Vrouw klaagt tabaksindustrie aan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sassie1981, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48

Dan vind ik het meer aan de overheid om hier iets aan te doen, of aan de EU.

2. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ja oké logisch. Alleen zijn de meeste beginnende rokers volgens mij jonge pubers en dus net wat minder verstandig?

3. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij weten pubers best hoe slecht het is... Ik wist dat zelf als puber i.i.g wel.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het is aangetoond dat puberbreinen niet voldoende de consequenties van keuzes kunnen verantwoorden. Ergens is het dus nodig deze kwetsbare groep te beschermen. Ik was ook niet zo Islah, anderen blijkbaar wel. Als er iets gedaan kan worden om onder deze groep een rookverslaafde minder te kweken, graag!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als er in sigaretten alleen tabak zou zitten, zou ik deze mevrouw hard lachend ongelijk geven. Maar feit is dat de industrie willens en wetens extra stoffen toevoegt die totaal onnodig zijn, maar extra verslavend werken. (En als bij effect hebben extra schadelijk te zijn.) Gewoon een product verkopen is niet voldoende voor ze. Ze weten dat roken maaptschappelijk onder druk staat, dus proberen ze op deze manier hun klanten vast te houden.

Ik zou het prima vinden als er een wet zou komen die het gebruik van dit soort stoffen verbiedt. Dus 'gewoon' sigaretten met alleen tabak, maar niet die 'hulpstoffen' die er op gericht zijn de verslaving zo intens mogelijk te maken. Wellicht zou dat al heel wat rokers schelen.

6. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    dan wil ik een wet die alle troep uit eten en drinken verbied. En alleen de producten geeft die nodig zijn. Dan zou obesitas ook langzaam afnemen. En voor roken kies je.

ik was ook een puber die dondersgoed wist wat de consequenties waren van roken en toch was ik begonnen. Er staat op de pakjes. Verslavend. Kk verwekkend en meeroken is schadelijk. Dus dat pubers dat niet begrijpen is gewoon boelshit.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zit in veel voeding te veel suiker en zout. Ze zijn wel bezig dat af te bouwen, maar het gaat veel te langzaam. Toch vind ik die troep in eten toch nog anders. Er worden natuurlijk stoffen toegevoegd die ervoor moeten zorgen dat het het lekker vindt. En stoffen die zorgen dat je er meer van eet. Maar eten op zich is niet schadelijk. Sterker nog: eten is noodzakelijk. Zelfs 'ongezond' eten / snacken kan met mate helemaal geen kwaad. En als je snacks, breng je een ander die naast je zit geen schade toe.

Dit in tegenstelling tot roken dat nooit nodig is en altijd schadelijk. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor meerokers. Dat vind ik heel wat anders dan eten.

Natuurlijk moet ons voedsel ook weer gezonder worden. En de overheid kan daar eervol in spelen. Maar roken is echt iets dat veel nader aangepakt kan en (i.m.o.) moet worden.

8. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Dit inderdaad. Zoveel vrijspel om maar van alles in de sigaretten te stoppen om het zo verslavend mogelijk te maken. Mag best aan banden worden gelegd

Deel Deze Pagina