Hey, ik heb op 10 juli mijn 2e kindje gekregen. Nu ben ik benieuwd of mijn wajong uitkering ook verhoogd word omdat ik dat wel had bij mijn eerste kindje. Heb het al opgestuurd de formulieren voor de wijziging maar zit nu alles een beetje financieel te berekenen. Verder vroeg ik mij af of jullie ook kunnen helpen op financieel vlak voor de opvang wanneer je naar school gaat/boekengeld/lesgeld. In september start ik met een voltijd opleiding.
Beste Ruby1987, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kindje. De geboorte van je 2de kindje heeft geen invloed op de hoogte van je Wajong-uitkering en de toeslag van UWV. Je Wajong-uitkering blijft gelijk. Ik begijp dat je in september met een voltijd opleiding gaat beginnen. Je kunt dan het beste contact opnemen met je arbeidsdeskundige (0900-9294) om de ondersteuningsmogelijkheden van UWV te bespreken. Volg je een re-integratietraject ? Je kunt dan een vergoeding kinderopvang bij UWV aanvragen. Actuele informatie vind je hier. Daarnaast heb je mogelijk recht op kinderopvangtoeslag van de belastingdienst. Op deze pagina van de belastingdienst vind je de voorwaarden. Voor aanvullende vragen kun je contact opnemen met de belastingdienst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare