Misschien een domme vraag hoor.. Maar wat is het verschil tussen de Storio 2 en Storio 2 Baby? Mn zoontje krijgt een storio voor zn 2de verjaardag.. Welke raden jullie aan?
Geen van beide Ontzettend rotding. Langzaam, bij aankoop zit er geen spel op, die zIjn belachelijk duur ook nog eens. En als je er dan een koopt bvb kinderliedjes heb je wel 3 hele liedjes van alle 20sec Oh en vergeet ook niet knappe batt te kopen die zitten er niet bij en gaan snel leeg.
Als je een kindertablet koopt Van 100 euro en er geen enkel spel op zit vind ik dat raar. Je mag 2 spelletjes uitzoeken staat op de doos. Dat zijn maar een aantal spellen de goedkoopste spelletjes. Meer staat er dan ook niet op. Ja een klok rekenmachine. Maar daar word een 2/3 jarige niet warm van. mijn schoonouders hebben nu een los spel in de winkel gekocht a 25 euro. Daar krijg je een verhaal voor kun je je fotos (camera is echt heel slecht) mee bewerken en een vlieg spelletje doen thats it. Ik vind het belachelijk duur allemaal. Hij heeft hem van mijn schoonouders gehad. Ikzelf zou hem nooit kopen voor mijn kinderen.
Wij zelf hebben ook nog een iPad. Daar heb je zelf ook nog eens iets aan plus dat er in de store heel veel goedkope/gratis spelletjes zijn die je eerst kunt uitproberen door middel van een miniversie en je hem daarna als je uitbreiding wilt kunt kopen voor een leuke prijs denk aan 80 cent tot 5 euro.
Nou mijn zoon vind hem wel geweldig... Dus zo erg is het allemaal nuet. Is in ieder geval iets leerzamer dan een gewone tablet. Duur is hij wel .. Klopt. Ik heb oplaadbare baterijrn, scheelt een hoop. Mijn zoon doet er vooral veel foto's mee msken en bewerken ( heb je geen spel coor nodig) muziek luisteren (kun he er zelf opzetten) en spelletjes . We hebben er Mickey mouse bij maar daar xijn paar spellen nog wel iets lastig. Denk vooral als ze ouder zijn ze er vooral mee leren lezen Gijs vind nu een boek lezen ermee ook leuk. Maar goed snel is het niet (waarom zou dat perse moeten?) Wat het verschil is ... Geen idee
Mijn oudste heeft een Storio 2 gekregen met zijn 3de verjaardag en hij is er gek op! Zo erg is hij niet hoor, we hebben er nu al een paar dagen gewone batterijen in van de Lidl en die werken nog steeds. Hij gebruikt hem elke dag een uurtje, 1,5 uur en speelt er dan intensief mee. We hebben nu ook via de online winkel een dvd van takels sterke verhalen erop gezet en die kijkt hij in de auto. Helemaal geweldig vind hij het. Je kan er verschillende thema's opzetten, hij heeft er nu 1 met diertjes. Alle logo's zijn dan dieren met bijvoorbeeld een tekenbord voor de tekenstudio en de muziek is een diertje met muzieknootjes etc. Op die online winkel kun je gratis kinderliedjes downloaden, dit zijn er best wat. Hier luistert hij er best vaak naar en zingt dan vrolijk mee. Daar kun je ook veel spelletjes, verhalen, liedjes etc kopen voor een klein prijsje. Hij heeft daarnaast het spel van Cars 2 erbij en daar speelt hij ook veel mee. Ook het verhaal van dat hondje vind hij erg leuk, dan kun je op alles klikken en dat maakt geluid. Het is best knap hoe snel ze zoiets doorhebben, erg leuk om zijn foto's door te bladeren, dan zie je foto's van zijn voetjes, zijn broertje, wij van beneden af, de deur van de auto etc. Dus hier is het een succes Oh en om antwoord te geven op de vraag, ik heb voor de aanschaf van de storio 2, een mailtje gestuurd naar de klantenservice van Storio met dezelfde vraag. Dit kreeg ik terug: Bij de Storio Baby kunt u als vanaf een half jaar beginnen, hierbij zitten verschillende app's voor de Baby's. Deze kunt u uitbreiden met verschillende app's naar gelang de leeftijd. Bij de storio 2 zitten verschillende app's vanaf deze leeftijd kunt u de storio uitbreidden. Bij de Storio Baby kan geen adapter gebruikt worden, dit is wel mogelijk bij de Storio 2.
Dus eigenlijk is die storio 2 duurder als een ipad op lange duur? Want een ipad koop je, duizenden gratis apps en thats it. Storio 2 koop je, moet je vanalles bijkopen en een spel kost 25 euro dus 8 spellen en je bent al 200 euro kwijt + tablet, batterijen,...
Je hebt ook goedkopere spelletjes. 5 euro. Alleen stellen die weinig voor. Plus dat een andere tablet niet echt leeftijdsgebonden is en de storio dat wel is.
