Wanhoop nabij slapen baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jasmijn1, 10 nov 2024 om 06:38.

1. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    Hallo mama’s,

Wij zijn hier de wanhoop nabij met het slapen in de nacht van onze 7 maanden oude baby.

De nachten zijn echt vreselijk. Nu al bijna twee weken wordt ze meerdere keren per nacht wakker. Ze is dan heel ontevreden. Eigenlijk niks werkt dan op dat moment, speentje, knuffelen, rondlopen ect. Uiteindelijk geven we dan maar een flesje want anders zijn we soms 2 uur bezig zonder dat we haar in slaap krijgen. Wij slapen nu vaak maar 3/4 uur per nacht wat ons nu echt aan het opbreken is. Ook omdat we een dochter hebben van 3 jaar die overdag ook de nodige aandacht vraagt. We kunnen verder ook niks ontdekken waar ze dan eventueel last van heeft. Overdag is het echt een perfect baby. Eet goed, ze nog 4x fles van 210 en groente/fruit/brood. Dus qua voeding komt ze echt niks te kort. Slaapt ook goed. Vaak nog 2 slaapjes waarvan een korte (half uur) in de ochtend en een lange van 2/3 uur in de middag.

Iemand die dit herkent van een baby rond de 7 maanden? We hebben wel het idee dat ze wil gaan tijgeren maar het nog niet lukt om voorruit te gaan. Want ze gaat voor alsnog alleen maar achteruit.

Zeg mij dat dit weer overgaat :rolleyes: Mocht je nog tips hebben dan zijn die ook welkom haha

2. Mirte94

Mirte94 Actief lid

8 jun 2024
    167
    338
    63
    Slaapregessie... Google maar eens op slaapregressie 7 maanden. Het gaat zeker ook weer over maar het is echt pittig als je erin zit. Sterkte!

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.031
    3.421
    113
    Ik zou dan gewoon direct een klein flesje geven ipv 2 uur wachten.

Zoe123 vindt dit leuk.
  4. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    O ja ik lees het nu inderdaad. Hopelijk is dat het en gaat het snel over :roflmao:

5. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    Doen we nu ook inderdaad maar 3/4x per nacht een klein flesje wordt wel echt te veel :o:

6. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    2.670
    2.071
    113
    Vrouw
    Ik heb de kleine hier, sliep bij ons op de kamer tot 1 jaar, tot die leeftijd wel 1-3 per nacht wat melk gegeven. Ze sliep dan gelijk weer verder. Het was een slechte gewoonte dat weet ik, maar zij sliep en ik dus ook. Toen ze op haar eigen kamer ging, was deze gewoonte er binnen een paar nachten ook weer uit.
    Het gaat erom dat ze wel zelf in slaap kan vallen, en ik wist dat ze dat kon omdat ze altijd sowieso 1x 5 uur achter elkaar sliep snachts, en smiddags ook 2 uur.
    Uit jouw verhaal blijkt dat jouw kleine ook zelf haar slaapcyclussen aan elkaar kan rijgen want anders slaapt ze geen 2 a 3 uur in de middag. Ik zou dus zeggen, maak je geen zorgen over het geven van die melk. Als die slaapregressie voorbij is, kun je het ook weer afleren. Voor nu helpt het je tenminste aan voldoende slaap en dat is ook ontzettend belangrijk.

Sterkte..

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.418
    3.623
    113
    Hier net zo! Waren echt wel pittige weken/maanden, het ging af en aan. Sprongetjes, tandjes, ziek zijn of verkouden en het ging zoals ts beschrijft.
    Ook nog 2 kids die gewoon naar school moeten dus om 7.00 de wekker weer als ze niet al wakker waren.
    Zo'n flesje was toch echt minder vermoeiend dan 2 uur met dr oplopen waarna ze vaak nog niet sliep. Inmiddels is ze ruim 1,5. Sinds ze 1 jaar is krijgt ze alleen nog water s nachts en sinds een paar weken slaapt ze vaker door dan dat ze wakker wordt. Ik vond/vind dat eerste jaar altijd erg pittig, maar het komt goed!

Milena92 vindt dit leuk.
  8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.096
    3.149
    113
    Het gaat ooit over.

Diiba vindt dit leuk.
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020