waar je bril gekocht en hoeveel was je kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 3 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik moet helaas echt aan een bril.
    Lenzen gaan helaas niet. Heb er te veel last van.

Heb -1.5 en een cilinder afwijking.
    Bij plaatselijke opticien geweest (zelfstandige met merk monturen) en een paar leuke monturen gezien maar bij allen komt het uit op 500 a 600 euro...
    Dat vind ik nogal een bedrag :O
    Ja het moet een leuke en goede bril zijn omdat ik ik hem veel moet gaan dragen maar ik vind het veel geld voor 1 bril.
    Welke kleur neem je dan? Het moet altijd bij je kleding passen.

Mn moeder vindt het niet veel geld en een opticien waar ik zo naartoe kan lopen als er iets is, is wel zo makkelijk.
    Maar met de komende maanden in het vooruitzicht met feestdagen, een vakantie, verjaardagen van alle kids plus hoge energie afrekening... vind ik 600e voor mezelf veel geld :p

Loont het om naar bijv specsavers of Pearl te gaan of is de kwaliteit dan but?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben afgelopen week naar specsavers geweest (oa) wel voor mijn zoon maar toch. Ik heb daar heel goed geholpen! Ze keken uitgebreid naar wat goed bij de vorm van de neus van zoon paste (dus wat blijft zitten) en wat ook stevig genoeg was. Ik wilde geen dure bril en ze lieten ook echt alleen monturen binnen mijn prijsklasse zien. Bij pearle en eyes and more lieten ze alleen dure brillen zien en letten ze niet op wat stevig was en goed bleef zitten.
    Toen ik de volgende dag bij specsavers terugkwam om nog iets te vragen kreeg de dame voor mij gratis een nieuw monteur, ook al was de garantie al 2 maanden verlopen dus de service is nog goed ook.

Mijn zoon had 2 brillen voor 170 euro incl krasvaste glazen enzo, en volgens mij waren de brillen voor volwassenen vergelijkbaar qua prijs.

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb mijne ook bij de plaatselijke opticien vandaan zodat ik niet heen en weer hoef te rijden wanneer er iets mee is..
    Ik was 300 euro kwijt voor alles..
    Mijn bril is paars aan de binnenkant (hou normaal helemaal niet van paars, maar stond heel mooi en je ziet het bijna niet) en aan de buitenkant donkerbruin).. Tot nu toe heb ik het met alles kunnen matchen, maar ik moet zeggen dat ik hem soms ook ''per ongeluk'' vergeet op te zetten!

4. Amare

Amare Niet meer actief

Eyes+more en €100

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb mijn bril altijd van specsavers...leuke brillen hoor en prima kwaliteit.
    Qua prijs is jouw en mijn sterkte moeilijk te vergelijken omdat de mijne super dun geslepen moet worden en dan nog met jampotten loop;)

6. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij specsavers of Hans anders durf niet meer te zeggen welke het was, maar daar zijn mijn ogen verkeerd opgemeten.

Ik heb -1.50 en -1.75 bij hun was het -2.50 en -2.75 dat is nog al wat had dus aardig mijn ogen kunnen verkloten als ik met hun in zee was gegaan.

Tot nu toe heb ik al mijn brillen bij pearle gekocht, ben er tevreden over en de prijzen zijn ook goed te doen! :)

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik ga straks een oogmeting doen bij de specsavers.
    Ik vind hun service heel erg goed mijn zoontje heeft sinds 2 weken een bril daar we zijn heel goed geholpen

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hier was de meting bij specsavers trouwens altijd goed. Ik loop ook bij de oogarts en krijg vaak 2 metingen vlak achter elkaar en klopt precies. Maar zal natuurlijk ook per winkel en personeel verschillen.

9. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    #9 Smurfin90, 3 okt 2015
    Laatst bewerkt: 3 okt 2015
    Ik durf het ook niet zeker te zeggen wie bij mij de oogmeting verkeerd deed, zelf dacht ik dat het Hans anders was maar mijn man zegt dat het specsavers was. Ze hadden toen in ieder geval een actie maar dat hebben denk ik al die budget zaken?

De meting ging ook heel slordig en snel door een jonge meid, de zelfde dag nog naar een pearle gegaan en daar ging het zo anders veel uitgebreider en rustiger.

De pearle had op dat moment ook een actie dat de 2e bril gratis was, de eerste bril zie je qua model op het moment erg veel met een zwarte frame de 2e draag ik nooit deze is donkerblauw en de glazen kijken heel vervelend (zie dan lichtjes) dus die ligt ergens te verstoffen haha!
    Ik draag overigens alleen een bril bij het schoonmaken, tv kijken en auto rijden.