Zl heeft voor zijn 5e verjaardag storio 2 gekregen. Mag hier 1-1,5 per dag mee spelen. Doet dit met veel plezier. Heb de 2 gratis en zelf uitgekozen spelletjes erop gezet en alle muziekjes daar heeft hij heel veel plezier van. De batterijen gaan redelijk goed mee, en heb een oude adapter (leuk als je handig bent) omgebouwd met het juiste steckertje en zo voor 90ct een adapter. Dat werkt prima, en kan zowel in de auto als thuis! Zl heeft er super veel plezier van! Ik zou eerder voor de storio2 gaan als voor de storio baby, omdat hij er dan langer plezier van kan hebben. De spelletjes zijn ook niet echt duur (die je kunt downloaden) en het handige vind ik dat je ze met iDeal kan betalen en niet perse een iTunes kaart van minimaal 15 euro hoeft aan te schaffen! Daarbij zijn de meeste leer spelletje al gauw boven de 1-2 euro bij Apple!
Ook bij de iPad moet je spelletjes kopen, de gratis versie is meestal zeer beperkt en met heel veel reclame. De leuke spelletjes zijn al vaak boven de 1-2 euro. Ik vind het nadeel bij de iPad dat je en tussen de 400-700 euro kwijt bent aan aanschafkosten. Vervolgens kun je alleen iTunes kaarten van 15,25 en 50 euro kopen dus je geeft vervolgens bijv. 15 euro uit voor een kaart waar je op dat moment een spelletje mee koopt wat je eigenlijk maar 3 euro kost maar waar je dus wel 15 euro gelijk voor uitgeeft.
Ik vind het ook een waardeloos ding. Ze mag hier af en toe op mijn tablet ein ik heb voor 25 euro een vtech smile motion voor op de tv gekocht en een draagbare versie. (Samen 25 euro incl aantal spellen.. Oudere versie maar dat maakt mn kind niks uit. Spelletjes staan voor 3 euro op marktplaats.
hier ook positief over de storio 2 hoor, hier gewoon een adaptor erbij, plus een set oplaadbare batterijen van de lidl voor onderweg. spelletjes zijn duur, maar het is zoveel meer als een gratis app bomvol reclame. echte leuke en goede apps kosten geld. dus die vlieger gaat voor mij niet op. Ik heb er extra muziek opgezet, hij filmt ermee, maakt fotos, doet veel spelletjes, hij heeft hem nu een jaar en met veel plezier. hij heeft hier en daar wat spelletjes gekregen, en heeft nu dus 5 spelletjes, tja wel veel maar hij speelt ze allemaal, en ze zijn super leerzaam. Tja, tevens vind ik een Ipad voor een kind van honderden euros echt van de zotten, maar dat is mijn mening. Dan zou ik voor de telekidstablet gaan,
Onze dochter heeft vorig jaar voor haar verjaardag de storio 2 gekregen en het is een succes. Nu krijgt de jongste er ook een voor de verjaardag omdat ze er beide op willen spelen. Het is leerzaam en leuk. Wij hebben ook een ipad maar die mogen ze niet zomaar pakken en de storio wel.
Tja, waarom perse een ipad of een heel duur ding? Ik heb een samsung galaxy tab 2 en ik vind die persoonlijk een stuk gebruiksvriendelijker EN goedkoper dan een ipad. Ik heb hem ook niet voor mn kids gekocht maar voor mezelf. Kids mogen er af en toe op spelen. Je hoeft er geen kaartje voor te kopen, de spellen kan je zo kopen via bijv credit card. Deze heb ik zelf niet maar ik laat 1 in de zoveel tijd mn zusje wat spellen kopen met haar creditkaart. Verder heb ik veel gratis spellen die leuk zijn en zonder reclame. En mn kind kan er prima mee overweg. Ze mag er mee spelen als ze naast me op de bank zit. Dus weinig risico dat er wat mee gebeurd.
Bij iTunes kun je idd ook via creditcard kopen maar ik heb er geen en zou hem daar anders ook niet voor willen gebruiken. Heb wel een iPhone met spelletjes erop maar daar mag zl alleen onder begeleiding op spelen. Mijn oude iPhone heb ik te koop staan. (Moest toch mijn abbo aanpassen en kreeg hem erbij)
De ipad was gewoon en voorbeeld omdat wij die hebben. We hadden hem al voordat mijn zoontje hem kon gebruiken een samsung zal ook goed zijn, heb daar alleen gee ervaring mee. Wel met tel maar vind het daar juist vervelend bij dat je bvb niet een itunes kaartje kunt kopen met een tegoed. De gratis spellen werken hier prima en zijn best uitgebreid.heb ook helemaal geen last van reclame. En tot nu toe hebben de kinderapps mij geen duiten gekost max 10 euro en hij heeft er heel wat op staan.