Onze dochter is nu bijna 16maanden en ik geef haar nog standaard uit een fles of beker drinken. Ik oefen dus bijna zelden met een open beker. Vanaf welke leeftijd beginnen jullie met oefenen en kunnen jullie kinderen het zelf? Ik was/ben eigenlijk van plan dit in de zomer te doen als het buiten kan en er dus vrij weinig geknoeid kan worden
Hier drinkt de jongste al een tijdje uit een gewone open beker. Ziet ze de andere twee doen dus wilde ze ook heel graag. Ze drinkt alleen water dus hier heeft ze dat gewoon geoefend; ging eigenlijk meteen prima. Soms iets onvoorzichtig of te snel, maar over het algemeen gaat het erg goed. Kwestie van proberen dus. Wachten tot het mooie weer kan ik mij wel goed voorstellen trouwens hihi
Gewoon een keer beginnen. Bij mn oudste duurde het wel drie jaar, ze nam altijd de slok nét te groot = verslikken... De jongste kan het heel goed kwam ik laatst achter met smoothie Met sap doe ik het nog niet dan heb ik om 10.00u de kleding al nat ondanks slab.
Mijn kleintje kan het al vrij lang, vanaf 1 jaar al geoefend. Of al eerder, weet even niet meer. Maar scheelt denk ik ook dat het op het kdv ook gedaan wordt. Ze ziet het andere kinderen doen en daar oefenen ze ook.
Onze zoon dronk vanaf 8 maanden uit een rietjesbeker en met 14 maanden heb ik een gewone beker voor hem neer gezet en dit ging direct goed. Je kunt het ook eens proberen met joghurt in een open beker.
Ons zoontje drinkt uit zo'n plastic ikea beker, ik denk nu 2 mnd. We hadden zo'n kiddieboo beker, maar die wil hij niet meer. Hij drinkt zelf, ik hoef de beker alleen maar aan te geven en weer terug te pakken. Lekker gaan oefenen!
Hier al wel snel met een tuitbeker begonnen. Dat spastischebadvies van het cb heb ik heel snel naast me neergelegd. Van hun moest onze dochter al bijna uit een beker nog voor ze kon zitten. De oudste in nu 2,5. Ze kan wel uit een beker drinken, maar er zijn situaties waarin een tuitbeker toch handiger is. En ze praat voor tien, dus aan taalontwikkelong geen gebrek. Wij zijn overigens begonnen met oefenen in bad en voor het tandenpoetsen. Voor tandenpoetsen kreeg ze altijd nog een fles en dan deed ik even een paar slokjes water om de meeste melksuiker weg te spoelen. Anders heeft poetsen natuurlijk weinig zin.
Hier ook 16 maanden. Hij kan uit een gewone beker drinken maar het is toch een heel geknoei dus ik ga het hem altijd aanbieden als het mooi weer is tegen het einde van de zomer zal het geknoei hopelijk wel minder zijn
Dochter is 14 maand, krijgt bij het eten wel vaak drinken uit open beker/oefenbeker maar dan houd ik de beker vast. Zelf doen zie ik de komende tijd eigenlijk nog niet gebeuren. De rest van de dag uit rietjesbeker.
Mijn dochter weigerde melk en de fles toen ze ongeveer 8 maanden was dus vanaf toen overgestapt naar gewoon eten en water uit een tuitbeker. Sinds een maand zit ze steeds aan die rand te sabbelen dus ik heb toen gewoon de deksel eraf gehaald. Nu drinkt ze soms met deksel en tuit en soms uit de open beker. Ik moet wel de beker vasthouden anders wordt het een natte bende Over een week haal ik zo'n andere beker waarbij ze uit de rand kan drinken.
Dochter heeft ook zo'n beker, maar vind het erg leuk om de middelste ring te laten bewegen, vooral als de beker ligt , dan komt nog al het drinken eruit, dus hier staat de beker weer even achter in de kast.
Hahaha!!! Kreeg idd maandag het advies van het cb dat ik al moest gaan oefenen met een open beker . Mijn reactie was: dan mag ik een plastic onesie gaan kopen voor haar . Ik wacht nog even, ze heeft nog geen behoefte aan extra vocht buiten haar flessen om.
Grappig mijn dochter is 22 maanden en een rietjesbeker heeft ze nooit gesnapt. Grappig die verschillen. Ze drinkt nu uit een fles en tuitbeker. Een gewone beker met joghurt gaat prima. Ze snapt de techniek maar het gaat nog te snel. Wel geef ik haar zo af een toe een slokje van mijn beker.
Vanaf de 7 maanden denk ik. Oefenen met de yoghurt. vanaf 9 maanden drinkt ze echt netjes uit de beker. Wel gedoseerd uiteraard en er gaat heus wel een drupje naast, maar toch.. tuitbeker heeft hier nooit iemand gesnapt. de oudste twee dronken uit een rietjesbeker en pas ruim na t jaar (denk eerder tegem de 1.5) goed uit een beker. De logopediste van de oudste twee ziet ook graag dat we snel zouden gaan oefenen met een beker.
Hier met beide kinderen gelijk met een open beker begonnen toen ze wat anders (water/thee) dan melk kregen. Dochter was heel voorzichtig en behendig dus die had vanaf dr eerste verjaardag alleen nog maar een open beker staan, kon dat heel netjes. Mijn zoontje kan ook goed uit een open beker drinken, maar is wat onstuimiger/drukker dus zo op tafel zetten vind ik niet zo'n goed plan..dus hij drinkt aan tafel uit een open beker en op de salontafel staat een rietjesbeker met water.
mijn dochter van 14 maanden drinkt soms een slokje mee uit mijn beker. maar dan moet ik wel echt de beker vast houden. anders kiept ze hem gewoon in 1x om, verder heeft ze ook het liefst haar flesje en tuitbeker. mijn dochter gooit het liefst alles op de grond. dus ook de flessen en bekers. dus helemaal zelf doen dat word voorlopig nog niks haha. ik ga ook deze zomer buiten lekker oefenen als ze een zwempakje ofzo aanheeft haha