Vroege pubertijd zoon

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ElsM, 27 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElsM

ElsM Nieuw lid

27 apr 2020
    2
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb een zoontje van 10 jaar (bijna 11). De laatste tijd loopt hij er een beetje vervelend bij.
    Een paar weken geleden kwam hij bij mij omdat hij regelmatig last heeft van een natte ondebroek. Ik dacht eerst dat het nadruppelen was bij het plassen. Toe ik toch eens in zijn onderbroek keek zag ik een fijn slijmerige plek. Toen viel mijn frank. Het was nog te weinig om zaad te zijn. Ik vermoed dat het gaat om voorvocht gaat. Gisterenochtend kwam hij bij mij in paniek. Zijn ondergoed was terug nat maar er was heel wat meer.
    Op zich vermoed ik wel dat hij op een dag zijn eerste natte droom krijgt maar zo vroeg had ik het niet verwacht. Hoe ga ik daarmee om? Is daar een remedie voor?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.283
    10.251
    113
    Ik zou uitleg geven over wat er met zijn lijf aan de hand is. Aangeven dat dit kan gebeuren en niet erg is. Even opfrissen en wanneer zijn bed ook nat is even aangeven zo dat je die kan verschonen.

Geen remedie maar uitleg:)

Didi1980 en Jessi79 vinden dit leuk.
  3. ElsM

ElsM Nieuw lid

27 apr 2020
    2
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb het ook mooi en simpel uitgelegd. Hij loopt er wat vervelend bij. Deze morgen kwam hij terug bij met een natte onderbroek maar deze keer was het een pak meer. Dus ja.

owly vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.142
    35.785
    113
    Het is idd wat vroeg. Je ziet ook al echt lichamelijke veranderingen?

5. mariekeg

mariekeg Lid

1 apr 2017
    60
    17
    8
    NULL
    NULL
    Mijn zoon had zijn eerste natte droom ook op die leeftijd, hij was bijna 11. Dit kan enorm verwarrend zijn voor jonge kinderen. Toen hij tien was kreeg hij al okselhaar en schaamhaar. Ik heb hierover gepraat met onze huisarts en volgens haar was dat perfect normaal. Praat er met je zoon over, want zo'n eerste natte droom kan heel intimiderend overkomen (het gaat niet om een paar drupjes maar het was bij hem echt alsof hij in zijn broek plastte). Natte dromen gaan vanzelf weer weg eens ze zichzelf leren masturberen.

6. sofia7678

sofia7678 Nieuw lid

9 apr 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb een aantal jaren lesgegeven aan kinderen van 11 jaar en tijdens de voorlichting merkte ik toch ook wel dat er sommige jongens al natte dromen hadden (op die leeftijd vertellen ze er soms nog stoer over). Ik kan me inderdaad inbeelden dat het op jonge leeftijd schrikken is om klaar te komen en dan een zaadlozing te krijgen 's nachts. Ik heb soms de indruk dat er veel wordt gepraat over de eerste menstruatie bij meisjes, maar dat dit onderwerp wat onder de mat wordt geveegd, terwijl ik toch de indruk heb dat het ook een behoorlijke impact kan hebben als je niet weet wat er aan de hand is. Zeker over praten dus.

(aan de vorige mevrouw: naar wat ik hoor van mijn man minderen de natte dromen wel eens de mannen starten met masturberen, maar gaan ze nooit helemaal weg)

7. mariekeg

mariekeg Lid

1 apr 2017
    60
    17
    8
    NULL
    NULL
    Nog een tip. Wat ik heb gedaan: een doos tissues op z'n nachttafeltje gezet zodat ie zich 's nachts kan opfrissen. En hij gooit zijn pyjama en lakens ook gewoon zelf in de was als hij een natte droom heeft gehad. Niet dat ik dan niet weet wat er is gebeurd ;), maar het maakt het toch een beetje minder awkward voor hem.

Deel Deze Pagina