind ik te ver gaan.

Tenzij je even heerlijk over hem/haar aan 't klagen bent tegenover je beste vriend/vriendin. Dat zou ik ook niet laten lezen :roflmao:;)

Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit is voor mij ook wel de grens denk ik.

Hahaha en dat laatste zeker :roflmao:

14. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Gewoon een hallo verder ook niet, er zijn geen gesprekken of dergelijke die gevoerd worden of contacten via sociaal media...

Evanesco vindt dit leuk.
  15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik krijg er echt geen goed gevoel van hoor.

Sylva vindt dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Vind jij het niet leuk als een andere man denkt zo leuke vrouw of man?

Ik vind het altijd wel een compliment als iemand met mn vriend flirt en ik met hem mee naar huis ga. :D

Ysabella vindt dit leuk.
  17. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hier ook jaloers aangelegd. De genoemde voorbeelden vind ik dan ook echt not done. Als iemand dat soort berichten naar hem stuurt zegt hij dat meteen en dan kapt hij het gelijk af, andersom is dat voor mij ook zo. Ik sluit me trouwens aan bij @Lotion. Krijg er ook geen beter gevoel van als een andere man mij leuk zou vinden. Heb daar echt totaal geen behoefte aan.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.142
    35.785
    113
    Dat herken ik niet. Ik weet wel wat ik heb en dat hoeft niemand mij te bevestigen. Een beetje flirten vind ik niet erg hoor, maar dat het mij een beter gevoel zou geven? Nee. En houd ook niet echt van een tease.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Dat vind ik dan wel weer heel extreem.

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het gaat ook om de lol van dat moment in die context.
    Maar goed dat is voor iedereen anders.

Ik vind ook wel dat er een verschil zit in een beetje onschuldig flirten met iemand in de trein of op het terras, of nummers uitwisselen en sexueel getinte apjes naar elkaar sturen. Dat zouden we ook echt nooit doen.

Maar goed wij plagen elkaar graag een beetje.

Deel Deze Pagina