Hoi, Ik ben benieuwd waar jullie kind graag mee speelt en wat hem interesseert? Ons zoontje zit een beetje in een weet-ik-niet fase. Hij speelde altijd erg graag met zijn (cars) auto's en hij is nu erg bezit met kleuren/tekenen, verven etc Misschien doe ik via jullie nog leuke ideeën op. Ik heb in ieder geval voor 5 dec Kapla gekocht daar speelt hij op school graag mee en wilt hij graag hebben zegt ie. gr vruchtje
Auto's, auto's en eh, auto's.. Ja, en met z'n parkeergarage en de Duplo waarmee hij parkeergarages bouwt voor de auto's, haha! Verder met de snelwegpuzzel en foampuzzel van een weg. Oh, en laten we z'n autokleed niet vergeten. Had ik al gezegd dat hij ook veel met auto's speelt?
Houten trein spoor, bouwen met noppers, duplo. Klei, verven, knutselen en gezeldschapsspellen. Verder veel fantasie / rollen spellen.
mijn zoontje is nu 4,5 hij speelde eigenlijk altijd alleen maar met auto`s maar de laatste 2 weken is het eigenlijk alleen nog maar lego
beccie: bedoel je dan echte lego vanaf 4/5 jaar of duplo? Leuk dat jullie kids ook zoveel met auto's van doen hebben Hier hebben we wel iets van lego een politiebureau maar nog te kwetsbaar voor hem dan. Hij speelt daarvoor nog net even iets te ruw.
ja echte lego. hij kreeg op zijn 4e verjaardag startersdoos lego. en hier stond nog een grote bak lego van zijn oudere stiefbroer. hij keek er eigenlijk niet veel naar om maar nu een half jaar later vind hij het geweldig. hij probeert echt huizen / of hokken te bouwen voor de poppetjes enzo. we hebben er zon lego onderplaat bij gekocht en daar zet hij alles op. nu voor sinterklaas heb ik een vuilniswagen van lego erbij gekocht. eigenlijk vanaf 5 jaar maar mijn man vind het ook wel leuk om hem er wat bij te helpen. zodra die in elkaar zit kan mijn zoontje er weer mooi mee spelen.
hier ook heeeeel veel auto's, veel cars en planes. wat ie verder leuk vindt: gereedschapset, knex, klei. Maar het liefst speelt hij rollenspel met vriendjes en vriendinnen, z'n favoriet is poes op het moment..
Storio, pc, tablet en tv. Maar dit mag natuurlijk niet de hele dag. Verder weinig interesses. Puzzelen vond hij altijd heel leuk, maar doet hij momenteel maar met mate. Hij begint nu een beetje met rollenspel/fantasiespel. Heel klein beetje. Dan geeft hij dino's een rol. Trein vind hij soms ook leuk. Als hij op dreef is kan hij daar zo een uur mee spelen, soms duplo. Eigenlijk is alles buiten de schermen om maar af en toe. Terwijl we toch heel erg ons best doen om schermtijd tot na het eten te bewaren. edit: avondeten dan hè.
Hier een zoon die absoluut niet met auto's speelt, sinds een half jaar ook niet met treinen. Wat hij wel erg graag speelt: - Puzzelen (hoe moeilijker hoe leuker); - Verkleden en rollenspellen spelen_ - hele kastelen bouwen van dekens en stoelen, verkleden als ridder en de prinsessen verdedigen (zijn zussen) - Gezelschapsspellen; - Piraten en ridders playmobile - Hij begint nu pas tekenen en knutselen leuk te vinden. Hier dus ook een duidelijke voorkeur, maar niet voor autos
Lego! Met het in elkaar zetten is vaak even hulp nodig. Maar daana kan hij hele middagen spelen met de autos en poppetjes in combi met zijn auto speelkleed en garage. Hij vind spelletjes doen ook heel leuk (toren van pisa, memory). En sinds hij op school zit heeft hij het maar telkens over een vriendenboekje. Is blijkbaar een hype op school!
wowwee robot, kleine type die alleen maar loopt en smartmax speelt mijn jongen dezer dagen. helikopter met afstandsbediening is ook een favo maar daar laat ik hem niet spelen zonder begeleiding. die ding vliegt als een speer...
-Lego city -cars ( rollenspel met de auto's ) -Thomas de trein ( rollenspel met de treinen en stationnetjes) -puzzelen -tekenen / verven - strijkkralen -kralen rijgen En vooral buiten spelen fietsen op de fiets en tractor
Veel rollenspellen, brandweer en staat er van alles in brand, politie en dan krijgt iedereen een bekeuring of moet naar de gevangenis. Met playmobiel, hij heeft een wegwerkvrachtwagen. Dan wordt de halve kamer afgezet, graafmachines en kraanwagen erbij en dan wordt de weg gemaakt. Duplo (lego heeft hij nog niet). Hij heeft van sinterklaas een Dino/auto transformer gehad. Die kan van alles en daar speelt hij uren mee. Verder allerlei voertuigen. Hij vindt nu ook gezelschapsspellen leuk, monipoly, kwartet, ganzenbord, mens-erger-je-niet. Moet wel alles samen doen. Knutselen is erg leuk en doet hij nu ook alleen. Gisteren had hij een sinterklaasboot geknutseld (ik was blij dat hij vertelde wat het was, hahaha). Veel van school wordt thuis herhaald. Mijn man heeft de PS1 van zolder gehaald en daar mag hij af en toe een racespel op spelen.
Hier eentje van 4 jaar en 9 maanden. Hij speelt veel met Playmobil, vooral ridders en piraten. Ook speelt hij graag met Lego, hij bouwt dan het liefst de meest bizarre auto's. Verder houdt hij veel van dieren en speelt hij graag boerderijtje. Sinds kort vindt hij kleuren ook wel leuk, voorheen vond hij daar niets aan.
Leuk om te lezen waar kinderen hun interesses liggen. Ons zoontje heeft brandweerkazerne van playmobil, maar kijkt er (nog) helemaal niet naar om. Idem met zijn politiebureau van lego. Wordt ook lastiger omdat zijn kleine zusje rondloopt en het gaat pakken. Hier is ook piet piraat spel favoriet en rollenspelen doet hij ook volop. Soms ben ik onzeker of hij wel genoeg leerzaam/educatief speelgoed heeft.
Hier heeeeeeel veeeeeeel lego city, maar ook omdat oudere broer dit ook heeft. Mmar chris is fanatiek aan het bouwen nu. Is bv nu het bospolitiebureau aan het bouwen en doet dit grotendeels zelf terwijl papa af entoe aanwijzingen geeft. Maar de eerste lego bouwde hij met 3,5 al. Met de lego autos kan hij ook uren spelen op de legostraten. Verder vindt hij de strijkkralen erg leuk enis momenteel ook veel beIg met leesspelletjew en eerste boekjes. Oh.. En halli galli is ernstig favoriet als gezelschapsspel
Mijn zoon is 3,5, hij speelt voornamelijk met lego en chuggington. En dan het liefst het bouwen. Strijkkralen en klei vindt hij ook super leuk. De duplo vindt hij sinds hij de lego heeft ontdekt stukken minder leuk. En hij puzzelt graag het liefst rond de 35-50 stukjes of met cijfers en letters. Mij valt op dat hij liever met speelgoed speelt voor grotere kindjes, ik vind het prima zolang hij zich vermaakt.