Die kon mij de pot op.. Ze kan het anders toch op die dag doen als ze het zo belang vind? En anders heeft ze pech. Een bruiloft ga je niet overslaan voor een vrijgezellenfeest. En al helemaal niet die van een goede vriendin... wat denkt ze wel? Sorry maar ik had al gepast puur omdat ze zulke idiote dingen vraagt..
Apart je eigen vrijgezellenfeest organiseren... Maar goed, ze is veel te laat! Degene die ik georganiseerd heb lag de datum al 3 maanden van tevoren vast want je weet allang wanneer iemand gaat trouwen (meestal en als je er zoveel mogelijk mensen bij wil hebben moet je dat vroeg plannen. Ik vind niet dat je kan verwachten dat mensen van alles af zeggen (of je moet het delf willen!) zeker geen bruiloft van een ander (zou zij leuk vinden als je niet op haar bruiloft kwam!) maar Ook niet een feestje van een goede vriendin. Die heeft het waars zo vroeg gepland dat er veel bij kunnen zijn. Of nogmaals je moet het willen. Leuk als mensen erbij zijn maar geen man overboord als ze er niet zijn toch! Ik vind dat ze een beetje vreemd doet. Laat haar eerst maar met een datum komen. Ik denk dat ze her op deze termijn in die periode sowieso niet meer voor elkaar gaat krijgen dat iedereen komt!
Eens. Ik vind haar behoorlijk asociaal en egoïstisch overkomen, alles en iedereen moet maar wijken voor haar vrijgezellenfeestje?! Idioot gewoon, goede vriendinnen gaan toch echt vóór schoonzussen hoor (tenzij je toevallig heel goed bevriend bent met schoonzus). 😏 Kortom, laat haar nu eindelijk maar een datum prikken en als je tóch nog een gedeeltje van haar feestje kan meedoen prima, anders is het gewoon jammer. Vooral geen bruiloften en feesten van goede vrienden gaan afzeggen voor zoiets! 😑
Misschien is ze zo laat omdat ze verwacht (en gewacht) had dat een ander het zou organiseren? Dat ze nu erg baalt dat ze geen vrijgezellenfeest heeft? Ik vind het ook erg gek dat ze het zelf organiseert. .. Maar ik zou proberen overdag naar het vrijgezellenfeest te gaan en daarna het andere feest of bruiloft (mits je daar niet de hele dag uitgenodigd bent)
Ik zie het probleem niet zo... jij kunt niet vanwege bruiloft van je beste vriendin (en waarbij het logisch is dat je daar naar toe gaat), dan houdt het op toch? Maar hoezo regelt zij haar eigen vrijgezellenfeest dan? Dat wordt toch altijd voor je gedaan lijkt me.
Er wordt hier een paar keer geopperd om de vrijgezellendag op een vrijdagavond of op een zondag te plannen, maar snap wel dat ze het op een zaterdag wil. Als het namelijk echt een vrijgezellenDAG is, is een avond wel heel kort... En op een zondag is ook niet echt ideaal aangezien de meesten toch maandag weer moeten werken. Is toch wel lekker als je niet zoveel rekening hoeft te houden met de tijd Verder vind ik het raar dat ze haar eigen vrijgezellendag gaat plannen. Of stelt ze zelf alleen de datum vast? En ik vind ook dat ze wel erg laat is! Ik zou daar echt niks voor afzeggen hoor! Tenzij je er heel graag bij wil zijn, misschien valt er dan wat te combineren?
