Ons zoontje kwam ter wereld met een redelijke bos rossig/ goudblond haar. Gaande weg zijn ze vervangen door dons haartjes en nu pas begint zn haar weer wat dichter te worden. Als het licht er op schijnt is het echt flink rossig... Ik vind het zelf wel mooi en bijzonder (ondanks de opmerkingen van iedereen; goh...hij wordt toch wel rossig he?! SO WHAT??? Niet mooi???). Ik vind het ook echt bij zn eigenwijze pittige karaktertje passen! Mijn man en ik zijn beide niet rossig en het komt ook niet in de nabije familie voor. Ik vraag me dus af: kan het nog veranderen? Ik was zelf als baby spierwit en nu donkerblond. Mn man was blond en nu bruin dus ik weet dat het nog kan veranderen. Maar kan rossig nog blond of bruin worden? En de ogen: wanner hebben deze hun definitieve kleur? Ik heb me eens laten vertellen: totdat het witte gedeelte van de oogjes geen blauwige gloed meer hebben. Maar wanner is dat? Ze zijn inmiddels wel van blauw naar grijs/ groen/ bruin veranderd maar op foto's zijn ze nog altijd blauw?!
De ogen veranderen na 1 jaar niet meer. Haarkleur kan altijd nog wat veranderen,ik ben tot mijn 4de blond geweest en daarna rustig aan naar donker bruin gegaan,. Als ik mijn haren nu niet meer verf word het zelfs rood bruinig (wel redelijk donker) van zichzelf.
haren hebben over het algemeen de neiging om donkerder te worden met ouder worden tot zelfs grijs hé mijn dochter was ook redelijk ros van haar, ze is nu 16 en het is nog steeds ros maar met bruine en blonde slierten ertussen precies of ze heeft mechen en geloof me iedereen zelfs de kapper zijn sikjaloers op haar, haar. hoe dikwijls ze niet moet horen van mensen van; ik zou veel geld over hebben om jouw kleur te hebben ik vind kids met rossig haar altijd dat ietsje meer hebben omdat het gewoon veel minder vaak voorkomt dan blond, bruin en donker
Finn heeft ook rossig haar en ik vind het ook zo mooi! Hoop ook dat het zo blijft...zn vader heetf het ook (naja...die is kaal...helaas...maar die had het...hahaha!) En ik vroeger heel erg...en nu nog een heel klein beetje een gloed... ik ben ook erg benieuwd!
Sterre had pikzwart haar toen ze geboren werd, dat is langzaam veranderd in roodbruin/blond. Dus ik ben ook benieuwd wat het wordt, maar ik vind het allemaal leuk staan
Mara werd geboren met een prachtige bos donkerbruin/zwart haar.. heel langzaam aan begon dit lichter te worden, en de uitgroei was blond. Nu, met 16 maanden, is ze spierwit.. met een klein beetje een rossige gloed in de puntjes. Echt waanzinnig mooi.. als de zon er op schijnt lijkt het wel goed. Maar ik ben bang dat ze straks helemaal wit is.. Ik was zelf als kindje heel blond, vriend ook.. maar nu allebij heel donkerblond.
Wij waren vroeger ook heel blond allebei en nu donkerblond/bruin. die van ons neigt ook naar rosig kleurig haar. Volgens mij veranderd dat nog.
Mijn dochtertje had rossig/blond haar het eerste jaar, nu is ze lichtblond. Mijn zoontje heeft dezelfde kleur, dus daar verwacht ik ook van dat hij blond wordt. Dochtertje heeft lichtblauwe ogen, die zijn hetzelfde gebleven, ze heeft ook een licht huidje. Die van mijn zoontje zijn wat donkerder blauw, heb het idee dat hij ook een minder lichte huid heeft.
Ogen kunnen toch nog wel verkleuren na een jaar dacht ik? Of heb ik het mis? Iemand ervaringen hiermee? Ben benieuwd. Maakt niet uit wat voor kleur ogen onze kleine heeft/krijgt hoor, maar ik vraag me af tot welke leeftijd ze nog kunnen verkleuren.
