Wanneer doe jij de verwarming aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 13 sep 2024.

  1. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.775
    1.644
    113
    Kachel aan vandaag.? (Kijkt echt even raar)

    Heb vandaag heerlijk buiten de was opgehangen in trui en ook al weer in de kast gedaan (zo'n deed veel toch nog)
    Ook ging de achterdeur pas rond 1900u dicht.
    Ook hebben wij buiten gegeten.
    En is het nog steeds 19 graden binnen.

    Hoe fris is het dan wel niet?
    Dat nu de verwarming aan gaat.

    Ben ik gehard door de jaren heen.
     
  2. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.649
    443
    83
    Vrouw
    Vraag me niet waarom maar ik probeer het te rekken tot 1 oktober. Maar als ik of de kinderen het koud hebben gaat hij aan.

    Het is hier nu nog rond de 21° in huis en slapen 's nachts met alle ramen open. In de ochtend is het dan boven wel fris.

    We proberen in het begin nog te verwarmen met een elektrisch kacheltje en ik pak mn elektrische deken.
     
  3. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.161
    1.759
    113
    Als ik het thuiswerken te koud vind worden.. denk dat dat bij ons de graadmeter is ;)

    Hier wel eerst, sloffen, trui en dekentje enzo hoor, maar ik ga niet zitten bibberen. En of dat nou 20 of 15 graden is, geen flauw idee.. Mja makkelijk praten met goed geisoleerd huis, warmtepomp, zonnepanelen en we kúnnen het betalen.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.203
    8.076
    113
    Vrouw
    Ik doe de verwarming aan wanneer we het koud krijgen en ons er niet normaal naar kunnen kleden. Als het koud is met een shirt kan daar best een vest overheen.
     
    Spectre en Mamafiets vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    16.098
    27.725
    113
    Vrouw
    Precies dit.

    Ik snap opmerkingen in de trant van "ik ga toch geen trui aandoen" niet.

    Ik probeer het wel zo lang mogelijk uit te stellen. Van de week had ik het behoorlijk koud met trui en dekentje. Maar toen ik ging kijken was het nog gewoon 19 graden binnen. Dat was dus gewoon door de plotselinge overgang van volop zomerweer naar fris.
    Als het straks echt kouder wordt gaat de thermostaat naar 18 - 19 graden en niet hoger.

    We kunnen het betalen. Ik probeer voorsl zuinig te doen vanuit milieu oogpunt.
     
    Syane en Zonnestralen vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.203
    8.076
    113
    Vrouw
    Het kan ook dat je last hebt van tocht die lager zit dan de thermostaat. Dan is het misschien handig om tochtstrippen te plaatsen. Het kan natuurlijk heel goed dat het komt door de snelle verandering. Maar niet alles sluit altijd even goed aan in de woning. Misschien kan dit nog wat helpen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    16.098
    27.725
    113
    Vrouw
    T was echt de overgang hier. Begint al te wennen. Vandaag zelfde binnentemperatuur en niet echt last ervan.
    Maar ik kijk wel uit naar de nazomer hoor. Volgende week zou het weer lekker moeten zijn buiten.

    Tochtstrippen hebben we al op de plekken waar het nodig was.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.071
    13.355
    113
    Vrouw
    Zodra ik het koud krijg, gaat de verwarming aan. Ik ben namelijk de grootste koukleum hier thuis, dus heb het altijd als eerste koud.
    Maar meestal is dat pas ergens in november.
    Gisteren en vandaag stonden de openslaande deuren de hele dag open, en het is hier in huis nu nog 24,5 graden. Ik zit dus nog in korte broek en T-shirt op de bank.
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.579
    4.010
    113
    Klopt absoluut. Wij hebben zeer goed geïsoleerde nieuwbouw en stoken echt amper
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.938
    11.303
    113
    Dit. Het is echt gewenning. Dat duurt ook maar kort. Maar als dan meteen de kachel aan gaat dan went het nooit.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  11. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.975
    4.908
    113
    Vrouw
    Als ik het ondanks dikkere kleren en/of elektrische deken toch koud heb.
     
