Vriezer open laten staan

Discussion in 'De lounge' started by aicirtap, Jan 24, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    #1 aicirtap, Jan 24, 2024
    Last edited: Jan 24, 2024
    Ik kom net in de schuur staat de vriezer open. :eek:
    En dat dus al 24 uur. Denk niet goed dicht geduwd. Hij had zichzelf ook uitgeschakeld heel gek. Geen stroomstoring bekend hier.

Maar wat moet in de kliko?
    Vlees, vis, pizza's, soep en kliekjes doe ik maar weg.

Brood kan nog wel. Ligt voornamelijk nog een heel wit brood voor de tosti's erin.

Maar wat met:
    Ijs(jes)
    Aardappel dingen / Frietjes
    (Roerbak) groente
    Vleesvervangers

Google maakt mij niet wijzer.

Ik heb achteraf beetje spijt dat ik geen koelkast met vriesvak heb gekozen. Moet nu elke avond naar de schuur lopen. Anders had ik sneller door gehad.

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Oh, dan ben ik een muts en gooi ik alles weg, inderdaad op t brood na. Zonde hoor....
    Hij schakelt altijd uit als hij te lang open staat. Omte voorkomen dat jij een megarekening krijgt en bij vriezers zonder no-frost om te voorkomen dat we een extra poolkap krijgen in jouw schuur.

aicirtap likes this.
  3. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,263
    17,139
    113
    Ik zou kijken wat ik morgen kan opeten en dat in de vriezer leggen. Dan moeder en buurvrouwen vragen of ze wat kunnen gebruiken. Maar echt niet zomaar weggooien. Voor het ontdooit is ben je zoveel uur verder en als je zeker weet dat het maximaal 1 dag was... en het is geen 30 graden buiten waardoor de schuur warm is

nizzie86, lindajl, Shalom and 5 others like this.
  4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,736
    1,059
    113
    Het was afgelopen dag/nacht niet koud. Dus ik zou alles weg gooien op t brood na. Mssn de groente mits niet volledig ontdooid morgen nog eten.

5. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

Jun 18, 2023
    2,379
    1,324
    113
    Female
    Wat zonde :(
    Inderdaad zoals eerder vermeld. Misschien even kijken wat je bij familie of buren kan droppen? Beter dan weggooien.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou de vriezer weer aanzetten en binnen een week zo veel mogelijk opeten. Voordat de inhoud van een vriezer echt ontdooid is dan ben je echt uren, zo niet een dag, verder. Daarbij is het buiten nog best redelijk koud, dus ik geloof niet dat alles rijp is voor de kliko.

nizzie86, Elsss, Biny and 9 others like this.
  7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,665
    6,560
    113
    Female
    Ik zou het vlees allemaal bereiden en weer invriezen, tenminste als het nog een beetje koel aanvoelt.

Juul75 and citroenrasp like this.
  8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,665
    6,560
    113
    Female
    Is alles nog half bevroren? De ijsjes zijn vast prut geworden.
    Vandaag frietjes eten en de hele dag gerechten maken met de ontdooide groenten en vlees, die weer invriezen om later op te warmen.
    Vleesvervangers kan je in de koelkast bewaren en de komende dagen opmaken.

Dit alles zoals ik hierboven zei mits het nog koel is. Is alles op kamertemperatuur dan zou ik het waarschijnlijk niet meer aandurven.

9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik zou ook niet alles weggooien. Als het nog koud aanvoelt kijken wat je alvast kan klaarmaken daar vanavond wat van eten en de rest weer opnieuw invriezen. IJsjes enz zou ik wel weggooien, dat word er niet lekkerder op!

10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,799
    1,618
    113
    Hangt ervan in hoeverre alles al ontdooit is. Vlees kun je opbakken en daarna weer in de vriezer doen. Het duurt echt wel even voordat een vriezer op kamertemperatuur is. Zou dus verwachten dat alles koelkasttemperatuur is. Dan kun je dus alles bewaren wat je normaal gesproken ook een dag in de koelkast kan bewaren. Maar alles hangt dus af van hoe koud de vriezer is gebleven.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,787
    9,308
    113
    Gelderland
    Ik heb hem dichtgedrukt en alles gewoon opnieuw gebruikt. Volgens mij was het iets van 12/16 uur dat hij open gestaan heeft. De deur was gesloten maar niet dicht gedrukt.

Dubbelgeluk and Biny like this.
  12. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Net vriezer inspectie gedaan.

Had een ziek kind dus gisteravond de superfrost gedaan.

Ik eet nu ff de soep uit de vriezer.
    Frietjes/aardappel dingen etc komende dagen dan maar ff eten. Net als de ijsjes. En dan ff goed proeven en ruiken.

En vanmiddag quiche en soep maken. En invriezen.

13. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,023
    3,257
    113
    Alles wat niet helemaal ontdooit was, kan je veilig nog gebruiken. De temperatuur van het product is dan niet boven de 0 graden geweest. Het is wel wat minder lang houdbaar dan bij -18, maar ik zou het zonder problemen in de komende paar weken gewoon gebruiken. Brood dat ontdooit is en dan weer ingevroren is wat sneller droog, maar niet schadelijk of vies of zo, gewoon in de komende dagen opeten.
    En ook even logisch en rustig nadenken, hoe warm is het in je schuur? De koeling van je vriezer is gewoon door gegaan en de producten die tegen elkaar aanliggen werken ook als koelelementen tegen elkaar. De temperatuur in de vriezer kan nooit meer dan een graad of 3/4 geweest zijn na 24 uur. Wat kan er op die temperatuur bederven aan een diepvriespizza/frietjes/vleesvervanger? Het is kouder dan de meeste koelkasten.
    Alleen ijsjes zijn waarschijnlijk reddeloos verloren.

Biny, aicirtap, Manderijntje and 2 others like this.
  14. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,695
    4,303
    113
    noord holland
    Ow hier ook weleens meer dan eens gebeurd :(, vaak door één van de kinderen die niet helemaal goed oplette (bij een te harde klap van de deur kon hij weer openspringen). Eén keer zelfs ontdekt bij terugkomst van vakantie, stond ie blijkbaar al die tijd vanaf vlak vóór vakantie op een kier met inmiddels een megadikke ijslaag... om te janken gewoon :cry:, zó zonde.
    Ik zou checken hoe hard het nog is, hoe 'koud' zeg maar. En daar per soort product m'n keuze mee maken. En t liefste dan deze week het meeste van gebruiken van wat nog gaat.

Share This Page