Vraag over miskraam en cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door bluebella, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluebella

bluebella Lid

8 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb een vraag.

Ik heb vanochtend om 8 uur 4 tabletten van cytotec ingenomen, maar er gebeurt nog niets. Is dat normaal? Ik heb al een paar keer gelezen dat er binnen 2 a 4 uur, het bloedverlies moet beginnen. Maar ik heb dus nog helemaal niets. Heb er ook geen bijsluiter ofzo bijgekregen... Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen?

gr bella

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat naar om te horen dat je miskraam moet opwekken.

Ik heb alleen ervaring met de cytotec vaginaal ingebracht. Dat begint na een uur of 2 met lichte kramp. Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord dat je dit ook oraal kan nemen om een miskraam op te wekken.
    Misschien dat het langer duurt als je het slikt? Voel je wel al lichte kramp?

Hoop dat je iemand vind met ervaring hiermee, anders zou ik toch even je ha of vk bellen.

3. bluebella

bluebella Lid

8 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, bedankt voor je reactie.
    Sorry, ik bedoelde ook vaginaal inbrengen.
    Nee geen krampje niets, alleen bij het roken werd ik een beetje misselijk. Maar dat kan ook komen omdat ik 9 weken gestopt ben geweest. Pfff...dan heb je al zoveel ellende en dan lukt het afronden ook niet eens.
    De hele dag gaat de telefoon over hoe ik me voel. Wel lief bedoelt natuurlijk, maar wat moet ik zeggen? Het gaat goed? Tja het gaat ook goed, heb nog geen miskraam. Ik wou dat ik de tijd een paar weken vooruit kon spoelen...

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Het is heel verschillend. Ik ben een persoon die heel heftig reageert op cytotec dus bij mij begonnen de krampen telkens binnen een uur. Er zijn ook personen waarbij het pas na een aantal doseringen begint te werken. Vreemd dat je gyn je hier niet over heeft ingelicht. Hoeveel tabletten heb je gekregen? Het kan namelijk zijn dat je na een aantal uur weer 4 tabletten in moet nemen. Bij sommige vrouwen duurt een paar dagen voordat er iets gebeurt. Ik zou nog even contact opnemen met je gyn.

5. bluebella

bluebella Lid

8 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 x 4 tabletten gekregen die ik in 1 x moest innemen. Je krijgt zoveel informatie in 1 x. Het gekke is, als je bijv. oordruppels gaat halen in de apotheek krijg je er een hele beschrijving bij, dan zou je dat toch ook verwachten als je dit soort tabletten krijgt. dat je in alle rust het thuis kan nalezen. ik heb wel een nood telefoon nummer gekregen, maar wanneer is het nood? als het niet werkt? ik moet volgende week woensdag pas bij de gynaecoloog komen, morgen dan toch maar bellen voor een 2e dosis. Lijkt me verschrikkelijk trouwens als het kleine hummeltje in de wc terecht komt en je hebt het niet in de gaten...

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Moeilijk hoor!

Mijn bevalling van sam is met cytotec opgewekt. Dat was wel bij een gezond kindje, en kan dan langer duren voor het werkt begreep ik.

Maar ik kreeg pas na 3 giften ( elk met 3 uur ertussen) echte weeen. Duurde ook heel lang dus voor het werkte. Daarvoor waren het lichte krampen.
    Als je helemaal geen kramp hebt zou ik zelf nu even bellen.

7. MissMarch85

25 nov 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verschrikkelijk dat je een miskraam hebt, heel veel sterkte!

Zelf heb ik vorige week mijn miskraam moeten opwekken met cytotec. Ik moest toen 2 x 4 pillen vaginaal inbrengen verspreid over 2 dagen.

Bij mij begonnen de krampen na 2 uurtjes en het bloedverlies na 4 uurtjes.
    Mij werd wel duidelijk verteld dat als er na 24 uur geen bloedverlies was ik contact op moest nemen met de gyn.

Ik zou morgen toch maar even bellen.

Dikke knuffel!

Charlotte

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat vervelend dat het nog niet werkt!
    Bij mij duurde het de laatste keer 5-6 uur voordat het bloeden begon. Je kan het beste morgen de gyn even bellen.

De reden dat je geen bijsluiter krijgt, is dat er in de bijsluiter toch niets staat over deze manier van gebruiken. Het middels is hier niet voor geregistreerd. De 1e keer dat ik het kreeg gaf het ziekenhuis mij wel een zelf gemaakte een informatiefolder mee, dat was wel netjes. Het ziekenhuis waar ik nu ben, geeft ook niks mee. Niet erg netjes vind ik.

Sterkte!

9. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Ik had de tabletten om 12u ingebracht en heb pas van 23u-03.00u weeën gehad. Tweede dag deed het vrij weinig. Mijn gyn adviseerde toen nog 2 dagen te wachten omdat de cytotec nog een tijdje doorwerkt. En dat lukte, geen curettage nodig gehad.

Heel veel sterkte.

10. bluebella

bluebella Lid

8 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben zo geschrokken hoe vaak miskramen voor komen, laat staan meerdere! Jeetje met 18 weken...kan me niet voorstellen wat jullie hebben meegemaakt.

Mijn schoonmoeder zei net nog, ach het was pas 9,5 weken, dat is nog zo klein en is nog geen echt kindje....
    Voor mij was het al wel een echt kindje! Ben zo boos op mijn lichaam.
    Gelukkig is het bloeden net begonnen na bijna 12 uur. alles lijkt nu ineens zo definitief. pfff sorry ben een beetje depri.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Tja meis helaas komt het veel voor...
    Gelukkig onder de 12 weken vaker dan daarboven. Helaas golden die percentages voor ons niet.

Ja fijn zo'n opmerking. Dat kan allemaal wel zo zijn, maar vanaf het moment dat je een posi test had voelde jij je mama. Je hele toekomst beeld is nu veranderd. Ik voelde me ook enorm verraden door mijn lijf bij mijn missed abortion vorig jaar. Beetje lekker zwanger blijven doen terwijl het niet goed zit. Bah.
    En geen sorry meis, je hebt alle recht om in de put te zitten. Het is zo ingrijpend dit.
    Heel veel sterkte. Knuffel!

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat een opmerking van je schoonmoeder!
    Ik weet natuurlijk niet tot wanneer jouw kindje gegroeid is, maar het voelt wel als je kindje natuurlijk. Met dat termijn (als het zo ver gegroeid is) heeft het gewoon armpjes, beentjes, vingertjes, teentjes, oogjes, enz.
    Snap dat je boos bent op je lichaam, dat het ik ook wel vaker, maar helaas kunnen we er helemaal niets aan doen. Wat verdrietig allemaal he!

13. bluebella

bluebella Lid

8 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo, ik heb nog een vraag ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Ben om 1 uur vannacht het vruchtje kwijt geraakt, met de pijn viel het wel mee. Maar ik heb sinds vanochtend 7 uur, het lijken wel weeen die iedere 10 min. komen. Horen die niet voor het verliezen van het vruchtje te komen ipv daarna? Jeetje wat een pijn zeg. Hoe lang duurt zoiets nog? of betekent dat dat niet alles eruit is gekomen? moet ik nu al aan de bel trekken of nog ff afwachten?

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het kan zijn dat er nog een restje achter is gebleven en dat je lichaam dit eruit probeert te werken nu. Als het zo blijft de rest van de dag en je verliest niks ( niet schrikken als je grote stolsels verliest!) zou ik even bellen aan het eind van de middag.
    Sterkte meis... Is inderdaad heel erg pijnlijk, helemaal omdat het voor 'niks' is :(

15. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Weet je zeker dat je het vruchtje al verloren bent en dat het geen stolsels waren?
    Het kan goed zijn dat het vruchtje alsnog moet afkomen maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de baarmoeder de resten er aan het uit drijven is.
    Over de duur kan ik niets zeggen, ik heb zelf weeën gehad vanaf een uur of 3 snachts tot de volgende ochtend, daarna niets meer maar verloor de vrucht pas zes dagen later! Geheel onverwachts eigenlijk zonder pijn.
    Gewoon even afwachten hoor, de cytotec moet zijn werk doen.
    Vaak kijken ze daarom ook pas na een week of langer via een echo of de baarmoeder schoon is.
    Heel veel sterkte hoor...weet helaas hoe je je voelt nu....

16. Petra77

Petra77 Lid

13 jul 2010
    57
    0
    0
    Ik zou ook even contact opnemen, zodat gecontroleerd kan worden of alles eruit is gekomen. Er moet ook nog iets van een placenta uitkomen, heb je dat kunnen ontdekken? Zolang je nog krampen hebt, is het nog niet klaar helaas, dan is je lichaam echt bezig om leeg te maken.
    Ik had ná het verliezen van het kindje (ik was toen wel al 14 weken, kindje 12,5 week) veel meer pijn en krampen als ervoor, dit kwam omdat er nog een placentarest zat, die er toen een uur later met een curettage uitgehaald moest worden (ik kreeg ivm de termijn de cytotec in het ziekenhuis, maar dit hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden hoor, wil je niet bang maken, hoop voor je dat je alles vanzelf nog verliest)

Heel veel sterkte ermee!

Deel Deze Pagina