Waar gebruiken jullie groene zeep voor?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Momenteel laten wij onze badkamer opnieuw betegelen.
    De tegelzetter adviseerde ons om te tegels te gaan reinigen met groene zeep...
    Eerlijk gezegd moest ik even google-en, want ik heb dit nog nooit gebruikt! Tot voor kort gebruikte ik Ajax allesreiniger (vind dit zooo lekker ruiken:D). Maar voor het behoud van kleur en glans raadde hij dus groene zeep aan.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit 'goedje' gebruik?
    En wat kan ik er nog meer mee schoonmaken?
    Kan ik beter de pot- versie of de vloeibare variant gebruiken??

Kortom; wie helpt deze groene zeep leek???;)

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik gebruik alleen maar schoonmaakazijn en groene zeep. Azijn voor bijvoorbeeld de ramen etc. Groene zeep voor de badkamer. Stoffen gebeurt alleen met water --> zeep trekt meer stof aan.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

groene zeep kun je voor van alles gebruiken waar je normaal gesproken allesreiniger voor zou pakken.

ook kun je een sopje in een plantenspuit maken en op luizen die op planten zitten spuiten.

voor nare vlekken in kleding

voor van alles eigenlijk

Ik vindt trouwens de vloeibare handiger.

4. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    hihi wij gebruiken dit om ons paard mee te wassen...

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Er gaat een wereld voor me open!!!!:):):)

En welke gebruiken jullie dan??

En mag ik hier bv mijn leren bank ook mee soppen (die ik als een van de weinige spullen hier in huis niet voorzie van een Ajax-sopje)

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Groene zeep met water om kwasten in te laten weken :D

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    groene zeep is zuiver net als soda dus dat kun je bv ook gebruiken bij ontstekingen. Ik gebruik het bij ridder om splinters te verwijderen. Flinke klodder op de vinger pleister er op nachtje laten trekken en je pakt de splinter er zo uit zonder knijpen. Hij noemt het dan ook splinterzalf

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja dat mag :) vloeibaar gebruik ik, heb jaren potten gehad, maar ik vindt dat niet zo fijn oplossen.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh echt? Ik week altijd met soda en gebruik trekzalf (ook al zoiets wat niemand meer kent :D)

10. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    groene zeep is een wondermiddel gebruik het overal voor. Had weer in de zitting van de kinderwagen zitten groene zeep en borstel en hopla weg was het.

hardnekkige vlekken in kleding hup groene zeep inwrijven ff laten trekken en in de was zo weer schoon wat nou dure schoonmaakmiddelen

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

vlekken uit kleding had ik al gezegd ;) Wat daar overigens ook goed voor werkt is afwasmiddel, even laten trekken en wassen, weg vlek :)

Oh ja wanneer je plavuizen hebt, een sterk sop maken (meer zeep dus) sop over je tegels plenzen,(geen emmers vol natuurlijk, maar flink nat) schrobbezem pakken en lekker even laten weken en dan alles nadweilen met schoon water, zijn je plavuizen als nieuw.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ons (composiet) aanrecht!
    Hoe ik het gebruik: Met een sponsje een kwab groene zeep nemen. Uitsmeren/inwrijven op het aanrecht. Sponsje schoonmaken, aanrecht nog een keer doen (dus zo de zeep er af halen). En tenslotte met een geel vochtig doekje er nog een keer overheen om echt alle zeepresten er af te halen. Droogwrijven met een theedoek.

13. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Ik deed dit ook altijd totdat iemand tegen mij zei dat ze daar echt jeuk/prik van kunnen krijgen.

Voor de badkamer werd het ons ook aangeraden, maar voor mijn gevoel word dit niet schoon. Gebruik dus maar weer de kalkreiniger en een microvezeldoek.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja zo deed ik idd mijn granieten aanrecht. Daar durfde ik geen moderne zeepsoorten op te gebruiken.

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Gewoon een beetje uit de fles op de vlek?? Of verdun je het eerst??

Er gaat ècht een wereld voor me open!!

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Krijg ècht het idee dat ik al die tijd wat gemist heb, haha!! Morgen gauw boodschappen doen!

17. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    kalkaanslagreiniger zal ik niet op de tegels gebruiken. Dit komt namelijk ook in de voegen. En die zijn van kalk.... dus je lost je voegen op.
    Zal dan wel niet in een paar keer gebeuren...maar in de loop der jaren....

Groene zeep gebruik ik voor heel veel dingen...afnemen..dweilen.. badkamer/toilet (tegels) afsoppen.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik dweil er onze houten vloer mee.

19. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik het voornamelijk voor vlekken in kleding. Heb standaard een pot in de badkamer staan. De vlek nat maken, dotje van de zeep erop, goed inwrijven, even in laten trekken en gewoon de wasmachine in. Werkt perfect! Maar niet bij oude vlekken, dus je moet het niet eerst gewassen hebben.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

gewoon puur erop

Deel Deze Pagina