Edit;
    Ik heb het nu toch maar even voor de zekerheid opgezocht en mijn man heeft inderdaad gelijk.
    Misschien is het sowieso handig om meerdere opticiens af te gaan kijken wat er uit de testen komt en bekijken wat voor monturen ze allemaal aanbieden zo kan je gelijk makkelijk prijzen vergelijken! :)

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier ook bij plaatselijke opticien geweest.
    Minimale afwijking zowel in sterkte als cilinder maar zou mijn klachten kunnen verklaren. Mijn verzekering vergoed maart lang niet het bedrag van de plaatselijke opticien.

Dus naar specsavers gegaan. Kwam zelfde waarde uit. Mijn bril kostte me hier 75,-.

En ik had meer keuze qua monturen!

11. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik heb in augustus bij de plaatselijke opticien een nieuwe bril gekocht. Heb er niet echt op bezuinigd, met mijn -6,5 en -7 ben ik er van afhankelijk en wilde daarom iets wat ik leuk vond. Ik was met deze sterkte, een cilinder en dun geslepen glas bijna 600 euro kwijt. Het glas had goedkoper gekund. Prijs van de bril viel mee.
    Het is een heleboel geld, maar in mijn geval bespaar ik nu de maandelijkse kosten van mijn lenzen (die draag ik niet meer) en is dit een stuk goedkoper.

12. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn acht jaar oude reservebril heeft me toen trouwens bij dezelfde opticien maar 180 euro gekost. Bespaard op montuur, soort glas en niet dun geslepen.

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb extra dunne glazen met een hele erge cilinder.
    Montuur kostte 180,- glazen nu €250,- totaal.
    Ik wil best besparen maar niet op brillen. Mijn ogen zijn me heilig.

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik ben gisteren weer bij mijn opticien geweest, eyes and more, 3 brillen voor 222 euro waarvan ik 100 vergoed krijg. Let wel hier krijg je geen merkmonturen. De bril die ik nu heb is ook van hun en heb ik al 4 jaar. Ben achteruit gegaan dus nieuwe uitgezocht. 2 brillen 1 zonnebril op sterkte. Zit nu op -2 en -2.50

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn bril komt van lensway, een webshop. Ik draag mijn bril alleen als ik mijn lenzen niet in heb. Je moet dan wel een gespecificeerde oogmeting op papier hebben want je moet al die gegevens zelf invoeren. De bril incl. Glazen heeft mij nog geen 80 euro gekost.

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    plaatselijke opticien en deze was ook iets van 650 euro. mn vorige was nog duurder. ik ga niet bezuinigen op brillen. glazen moeten goed zijn en ik moet er 2-3 jaar elke dag mee en naar kijken dus hij moet naar mn zin zijn

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Bij de hans anders gegaan. Sterkte van -9 en een sterke cilinder dus als we ook maar iets scheef staat heb ik al hoofdpijn. Bril kostte met het brilplan 85 euro en het is echt perfect. Inclusief montuur, ontspiegeling en extra dun geslepen glazen.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hans Anders, honderd euro.

19. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Wow, 500-600 euro voor een 'simpele' (-1.5, cilinder) bril is niet noodzakelijk hoor. Met die sterkte heb je geen extra dunne glazen nodig, alleen een montuur + ontspiegelde glazen.

Ik heb twee maanden terug mijn eerste bril bij Specsavers aangeschaft. Voor 29 euro totaal (die had geen ontspiegelde glazen). Ik wilde echter eerst uitproberen hoeveel ik de bril überhaupt in praktijk zou gebruiken, voordat ik een duurdere kocht.

Nu een tweede bril gekocht bij Hans Anders. Ze hebben(/hadden?) een actie van 100 euro korting, dus bijna alle monturen met ontspiegelde glazen waren 49 euro paar weken terug. Heb daar een leuke tweede bril uitgezocht, die draag ik nu bijna elke dag.

Dus heb 1 bril van 29 euro als reserve nu en 1 bril van 49 euro. En ze voldoen prima! Hoe snel die kapot gaat weet ik nog niet natuurlijk, maar hij ziet er gewoon stevig uit en voor 500 euro kan ik voor dat geld 10 brillen kopen. Kun je ook nog een beetje met de mode meegaan of verschillende kleuren kopen.

20. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb een bril, draag hem niet de hele dag (zou ik wel moeten doen) maar alleen als m'n ogen moe zijn of als ik hoofdpijn heb. Ik heb mijn bril hij specsavers vandaan tijdens een actie. Scheelde enorm. Ik heb niet zo'n mega sterkte dus ik hoefde ook geen speciale glazen. Ik weet niet precies meer wat het gekost heeft maar het was al met al maar heel weinig (actie icm geld terug van verzekering).
    Ben trouwens gegaan voor een kleur montuur dat past bij mij gezicht, niet 1 die mijn kleding matched. Krijg er nog elke keer als ik hem op heb complimentjes over dus het is een goede keus geweest!

Deel Deze Pagina