De laatste tijd komen (ook vrij nieuwe) shirtjes helemaal gepild uit de was. Ik dacht eerst dat het aan mn jas lag ( schuren over kleding), maar heb de laatste dagen geen jas aan gehad. Ook zijn het kwaliteitskledingstukken waarbij ik het heb. Ligt het aan mn wasmachine? Doe ik iets verkeerd? Zo zonde!
wat is gepild?? als je kleine gaatjes bedoelt kan t zijn dat je je trommel te vol doet en dan kunnen je kleren in de gaatjes van je trommel duwen en door t draaien schuurt t dan en dan heb je gaatjes
Ik weet ook niet wat gepild is, maar ik weet nu wel dat ik mijn wasmachine niet te vol moet proppen, vandaar al die gaatjes!! Bedankt!!
Ik heb het heel erg weinig, alleen bij sommige merken zie ik dat het sneller gebeurt (niet perse de goedkopere). Ik let er inderdaad op dat ik mijn trommel niet te vol doe, shirts binnenstebuiten, alle ritsen dicht en als er ergens scherpe dingetjes aanzitten dan doe ik ze in een waszakje. Begrijp dat je ervan baalt!
Ik was tegenwoordig alles met het fijne wasprogramma (behalve ondergoed, spijkerbroeken, handdoeken en lakens)
Met pillen bedoel ik dat er idd dat de stof "ruw" wordt en er een soort van pluisjes ontstaan die je er niet zomaar af kan halen! Ik was meestal op 30 of 40 graden dus dat lijkt me niet te heet? Ik doe de trommel wel helemaal vol, maar ook weer niet stampensvol? Ik zal de kleding wel binnenstebuiten gaan wassen, goede tip! Het is ook bij een bepaalde stof, beetje dat zachte katoen/polyesterachtige... maar maakt niet uit of het een H&M'etje is of van esprit ofzo??? Iemand enig idee of je gepilde kleding weer goed kan krijgen? Heb nu al 2 shirtjes weggedaan omdat ik dacht van niet??
kleding tondeuse, te koop bij kijkshop of blokker. ik heb het bij hema truitjes. je krijgt het ergste er wel mee weg maar niet helemaal. ml heeft het met een vest waar de onderkant enorm van pluist en die was ik niet vaak.
Zou die shirtjes die pillen anders op een wolwasprogramma of met de hand doen. Neem aan dat het alleen bij synthetische stof is?
Je hebt bij de blokker wel eens zo'n klein 'scheerapparaatje' voor kleding. Daarmee kan je de pluizen verwijderen. Alleen je kan het niet te vaak doen, want de stof wordt er wel dunner van op den duur. Voorkomen door de trommel minder vol te doen is beter Ja, je kan het bij goedkopere en duurdere merken krijgen dat pillen.
Hey druif Ik heb dat ook vaker bij kleding en heb inderdaad zo'n kleding tondeuse (wist niet dat het zo heet trouwens, tanx sammie haha) Dat werkt wel fijn. Heb em bij de marskramer gekocht een tijdje geleden.
Hai sterre Vind zo'n tondeuze wel een beetje eng klinken, want voor mn gevoel gebeurt het juist bij dunnere stofjes, straks scheer ik de gaten erin !! Maar ik zal eens kijken, want weggooien is nog erger!
Denk dat het echt komt door het niet binnenste buiten wassen. Hier word alles binnenste buiten gewassen en geen pillen. Als je dat niet doet dan schuurt de stof juist langs andere kledingsstukken en langs de trommel. Gaat het ook nog in de droger?
ik heb Robijn (fleur en fijn?) wasmiddel, staat op dat dit tegen pillen is. Niet dat ik daar last van had maar was toevallig in de aanbieding
Ik merkte het ineens ook zelf bij een nieuw shirt had ik het. En ik was toch altijd best voorzichtig Maar ik heb zoon pluisscheer ding en dat werkt wel!! Mijn moeder deed het vroeger zelfs met een scheermesje, maar daar ben ik volgens mij veel te lomp voor
met een bot oud scheermesje lukt het ook heel voorzichtig erover heen gaan. het werkt niet eindeloos natuurlijk, uiteindelijk is kleding 'op'.
Ik denk dat ik even zo'n tondeuse ding ga halen, want met een scheermesje zie ik mezelf ook gaten maken! En verder kleding maar binnenstebuiten gaan wassen. Het gaat bij mij sowieso de droogtrommel niet in, alleen beddengoed en handdoeken. Hopelijk voorkom ik hiermee erger! Bedankt voor alle tips!
ik was mijn kleding altijd binnenstebuiten, ligt echt aan de stof denk ik. was ook nooit te heet 30/40graden en handoeken 60. zo'n tondeuse is niet eng hoor. zit een kapje op zodat je niet je kleding kan open halen.