Ja dank je. Ik ben uiteindelijk tot 12.15 uur gebleven en daarna hebben ze het maar uitgezocht op mn werk.
En even nog een update van vanmiddag hoe mannen daadwerkelijk met hun neus kijken…. schoonvader had vanmiddag mijn auto nodig dus vroeg de sleutel. Ik zei; die ligt op de fruitschaal. Hij kijkt, zoekt en zegt vervolgens dat ze daar niet liggen. Dus ik loop naar de kapstok om mijn jaszak te doorzoeken, maar nee, ze zaten niet in mijn zak. dus ik kijk op het aanrecht: ook niet, ook niet in mijn broekzak. Dus ik zeg: hij moet echt op de fruitschaal liggen hoor, maar nee, daar lag hij niet. ik loop zwaar geïrriteerd naar de fruitschaal, liggen daar gewoon serieus beide autosleutels op!! Zowel de dagelijkse, als de reserve…. Mannen!
M’n schoonvader wordt aankomende woensdag 80, nou snap ik best dat het een lastige man is om iets voor te kopen. Maar je mag dan toch wel iets groter uitpakken dan een bierpakket van €22,00 toch? (Heeft man gehaald)
Hoe lui mijn zoon is. Hij verdomd het om zelf een boterham of cracker te smeren.. ik weiger om het voor hem te doen.. hij is bijna 7 en kan dat prima zelf. Nu is die al een kwartier een drama aan het maken want IK moet die cracker smeren. Ja daaahaaag vriend.. dan eet je maar niet.
Klinkt als mijn zoon van bijna 7 Ook met aankleden enz. Hij vindt het wel lekker makkelijk als het gedaan wordt. Tegenwoordig smeert hij met het ontbijt wel zelf z'n boterhammen, nu het aankleden nog... Terwijl hij op school met gym het toch ook zelf moet doen.
Geen idee wat de band is met zijn vader of wat zijn interesses zijn.. Als dit voor hun 'normale' cadeaus zijn om elkaar te geven, vind ik het niet raar ofzo.
met het ontbijt doet ie van mij ook niks hoor. Hij zegt dan: als jij het niet smeert eet ik gewoon niks Op de bso zat ie vorige keer te wachten tot de juf het ging doen.. die zei ook dat ie het zelf moest doen.. iedereen was klaar en toen besloot ie toch maar zelf te gaan smeren Aankleden doet ie wel zelf gelukkig
Ligt er ook aan hoe je schoonvader leeft. Als die nog volop actief is, is er vast meer te bedenken. Maar er kan een punt komen dat je t echt niet meer weet. Mijn overgrootvader is 98 geworden, leefde al jaren in een verzorgingshuis, en had gewoon niks meer nodig. Zijn enorme familie overlaadde hem met jaarvoorraden douchegel en puzzelboekjes op zijn verjaardag, want hij kwam nergens meer, deed niks meer behalve wat aanrommelen in het verzorgingshuis, en had een streng dieet om gezondheidsredenen waardoor wat "lekkers" ook een probleem was. Mijn opa en oma idem, hebben beiden hun laatste tijd op de verpleegafdeling doorgebracht. Voor hen hebben we in de tijd ook nog wel wat fotoboeken gemaakt, maar ook dat is niet iets wat je met z'n zestigen als enige kado geeft. Op een goed moment is je kado dan vooral vanwege "niet met lege handen". Overigens is zelfs voor mn eigen ouders een doorsnee kado ook gewoon een boek oid. We hebben allemaal niks tekort, een kado is vooral aardigheid, geen noodzaak.
Tja waarom moet het groter zijn? Als je schoonvader blij is met het cadeau is het toch goed? Ik vind iets van 20,- wat ze graag willen ook prima. Dat geef ik liever dan een duurder iets wat ze in de kast leggen en nooit naar omkijken.
Dit kado krijgt hij bij elke gelegenheid, of hij er echt blij mee is, geen idee, dat laat hij nooit echt merken. Maar ik vind 80 een mooie leeftijd om dan net even wat meer te doen. En het hoeft niks materialistisch te zijn, maar hij had wel even met z’n broer kunnen overleggen om iets te gaan doen met z’n allen, of weer eens een gezamenlijke foto, z’n muur hangt vol met gedateerde foto’s van z’n (klein)kinderen. Ik bedoel niet perse dat het honderden euro’s kost, maar er had toch wel iets meer moeite in gestoken kunnen worden. Doen m’n broer, zus en ik wel altijd bij mn ouders.
Hahaha. Klinkt bekend hoor. 10 jaar hier. Maar als hij t een ander kan laten doen Hij zegt ook doodleuk. "Ja ik kan het wel. Maar ik ben gewoon te lui" Geld voor alles eigenlijk. Brood smeren, aankleden, iets pakken wat hij wil hebben. Ergste is dat t vaak nog werkt (een iets te behulpzame vader)
Met 7 vroeg mijn zoon of ik zn kont wou afvegen.... want hij had er geen zin in. Hij moest al zoveeeeeel doen. Veeg lekker zelf je reet af (Hij vroeg t vaker in een periode) En dit was geen incident. Hij vroeg t vaker. Hij is net 8. Zelf zn brood smeren gaat nu zonder moeite gelukkig, maar veters strikken???
oooh ja dat ook Maaaaaam maaaaaam mamaaaa! Wat is er N? Wil je mijn billen afvegen? Gewoon omdat ie er geen zin in heeft. Echt hoor, nog ff met hem
Mini was vanmiddag een filmpje aan het kijken en ik vond het geluid te hard. Dus vraag ik haar of het geluid wat zachter kan, draait ze zich om en hist ze naar me, waarna ze zich weer omdraait en verder kijkt. Ik was zo verbaasd dat het me heel even kostte om te beseffen wat ze nu precies deed. Ze heeft de rest van de dag natuurlijk geen scherm meer in haar handen gehad.