Met de auto naar Italië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LoveXx, 26 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Wij gaan over 2 weken met de auto richting het Gardameer.
    Moeten we dan ook testen?
    Zo ja, gaan ze alle auto's die de grens overkomen controleren? o_O
    Iemand toevallig al ervaring mee?

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Op dit moment moet iedereen van 2 jaar en ouder een negatieve pcr test bij hebben die maximaal 48 uur oud is.
    Tevens moet je een Digital Passenger Locator Form (dPLF) ingevuld op zak hebben. Wat ik begrepen heb zijn er vaak grenscontroles.

3. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Voor zover ik weet moet je testen ja, kinderen vanaf 2 jaar zelfs. Je moet het even opzoeken wat de regels zijn voor Italië, daar heb ik van de week naar gekeken namelijk maar wij gaan pas in augustus naar Italië dus tegen die tijd kijk ik wel wat de regels zijn.
    Verwacht niet dat ze bij de grens elke auto zullen controleren eigenlijk anders heb je overal enorme files ook maar misschien heb ik het verkeerd.

4. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Volg je topic mee. Ben ook benieuwd naar ervaringen

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.815
    18.524
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat er grens controles zijn... het is normaal al heel druk bij de grens met bijv Zwitserland, denk niet dat ze ook nog iedereen gaan controleren op corona papieren.
    Misschien random ofzo dus zou wel goed inlezen wat de regels zijn...... en misschien ook van de camping zelf wat ze van hun gasten vragen? (Als dit van toepassing is)

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.167
    4.477
    113
  7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wel vragen ze maar 2 weken naar eerste prik! Je hoeft dus niet volledig gevaccineerd te zijn!

mijn kinderen laat ik testen op de heenreis.. terugreis niet eens..
    Maar wij gaan pas 1 augustus dus kijk dan wel wat de regels zijn

8. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    wat bedoel je met je eerst zin?
    Op dit moment moet je ook al ben je volledig gevaccineerd nog steeds een negatieve pcr test kunnen tonen in Italië.

9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    vanaf 1 juli.. ze gaan over twee weken naar italie dus ik ga even uit van de regels die vanaf donderdag gelden

Bijgevoegde bestanden:

Aszz en LisbethSalander vinden dit leuk.
  10. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ah top! Dus toch wat versoepelingen in Italië.

11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Kijk dit snap ik niet? Je neemt de gok om naar een ander land te gaan en wilt jezelf niet aan hun regels houden? Doe het gewoon via de regeltjes ipv hopen dat ze je niet controleren. Even testen en klaar, uploaden naar de app en je kunt echt genieten van je vakantie. Of je vaccinatie uploaden en klaar.

suus1983, Anouk2005, Momisake en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik denk persoonlijk dat de in op nederlandwereldwijd.nl en op de site van de ANWB onjuist is over Italië. En wel op 2 punten.

Namelijk over de leeftijd waarop kinderen getest moeten worden en over dat je na je eerste vaccinatie al gebruik kunt maken van de coronacheck.

Ik baseer me op de volgende sites: https://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioContenutiNuovoCoronavirus.jsp?lingua=english&id=5412&area=nuovoCoronavirus&menu=vuoto&tab=3 = Ministerie van Gezondheid van Italië en https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/eu-citizen/index_nl.htm

Op beide sites staat testen vanaf 6 jaar ipv 2 en ook dat je volledig gevaccineerd moet zijn. Wat me ook logisch lijkt want met de coronacheck kún je niet eens eens een groen vinkje krijgen met 1 vaccinatie.

Ik heb hierover contact gezocht met Buitenlandse Zaken en die zeggen het volgende:
    “Ik begrijp dat de informatie van het reisadvies niet overeenkomt met de informatie op de website van de Italiaanse autoriteiten.

De informatie van de Italiaanse autoriteiten is leidend.

Bedankt voor je oplettendheid. Ik zal een opmerking maken zodat ons reisadviesteam naar deze casus gaat kijken.”

13. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Wat een aannames.

Wie zegt dat ik me niet aan de regels hou?
    Ik stel een vraag. Ben alleen benieuwd of alles gecontroleerd wordt, dat worden lange files.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.166
    10.676
    113
    Ah mooi, daar hoopte/rekende ik al op! (Anders hadden we alsnog getest hoor) En dan maar hopen dat de situatie niet opnieuw uit de klauw loopt in juli. Wat dat betreft is het begin van seizoen meer zeker denk ik.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh top! Ik heb 3 dagen voordat we gaan een afspraak voor de tweede prik maar die til ik dan over de vakantie heen denk ik.
    Ik wacht het de komende weken even af. Als er wel 2 prikken nodig blijken te zijn dan laat ik die staan. Testen doen we de jongens sowieso dus dan laat ik mij ook wel testen.

16. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij hebben bericht gehad van onze camping en zij zeiden ook dat als je 2 weken voor aankomst, de eerste vaccinatie gehad hebt, dat dat voldoende is.

LoveXx vindt dit leuk.
  17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Wat ik begrepen heb vinden er steekproeven plaats. Omdat de app voor veel landen niet altijd goed of volledig werkt accepteren ze in de praktijk ook het gele boekje of vaccinatiebewijzen. Daarnaast moet je een geldige test hebben voor iedereen.

Iedereen controleren is geen cappaciteit voor in een land met open grenzen. Daarnaast zit men te springen om toeristen. Accommodaties vragen dus nergens naar.

18. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik zou dat nog even checken want per vandaag is de info op nederlandwereldwijd aangepast in lijn met de info uit Italië en EU
    3C6FAA53-5011-4C88-8361-57BA24A0DDB2.png

lovewinnie vindt dit leuk.
  19. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Iemand trouwens een tip voor een leuke overnachting in Zuid Duitsland net voor de Zwitserse grens bij Bazel?

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dankje! Naja oudste zoon hoeft niet, alleen wij. Niet zo’n ramp ;)

Deel Deze Pagina