Lastig dilemma! Op zich wel jammer dat ze haar eigen vrijgezelenfeestje kennelijk moet regelen... Je hebt als as. bruid al genoeg aan je hoofd met het plannen van je hele trouwdag (kan ik over meepraten...). Kan me voorstellen dat je dan te laat begint met het prikken van de datum voor het vrijgezellenfeestje, waarbij veel mensen op 1 dag moeten kunnen... Tis echt zó leuk als het voor je geregeld wordt! Niet alleen vanwege de verrassing, maar ook omdat je als as. bruid die dag dan écht even kunt ontspannen en genieten! Op mijn vrijgezellenfeestje waren ook een paar vriendinnen niet aanwezig omdat ze niet konden op de dagen dat de meeste anderen wél konden. Het was jammer, maar niet erg want nog steeds geweldig leuk! Als ik het zelf had moeten organiseren had het me enorm veel stress opgeleverd. Misschien reageerde je schoonzusje daarom zo. Er komt echt zoveel op je af, ik was dolblij met mijn 2 ceremoniemeisjes! (2 goeie vriendinnen) Snap dat je het moeilijk vond om die reactie van haar te krijgen... Maar ik denk dat ik haar positie ook wel kan begrijpen... Misschien kun je toch nog iets verschuiven en er nog (een deel van) die dag bij zijn. En als het echt niet lukt, tja. Niets aan te doen! Dan heb jij pech en moet je haar feestje missen, zo kun je het ook zien! Misschien kun je het haar op die manier uitleggen. Want het is toch jammer dat je niet mee kunt. Veel plezier bij al die bruiloften! Heerlijk! ❤
Nee zeg! Jouw vriendin is net zo belangrijk als je schoonzus. Maar je kan je niet in 6-en delen dus helaas zal er iemand teleurgesteld moeten worden. Ik vind zelf een vrijgezellenfeest wat dat betreft minder prioriteit hebben om er bij te moeten zijn dan een uitnodiging voor een echt bruiloftsfeest. En idd wat je zegt, het vrijgezellenfeest moet nu nog steeds gepland worden, als je schoonzus dat zo belangrijk had gevonden dan had ze daar wel effe wat eerder mee mogen beginnen.
Je kent haar man. Waarom regel jij niet achter haar rug om een spontaan vrijgezellen feestje vraag via haar man haar vriendinnen en telefoonnummers en regel dat je haar in het geheim gaat verassen maar wel op een datum die jou beter uit komt. Zij haar feestje en jij ook! Zou dat niet een leuk idee zijn.
Niks van aantrekken. Als je niet kunt, dan kun je niet. Je gaat toch inderdaad niet een bruiloft van iemand anders daarvoor afzeggen? Offtopic, sommige zinnen in je openingspost moest ik een paar keer opnieuw lezen... Misschien zijn hier en daar wat punten en komma's wat makkelijker lezen. (Maar misschien ligt het aan mij).
Hallo, Bridezilla alert! Ik snap niet waarom het alleen op een zaterdag moet? Misschien daar eens over bomen.. De meeste plannen hun dingen op een zaterdag, dus die dagen zijn als eerst 'weg'. Als je dan zo laat pas gaan inplannen kom je in de knoei. Ik snap wel dat ze teleurgesteld is, maar ze gedraagt zich erg kinderachtig door te eisen dat iedereen maar alles laat vallen voor haar. Wat een madammetje. Hoeveel mensen komen er precies? Want als het er maar 5 zijn bijv. kan het misschien ook wel op een woensdagavond bijvoorbeeld. Zou zo maar kunnen dat je met een kleine groep doordeweeks wat ruimer zit. Maar dan hebben we ook de zondag nog en de vrijdagmiddag/avond etc. Zou wel aanraden om snel een datum te prikken.
Bedankt voor alle reacties! Waarom zij zelf haar feestje plant? Omdat niemand anders dat mag doen... Waarom een zaterdag? Omdat zij dat wil.... Ik vind persoonlijk de bruiloft van mijn vriendin belangrijker, maar ik begrijp dat sommige toch vinden dat het vrijgezellenfeest van mijn schoonzus belangrijker is. Misschien toch handig om te vermelden dat het om een hele goede vriendin gaat(ik ben niet zo van de term beste vriendin, alsof de een beter is dan de ander ), waar ik ook bruidsmeisje ben en dus de hele dag aanwezig zal zijn. Kan dus niet en en.... Vind het jammer hoor dat ik dr niet bij kan zijn maar ja van de andere kant denk ik sorry hoor had je maar wat eerder moeten zijn...
Je regelt toch niet je eigen vrijgezellen feest? Dat is echt raar.. Een vrijgezellen feest krijg je van je vriendinnen die regel je niet even zelf omdat jij dan alles lekker zelf kan bepalen. Maar goed hoor ook dat sommigs hun eigen babyshower organiseren, vind ik net zo raar. (Offtopic sorry) Maar dit nu wetende zou ik zeggen: Ik kan die .. zaterdag en anders dikke pech. Zo'n verrassing is het toch niet als ze alles zelf regelt.. betaald ze ook voor haarzelf vraag ik me dan af