Vroege echo met 6 weken, wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annebeth, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Goedemorgen allemaal,
    Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben :D Ik ben zo blij!

Het enige is ik ben zwanger geworden via ovulatie inductie en deze ronde waren er 3 rijpe follikels.

Daarom krijg ik op eigen verzoek bij de verloskundige met 6 weken al een eerste echo. Met name om te bepalen of er misschien sprake zal zijn van een meerling.

Om me voor te bereiden vroeg ik me af wat er zo ongeveer te zien zal zijn op een vroege echo bij exact 6 weken. Met name het vruchtzakje neem ik aan. Maar zou ik het embryo ook al kunnen zien? En is er kans op een kloppend hartje of is dat nog te vroeg?

Alvast bedankt :)

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb alle keren bij 6 weken een echo geraasd. Je ziet de zwangerschapsring, mini vruchtje met, als je zeker bent van je ei, een knipperlichtje. Mits inwendig, uitwendig is het lastiger te zien. Is er nog geen hartje, schrik niet, misschien een latere innesteling. In ieder geval gefeliciteerd!!!

Annebeth vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Dit! :)

Veel suc6 zo!

Annebeth vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas niet altijd waar.
    Ik had een ivf traject gedaan, wist dus exact "mijn ei", testte vroeg positief, dus geen latere innesteling.
    En toen was er op een inwendige echo met 6 wkn alleen een vruchtzak te zien.
    Geen vruchtje, geen dooierzak.
    1 week later weer een echo en toen een vruchtje, hartje en dooierzak.
    Vruchtje was toen netjes 7 weekjes groot.

Ts, ik zou uitgaan van minimaal een vruchtzak, mocht er een vruchtje zichtbaar zijn en ook nog een kloppend hartje dat is dat al hartstikke fijn en mooi meegenomen :)

Annebeth vindt dit leuk.
  5. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik heb bij de jongens gehad dat er met 6 weken al een vruchtje + zelfs een mini kloppend hartje te zien was. En nu bij deze frummel was er met 5+6 alleen nog maar een vruchtzak te zien, nog niet eens een vruchtje erin. Paar dagen later wel, maar je hoeft dus nog niet echt een vruchtje te zien.

Veel plezier iig!:D En, gefeliciteerd!!!

6. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Precies dit wat poppetje zegt.
    Gefeliciteerd

7. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ik heb een echo gehad met 6 weken ivm bloedverlies. Tegen mij zeiden ze dat er niks te zien was behalve restweefsel van een zwangerschap dus hier heb je een folder over wat te doen bij een miskraam. Kom over 2 weken maar terug om te zien of je baarmoeder leeg is. Ben heel verdrietig naar huis gegaan. Maar 2 weken later zat er gewoon een baby :) achteraf was mijn eisprong wss een paar dagen later waardoor ik 3 dagen minder ver was. Dus mochten ze er nog niks van kunnen maken zou ik niet te veel stressen :) succes!

Annebeth vindt dit leuk.
  8. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Het is een termijn waarop je nog veel kan verwachten, van nauwelijks iets tot een kloppend hartje. Bij mij was 5+5 (was volgens test al verder) er niets, ze zeiden dan ook dat ik een miskraam kon gaan verwachten en bij 6+4 een vruchtje en kloppend hartje.

9. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Bedankt iedereen! Ik heb meteen een goed beeld zo. Ik zal jullie op de hoogte houden en ga er gewoon open in zonder de verwachting al veel te kunnen zien

10. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Bij mij nam de echo met 6 weken erg veel onzekerheid met zich mee... ik zou volgens mijn eigen idee precies 6 weken moeten zijn toen ik de echo had. Er was een soort rijstekorrel te zien met een mini kloppend hartje. Maar toen de gyn ging meten vertelde hij dat het nog niet op te meten was. Pas bij een termijn van 6 weken begon het apparaat met meten. Daar hoort dan dus een bepaalde begin lengte bij. Ik kwam net over de helft van die lengte liet hij zien. Dus hij schatte me een halve week tot een week minder ver. Dat was echt onmogelijk, die week... dus de kans zat erin dat het voor de derde keer op rij niet goed zat. 10 dagen later mocht ik terug komen, met lood in mijn schoenen. En alle zenuwen waren voor niks geweest. Ik werd uiteindelijk zelfs 2 dagen vooruit gezet met de termijn die ik toen zelf in gedachten had bij die eerste echo. Hoe dat kan, geen idee. Maar hou er rekening mee dat het meten van het vruchtje echt zwaar onbetrouwbaar is.

Annebeth vindt dit leuk.
  11. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ik ging met 5+5 voor het eerst (eigen berekening na ovulatietesten) en we zagen al een vruchtje met kloppend hartje! Maar ik ging er wel heen met het idee dat dat waarschijnlijk nog niet te zien zou zijn.
    Het meten is echt nog heel onbetrouwbaar met die termijn, ze konden t bij mij ook niet heel goed meten. Kwamen een paar dagen minder verder uit, naar mijn idee kon dat niet, zeker niet met duidelijk kloppend hartje, maar heb het laten gaan. Twee weken later weer een echo en toen twee dagen vooruit gezet en met de termijnecho nog een dag.

Annebeth vindt dit leuk.
  12. Rochie

Rochie Lid

11 okt 2018
    20
    6
    3
    Vrouw
    Sorry dat ik even zo kom binnen vallen, maar had eigenlijk een vraagje over de 6 weken. Is dit dan gerekend vanaf de bevruchting of de eerste dag van de menstruatie? :rolleyes:

13. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Eerste dag menstruatie

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    6 weken echo is 4 weken na de eisprong.
    Soms is dat idd 6 weken na de laatste eerste ongidag, maar dat gaat alleen op bij een cyclus van 28 dagen ;)

15. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Oh jee.... wat een stress voor niks. Lichtelijk ongevoelig ook zeg ‘hier heb je een folder’.

16. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ze was zo resoluut dat ik ook dacht dat ik niet meer zwanger was. Dus ik heb in die tijd ook gewoon gedronken enzo.. voelde me daar uiteindelijk heel schuldig over.

17. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Hier moet je echt iets mee. Zou een gesprek met stagiaire en vk aanvragen. Jouw keuzes heb je gebaseerd op hun uitspraken (en tgebrek aan corrigeren ervan). Succes

18. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    T was dus niet eens een stagiaire.. maar heb daarna wel aangegeven dat ik geen echo's meer wilde van haar. Dat konden ze begrijpen :)

19. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    oh sorry, dan gooi ik dat door elkaar met n ander verhaal. Goed dat je dat zo aangegeven hebt :)

20. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn echo met 6+3.
    Een vruchtje met kloppend hartje en een vruchtzakje

Bijgevoegde bestanden:

SophieSoHappy vindt dit leuk.