mijn kindje is geboren met keizersnede 18 dagen te vroeg met een gewicht van 2200 gram. Ze is nu 7 wk oud en ik krijg nog geen contact met haar, ze lacht niet, en volgt ook geen voorwerpen bv. De ka heeft verteld dat ze premature trekjes heeft, ze heeft een heel raar drinkgedrag met heel veel morsen/ klakken. Ze is erg onrustig maait veel om haar heen. Ze heeft ook nog steeds een harig huidje. Hoofdje kan ze ook niet optillen als ze op haar buik ligt. Hoe was dat bij jullie kindjes wanneer begonnen die te lachen en hoofdje optillen en voorwerpen te volgen of echt ergens gericht naar kijken? Moet ik mijn kindje nu eigenlijk zien als of ze 4 wk oud is?
Mijn dochter is al ruim 2 maanden en zit nog steeds (on)geduldig op het eerste lachje te wachten... Ik zie wel al veel verandering in haar ontwikkeling, ze is sinds de uitgerekende datum voorbij is gegaan veel vaker wakker, kijkt meer gericht en houdt al heel goed haar hoofdje op. Maar op haar lachje laat ze ons nog even wachten... Ik vind het wel jammer, kan zo genieten van die babylach. Maar neem maar aan dat het gewoon wat langer duurt en ze binnenkort ineens een betoverende lach tevoorschijn tovert Liefs Elea
mijn zoontje is 2 maanden prematuur zijn eerste lachje was naar de ka toen was hij 1 maand en mocht naar huis daarna heb ik nog een maand moeten wachten voor de eerste trekjes..maar nu hij lacht naar alles het is zo'n vrolijk kind... dus eigenlijk lachte hij toen hij 0 maanden was hahah
Mijn zoontje is op 30 maart 8 weken te vroeg geboren. Hij tilde zijn hoofd al na enkele dagen op zodat hij zn hoofdje omdraaide als hij lag te buidelen. Met ruim 4 weken draaide hij van zijn zij op zijn rug. Met 5 weken van rug op zij. Hij stuiplachjes had hij al heel snel, volgens mij met 2 weken. Maar echt bewust lachen gericht naar mij doet hij sinds hij 12,5 week is. omgerekend dus 4,5 week oud vanaf de oorspronkelijk uitgerekende datum. Inmiddels is hij 16 weken (gecorrigeerd dus 8 weken) en lacht hij volop en herkent mij ook. Mij is verteld dat je je kindje in leeftijd moet corrigeren. Je moet dus vanaf de uitgerekende datum kijken naar zijn/haar ontwikkeling. Als je je zorgen maakt zou ik dit toch goed met de kinderarts bespreken!!!
Onze dochter is op 2 april geboren en lachte voor het eerst op 10 juni breeduit. Toevallig de eerste dag na thuiskomst. Ze is nu 3.5 maanden en lacht bijna de hele dag breeduit
Mijn zoontje (geboren met 37,1/2 week) lachte de eerste keer na 2 weken. Dit waren eigenlijk stuiptrekkingen de eerste echte bewuste lach was na 2,5 maand
stuiplachjes heeft de kleine (met nog geen 36 weken geboren) al na twee weken. nu steeds vaker maar volgens mij nog niet gericht. hij focust wel heel veel op gezichten. dingen met de ogen volgen is nog veel te vroeg, dat komt echt pas later en de ene baby is gewoon sneller dan de ander...onze kleine is ook wel wat onrustig en maait met z'n armpjes rond. en nu ook met krampjes. hoofdje tilde hij al met 3 weken zelf op, maar dat was volgens de arts wel heel erg vroeg...
mijn dochtertje had stuip lachjes met 1 maand, ze is 4 weken te vroeg geboren.. ze is nog steeds vrij druk, maait met haar armpjes en voetjes echt gericht lachen deed ze toen ze ongeveer 3 maand was, zo lief!inmiddels is ze ruim 4 maand en ''klets''ze en lacht veel, draait ook van rug naar buik en herkent ons
Mijn dochtertje (geboren met 38 weken en een gewicht van 1934 gr), heeft vanaf dag 1 stuiplachjes, en pas met 2 maanden kwam de eerste lach, daarna nog 2 weken moeten wachten voor de volgende kwam. Nu 12 weken oud, lacht ze vaker, en sinds 2 weken kan ze goed zien, tilt ook haar hoofdje op, maar ze heeft hem nog niet volledig onder controle.