Hoezo beangstigend? Wist je dan niet dat dood en leven vlak bij elkaar liggen? Dat weredwijd baren zo'n beetje de belangrijkste dodsoorzaak voor jone vrouwen is? Wat die embolie betreft: extreem zeldzaam, maar het kan gebeuren. Zag net gisteren op TV een reportage over Amerikaanse vrouw die het na een week coma overleefd heeft. Zij had een heel sterk voorgevoel, en was zo verstandig daarover met haar ob/gyn te spreken. Die vond haar angsten reden genoeg om haar tijdens de bevalling aan extra monitoren te leggen, en dat heeft haar leven gered. Vogens een onderzoeker in hetzelfde programma schijnen de meeste vrouwen die iets dergelijks overkomt een soort voorgevoel te hebben, en moeten dat soort dingen serieus genomen worden.
Het is verschrikkelijk als je dit overkomt maar erg zeldzaam. Maar zoveel zeldzame verschrikkelijke dingen kunnen gebeuren. Ik heb 3 hartstilstanden overleefd, onwijs veel geluk gehad. Ik heb nu een icd dus mocht het weer misgaan dan krijg ik een schok (icd is zoiets als een aed maar dan geimplanteerd, soort pacemaker maar dan anders). Ben er heel blij mee maar het voorkomt niet dat ik onder een auto kan komen of iets anders ergs, het leven geeft helaas geen garanties. Wij hebben het goed hier in NL, een kindje mogen dragen en baren is een veel groter risico dan wij soms beseffen (zonder de medische hulp hier waren mijn kinderen en ik dood geweest), maar wanneer je daarbij stil staat ontdek je ook dat je kinderen een veel groter wonder/geschenk zijn dan we beseffen!