Wanneer gingen jullie kindjes over naar een autostoel groep 2/3? Mijn dochter wordt in juni 4, is 107cm en 16kg. Ze zit nu nog in een groep 1 stoel, maar die begint aardig krap te worden. Nu weet ik dat de groep 2/3 stoelen geschikt zijn vanaf 15kg. Maar ik ben liever niet te overhaast met zulke overstappen, dus ideaal gezien zou ik haar qua gewicht nog ietsjes langer in de groep 1 stoel laten. Maar qua lengte zou een groep 2/3 stoel fijner zitten, denk ik. Enfin, benieuwd wanneer jullie over gingen.
Hier met bijna 5 maar die is ook een stuk kleiner dan jouw dochter...ze kwam toen met haar oren boven de groep 1 stoel uit. Ze is nu 6,5 en 1.10.
Het gaat bij die stap echt om het gewicht en niet om de lengte. Als je dochter niet zwaar genoeg is, werkt de autogordel niet als ze naar voren vliegt. Haar te vroeg in een volgende autostoel zetten is dus bijna net zo gevaarlijk als haar zonder autostoeltje in de auto zetten. Echt even wachten dus!
De 2/3 groep stoelen zijn vanaf 15kg. Ze is 16kg. Dus het zou mogen. Zoals ik schreef heeft mijn voorkeur ook om het zo lang mogelijk uit te stellen.
Volgens mij is het zo dat wanneer ze met hun schouders boven de bovenste gordelgleuf uitkomen ze klaar zijn om over te gaan toch? Heb je de volgende stoel al? Ik zou gewoon eens kijken hoe ze erin zit
Ik zou haar al naar de volgende stoel doen. Lisa is nu 1.07 en 17 kg en die is sinds een paar maanden over, het werd echt erg krap... Lisa is trouwens net 5 (vandaag jarig )
Ik had dit in het subforum veiligheid ook al eens gevraagd. Dochter is nu 2,5 jaar oud, weegt 16 kg en is 95cm. Onze Römer gaat maar tot 18kg, en blijkbaar is het daarna echt niet veilig meer? Maar ik vind haar nog zo jong om al in een grotere stoel te gaan...
Mijn dochter is in dec 3 geworden. Ze is 18 kg. Lengte weet ik niet precies, maar ze groeit nu uit maat 104 en in 110. Ze is een paar weken geleden over gegaan. Ze kwam inderdaad met de oren deels al boven de rugleuning, maar vooral kwa gewicht vonden we het niet veilig meer.
Mijn dochtertje ging over met 18 kilo, ze was toen 4. Ik vind zoontje er nu al vrij krap in zitten vreemd genoeg, hij is nu 98cm en 16 kilo, toch wacht ik denk ik nog liever even.
Hier met 15 kilo en ongeveer 3,5 jaar. De jongste is nu ruim 15 kilo en nog geen 3. Ik denk dat ze rond of na de zomer over gaat.
Ik heb net gisteren een groep 2/3 stoel besteld. Mijn oudste is 1.04 cm en 16 kg en krijg ik met een beetje proppen nog wel in de groep 1 stoel, maar mijn jongste barst nu echt de MC uit, dus die moet in de groep 1 stoel. Tijd om door te schuiven dus.
Dochter die woensdag 5 word zit nog in de groep 1 stoel. Ze is 1.05 en tussen de 14,5 en 15 kg zodra ze te lang word gaat ze over. Qua gewicht vind ik het gewoon nog niet veilig
Met winterjas was het hier wel krap. Nu al een aantal keer een wat dunner jasje aan kunnen hebben en dan zit het al een stuk beter. Misschien kun je het zo nog wat rekken??