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.658
    26.924
    113
    Voor iemand die pas getrouwd is en op een roze wolk hoort te zitten ben je echt mega zuur.
    Waarom ben je vaak zo gemeen?

    Ook de reactie op @NiVa0230 .. waarom zo gemeen?
    Je hebt zelf een tijd terug een topic geopend over emoji's en daarin - kan ik mij ook herinneren, want zo moeilijk is het niet om gewoon random dingen te onthouden - zei je dat je knipogen (soms/vaak/whatever) negatief opvat. Dus dat je aangesproken word op als je je zelf negatief lijkt te gebruiken is toch niet raar? Je doet het zelf hoor.
     
    Wenda, Marti, Snoopy1979 en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. San1320

    San1320 Lid

    27 nov 2021
    49
    26
    18
    Vrouw
    Hier staat de thermostaat standaard op 16.5 graden. Dus hij gaat aan zodra het kouder is dan 16.5. Nu is het nog tussen de 18 en 20 graden dus nog goed te doen.

    Ons huis is slecht geïsoleerd dus als we hem hoger zetten is dat voor ons niet te betalen. Lager kan ook niet, in verband met vocht. Helaas is het een huurwoning en mogen we zelf niks aan de isolatie laten doen. Boven zit overal nog enkel glas en de ramen sluiten ook niet helemaal. Dus daar staat de verwarming nooit aan. De kinderen hebben een rolluik voor het raam en soms zetten we de elektrische verwarming even aan voordat ze naar bed gaan. Wij slapen onder een dikke deken en ik heb dan nog een pyjama, trui en dikke sokken aan want ik heb het snel koud. Verder hebben we overal al raamfolie, radiatorfolie, tochtstrips, verduisterende gordijnen enzo.

    We hopen dat onze rij met huizen over +- 2 jaar aan de beurt is voor verduurzaming. Dan krijgen we eindelijk nieuwe deuren/kozijnen, dubbel glas en dakisolatie. Hopelijk is het dan standaard wat warmer in huis en is het verwarmen wat beter te betalen. Want zo gelukkig word ik niet van in de kou zitten.
     
  14. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.852
    1.456
    113
    Vrouw
    Hier zet ik de verwarming aan als het onder de 20 graden is. Nu is het nog 21,5, dus nog niet nodig.
     
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.516
    13.120
    113
    Vrouw
    Hier is hij vanmorgen vroeg een poosje aan geweest. Geen idee hoe lang. Ik ging om 6 uur even naar de wc en toen hoorde ik dat de warmtepomp draaide. Dat betekent dat het op dat moment onder de 18,5 was gekomen in de woonkamer.
    Nu is het weer lekker met de zon door de ramen. En de achterdeur staat weer open.
     
  16. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.289
    4.547
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Voorlopig nog niet. Tuindeur staat hier nog steeds open overdag.
     
  17. Nefkens81

    Nefkens81 Lid

    15 aug 2024
    80
    60
    18
    Vrouw
    Wat een verschillen in warmte in huis al. Hier was het vanochtend 18.5 graad en we zitten echt in een volledig geisoleerd huis (2 kap). Hier moeten we vooral schakelen dat de kids niet meer in hun shortama door het huis gaan wandelen. Gewoon lekker een joggingbroek en trui aan als je in het weekend uit bed komt.

    Anyway, komende week is het gewoon weer heerlijk weer dus wellicht halen we het niet stoken tot 1 oktober wel.
     
  18. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.122
    203
    63
    Ik probeer het hier over het algemeen te rekken tot 1 november maar dat lukt zeker niet altijd. Wij hebben wel het voordeel dat we bij kunnen verwarmen met de airco als het toch net even iets te kil aanvoelt in de avond.
     
    Syane vindt dit leuk.
  19. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.610
    3.687
    113
    Klopt, maar nu ook weer met deze reactie, wederom niet op een positieve manier...
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    8.392
    7.652
    113
    Vrouw
    Haha, je hebt helemaal gelijk, maar ik vermoed dat ze het met een bepaalde reden doet hoor. Vast geen grote roze wolk geweest ;)
     

Deel Deze Pagina