Mijn meisje is 6 weken oud. We maken haar wakker voor de laatste fles rond 22.00 uur, maar die drinkt ze slecht meestal rond de 70 cc. Later of eerder wakker maken maakt niet uit ze valt snel weer in slaap en is moeilijk wakker te krijgen/houden. Ze ligt meestal tussen 19.00 uur en 20.00 uur op bed. Gisteren hebben we haar niet wakker gemaakt, omdat ze over de hele dag al genoeg gedronken had, en toen kwam ze om 1.15 uur.(voeding ervoor was 19.00 uur) en daarna 5.15 uur en hebben we dus 2 nachtvoedingen. Als we haar wakker maken slaapt ze na die fles 3 tot 4 uur(komen we uit op 1 nachtvoeding), dus ze maakt de lange ruk slaap vroeg in de avond. De laatste keer dat ze is gewogen begin mei woog ze 4660 gram. Ze krijgt nu 6 flessen van 120+4, maar laat daar soms wat van staan en de laatste drinkt ze dus maar 70 cc van soms red ze 100 cc. Als ze 2 nachtvoedingen heeft komt ze op 7 flessen uit. Met 6 voedingen haalt ze net niet of net wel wat ze moet drinken(150 x lichaamsgewicht) Ze groeide wel goed de laatste keer. Ik kan het er ook moeilijk in proppen. Herkent iemand dit en hoe is dit verandert heb je het kunnen beïnvloeden en heeft het aantal cc wat ze overdag drinkt er invloed op?
Mijn kinderen hadden ook allebei een enorme voorkeur voor vroeg in de avond om lang te slapen. Ik heb ze nooit wakker gemaakt voor een voeding. Bij ons was het meestal rond een uur of acht, negen dat ze in bed gingen en dan werden ze ergens in de nacht weer wakker. En gaandeweg werd dat steeds later. Geen idee of de hoeveelheid cc overdag er invloed op had, ik gaf BV. Ik zou gewoon volgen in het ritme van je baby. Zowel qua slaap, als qua hoeveelheid. Zolang ze goed groeit en tevreden lijkt te zijn, kan het niet beter.
hoi, mijn ervaring met men dochter is dat aantal cc niet uitmaakt om door te slapen. ze is nu 10 maand. maar pak dat ze op al die maanden 4 w goed melk gedronken heeft rest niet. 4 w en 16 w zelfs in zh gelegen. op 16 w dronk ze nog 200 cc melk op heel de dag. ik dacht ook nu gaat ze wakker worden. nee hoor ze bleef gewoon doorslapen. nu eet ze nog weinig en soms zelfs savonds geen fles vb gisteren waren men ouders met haar gaan wandelen en de creme boer kwam voorbij en heeft ze ne bol ijs gegeten dus geen honger meer naar fles ( dit moeten ze niet elke week doen hoor want heb dat niet zo heel graag) maar ze heeft gewoon geslapen als anders. dus mijn ervaring is dat hoeveelheid voeding niet te maken heeft met slapen. in de vroege avond slapen had zij ook. is vanzelf veranderd. en vanzelf liet ze fles 22 uur weg met 2 d achter elkaar maar 50 cc te drinken heb ik die toen weggelaten toen was ze een week of 12. gr
Ik ben vandaag bij het Cb geweest en hoef haar niet meer wakker te maken. Ze dacht dat ze dan vanzelf steeds later gaat komen.
Hoi, Onze dochter had ook haar lange slaap vanaf 20.00. Ook eerst in het begin om 23.00 wakker gemaakt, maar dan kwam ze vervolgens om 3 uur ook weer. Dus toen maar laten slapen, in het begin kwam ze ook rond 1-2 uur en dan 3 uur later weer. Maar dat verplaatste zich al vrij snel richting 3-4 uur en uiteindelijk met 3 maanden sliep ze door tot een uur of 7. Kun je de fles van 20.00 geen 150 cc geven? kom je misschien 's nachts rond 3 uur uit en heb je maar 1 nachtvoeding. Of de laatste fles voor hongerige baby's, hoef je niet meer te geven maar vult toch wat meer.
Voeding voor hongerige baby's doe ik al in de laatste fles. Sinds vandaag heeft ze haar flessen ook omhoog gegooid. Ze heeft nu 2 flessen 120+4 gehad en 3 flessen 150+5 en ze moet nog 1 fles, dus ik ben erg benieuwd hoe laat ze vannacht gaat komen