hallo allemaal, Wij willen met 16 weken een pret echo laten maken, voor de geslachtsbepaling. Nu vragen wij ons af of het dan ook leuk is om gelijk een 3D of 4D echo te laten maken, of is dit te vroeg? Op internet kan ik eigenlijk alleen vinden dat de echo's het mooist worden tussen de 16 en 24 weken. Iemand ervaring?
Hoi Madelein, Ik heb deze zwangerschap 3d beelden gezien met 16, 18, 24, 28 en 32 weken. De beelden waren met 28 en 32 weken het mooist. Dan heeft de baby namelijk al wat vet. Met 16 weken zou ik persoonlijk niet aanraden. Veel plezier!
Wij hebben bij de zwangerschap van onze zoon met 25 weken en 32 weken 3d beelden gezien en die van 32 weken waren absoluut het mooiste. Deze zwangerschap gaan we dan ook met 31 weken heen... waarom bel je niet even mef het echobureau die kan het je vast vertellen.
Ik ben bij Babyview geweest en daar werd gezegd dat je het beste rond 24 weken voor een 3D/4D-echo kon komen. Als je later gaat, heb je kans dat je kindje al een heel eind ingedaald is, waardoor er geen mooie beelden meer gemaakt kunnen worden. Ik ben dus met ruim 24 weken geweest. Er konden mooie duidelijke beelden gemaakt worden, maar met die termijn heeft je kindje nog niet zoveel vet op het gezichtje. Ga je ietsjes later, dan heb je wat een boller koppie. Ik zou er daarom voor kiezen om met ongeveer 26 weken te gaan. Ik denk dat 3D/4D met 16 weken best leuk is. Maar dan als extra. Ik zou het met die termijn niet doen als enige 3D/4D-echo. Het is een dure echo en de beelden zijn zoveel mooier als je 10 weken later zit.
Wij hebben vorige zwangerschap met 13.2 een pretecho gehad en die was echt bijzonder.. Verderop in de zwangerschap helaas wegens omstandogheden geen pretecho gehad, anders vond ik misschien dat wel leuker. Toch willen wij deze keer weer vroeg een pretecho, in mijn album zie je ergens wel fotos van de 13.2 3d beelden.
Hoi ik heb met 15 weken ook een 3d echo gedaan. Wij vonden het persoonlijk weg gegooid geld..je ziet er totaal niks in terug van een kindje. Wij gingen ook voor geslachtsbepaling..maar de zwart wit echo is dan toch echt het mooiste. Met 28 heb je veel mooiere beelden. Maja eigen keus. Als je het graag wil gewoon doen
Wij hebben een pretecho laten maken met 29 weken . Zonde want kindje lag verkeerd en er was geen 3d te maken. Bij de gratis herkansing van een week later was haar gezichtje wel te zien maar was beeld erg korrelig door grote afstand die ze van echokop aflag. Als ik dit van te voren had geweten had ik niet zo.n dure echo laten maken. Het kan dus helaas ondanks goede termijn niet goed lukken..
Toevallig hebben wij net een afspraak gemaakt! Het bureau waar we heen gaan raadde ons aan rond de 26e week, heeft je kindje wat meer vet en is nog niet Te groot om mooi in beeld te krijgen.
Bedankt voor alle reacties! Week 26 lijkt het meest in trek dus Ik ga voor een combi echo, geslachtsbepaling met 16 weken, en dan een 3D op een later tijdstip.