Bedankt voor jullie reacties so far... Ik hoop het ook wel dat het rossige blijft... vindt het zo schattig en eigenwijs staan! Zekers als het straks wat langer wordt...lijkt me erg stoer! Maar als ik het hier zo lees zal het wel blonder worden met hooguit een gouden gloed? Wat betreft de oogjes: ik heb het idee dat die van mn zoontje wel donkerder worden. Rondom de iris is het wat bruiner aan het worden... de rest lijkt wel donkergrijs. Mijn man en ik hebben beiden groenige ogen dus dat lijkt em wel heel moo; rossig haar met groene kijkers! Zn wimpertjes zijn trouwens heel donker.... tis gewoon echt een knappert!
Hee, das interessant! Dus eigenlijk tot 1 jaar? Dan kan het dus nog wel alle kanten op gaan! ik heb nog niet zulke uitleg kunnen vinden over de haarkleur helaas... iemand anders wel?
Grappig deze informatie, ik ben zelf namelijk blank en ben met zwarte / donkderbruine ogen geboren. Mijn ogen zijn tegenwoordig groen / bruin, die van mijn man donkerbruin. Onze dochter heeft knalblauwe ogen! Wij dachten ook dat het zou veranderen, maar dat is niet gebeurd. Merkwaardig..
Onze zoon heeft ook knalblauwe ogen! en mijn vriend en ik hebben allebei bruine ogen... Maar ik zie het bij Luca ook niet meer veranderen. Ik vind het erg mooi...
De haarkleur Als je baby's haartjes opgedroogd zijn komt de echte kleur tevoorschijn. Is het blond, bruin, rood of zwart? Je weet nu welke kleur het voorlopig is want... die kleur kan nog veranderen! Er zijn grofweg twee momenten in je kindjes leven waarin dat kan gebeuren; als hij zijn nesthaar (het haar dat hij heeft met de geboorte) verliest en in de puberteit. Bovendien zijn er kinderen die 'opeens' een andere haarkleur krijgen. Nesthaar is slapper en pluist meer dan normaal haar. Hij zal het allemaal verliezen in de komende maanden. Niet tegelijk gelukkig, je hoeft echt niet bang te zijn dat je baby opeens wakker wordt met een kaal hoofd. Vaak begint het kale plekje op de achterkant van je baby's hoofdje. Daar ligt hij op, dus 'slijt' het meer. De rest van je baby's hoofdje zal rond een maand of zes weinig haar hebben, maar terwijl hij zijn nesthaar verliest, groeit er nieuw haar aan. Hij is dus nooit helemaal kaal. Sommige culturen geloven dat je stevig haar creëert door het in de kraamtijd af te scheren. Er is hier echter geen bewijs voor. Aan de ene kant is het zo dat deze volkeren, voornamelijk met een Aziatische afkomst, wel een volle haardos hebben op latere leeftijd. Maar dat kan ook door het DNA komen. Het is ook nooit bewezen dat je baby's haar sneller groeit als je de puntjes regelmatig knipt. Wel is het zo dat je baby's haar er voller uitziet als je de resterende puntjes nesthaar die zelfs bij een dreumes aanwezig kunnen zijn, wegknipt. Maar dat is puur voor het oog. Tot nu toe lijkt het erop dat er maar één ding belangrijk is voor de haardos van je baby: het DNA van je partner en van jou.
Leuk dat je dat hebt op gezocht! er zit niks anders op dan afwachten he? Ben ook wel erg benieuwd, aangezien wij beiden geen rood haar hebben en het ook niet direct in de familie zit of hij zn rossige haartjes houdt? Iemand anders ook een kindje met rossig haar wat is gebleven? Of niet? (En had je zelf of je partner ook rossig haar??)
Ik ben ook erg benieuwd, haartjes waren bruin toen ze geboren werd. Nu vallen ze uit en die paar haartjes die terug komen zijn blond. Haar oogjes zijn helblauw, heb het idee dat die wel zo blijven. Ik was vroeger tot ik 1,5 was bijna kaal en daarna spierwit, ben benieuwd of zij dat ook krijgt
Mijn meisje had bij de geboorte heel veel pikzwart haar en dat word nu steeds lichter... ze zit nu tegen donkerblond aan en het blijft lichter worden in de zon! Ze is nu bijna 13 maanden...