Hmmm denk er toch nog even over na.. Dit is de reactie van de vk hier op de site: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/423495-vsm-caulophyllum.html
Ja heel vreemd! Maar er zijn ook druppeltjes en granules van toch? Misschien dat het daar in zit.. Kan me niet voorstellen dat ze dat in een tabletje kunnen stoppen namelijk
Ik denk dat dat eerder zou gaan om de druppels. Want in pilletjes kan dat niet inzitten. Maar ik wil ze zoiezo wel gaan gebruiken. De ene heeft niks met homeopatische middelen en de ander zweert erbij. Gewoon je eigen gevoel volgen.
Dit staat in de bijsluiter: --Daarnaast zijn er voor de bereiding hulpstoffen gebruikt. Voor tabletten zijn dat melksuiker, zetmeel en magnesiumstearaat. Granules zijn gemaakt van bietsuiker (saccharose) en melksuiker. De druppels bevatten doorgaans 50 % (v/v) alcohol. Bij enkele, meestal lage, potenties kan dit gehalte variëren van 30-90 % alcohol. -- Tabletten en granules hebben dus geen alcohol. Maar sorry hoor, wat is 50 procent alcohol van 10 druppeltjes??? Tuurlijk, het is altijd alcohol, maar zo`n beetje... Zelf gebruik ik de granules. Heb het hierover ook met de gyn gehad en die had geen enkel probleem met homeopathie. Ze had een tante (of zus) die hier ook in deed en hoorde veel goede resultaten. Gewoon gebruiken zei ze! En de vk. precies zo, ze had van dit middel nog nooit gehoord, maar geen moeite ermee en adviseerde zelfs nog om frambozenbladthee erbij te drinken. Nou ja, op hoop van zegen dan maar...
Als je dit dan leest dan valt het nog wel weer mee gelukkig! Ik heb vanmiddag bij de apotheek nog frambozenblad druppels besteld toevallig!
Ik heb er goede ervaring mee Vanaf 36+5 weken de tabletjes geslikt. Vanaf 40 weken was mijn baarmoedermond al helemaal verweekt en had ik al 3 cm ontsluiting zonder maar één wee gehad te hebben. Bij 40+6 spontaan bevallen binnen 5 uur. Ging erg snel dus! Ook een paar bekenden van mij zijn erg vlot bevallen na het gebruik van Caulophyllum. Caulophyllum zorgt voor eerder en betere verweking van de baarmoedermond, en kan zorgen dat de bevalling sneller gaat. Je gaat er niet éérder van bevallen. In de tabletten zit inderdaad geen alcohol..!
Dat klinkt goed dan ga ik er iets eerder mee beginnen aangezien ik waarschijnlijk met 38/39 weken word ingeleid. Dan heeft het toch nog even langer de tijd om in te werken. Ben erg benieuwd of het mij gaat helpen met een vlotte bevalling. Achja langer dan 22 uur zoals bij me dochter zal het wel niet worden hini
Ik heb het ook geslikt, in combinatie met framboosblad. Ik had al 5 cm zonder het door te hebben, daarna heeft de vk mij gestript, 2 cm erbij, zonder pijn! Vliezen gebroken in het kraamhotel (door de vk) heftige weeenstorm wel (ben t wel vergeten hoe t voelde haha) enne binnen 2.5 uur was ze er zonder knip en scheur, had een schaafwondje, 2 kleine hechtinkjes, voelde er niks van.. heeft zeker wel geholpen denk ik dat spul
En die frambozenblad. Hoe vaak moet je dat gebruiken op een dag? en vanaf wanneer? en wat voor werking heeft dat?
Ik ben met framboosblad begonnen met 34 weken, 1 per dag, toen ik 35 weken was 2 per dag, 36 weken 3 per dag, en zo door tot je aan de max van die capsules zit. Caulophyllum ben ik begonnen met 36 weken. Je moet mint/menthol vermijden, geen kauwgom e.d, had zelfs mijn tandpasta vervangen voor een mentholvrije tandpasta. Ik ben met 37.2 weken bevallen.
Ja klopt, kwam er trouwens pas achter toen ik op de wekelijkse controle bij de vk was! Haha, ze wilde de baby voelen vanuit mijn buik, maar kon ze niet goed voelen, wilde ze inwendig doen, prima vond ik. En toen kwam ze erachter dat ik al 5 cm had Omdat menthol de werken van caulophyllum verminderd, dus dan werkt het niet, ik wilde wel dat ik het niet voor niks zou slikken
Haha grappig eigenlijk. Wel apart dat je zoiets niet merkt trouwens! Haha aaaaaaaaaah zo! Hmm enige wat ik kan bedenken wat ik gebruik is dan kauwgom af en toe en tandenpoetsen....... hmmm.. bestaat er andere tandpasta wist ik niet eens haha Maar scheelt wel zeker dat je dat niet doorslikt?
Ook geen koffie nemen half uur voor/na inname, net als menthol verminderd dit de opname /werking van homeopathische middelen !