Vriend/man in 3 ploegendienst, wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door palmie37, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Mijn vriend werkt in 3 ploegen en ik vind dat helemaal niet leuk!
    Maar vragen om dagdiensten is ook geen optie want dan moet hij heel veel inleveren en kunnen we niet meer rondkomen:(
    In de vroege dienst is ie smiddags helemaal moe, logisch hoor maar dan kun je dus helemaal niks meer doen eigenlijk, en dan moet ie na de vroege dienst ook nog de zaterdagen werken om dan zondagsavonds weer in de nachtdienst te beginnen:x ,in de late diens is ie op zijn best omdat ie dan goed is uitgerust maar dan kan je knel smorgens ff iets doen en voor de rest van de dag is ie weg tot half 11 savonds.
    De nachtdiensten vind ik helemaal erg, overdag opletten dat we niet teveel lawaai maken en zoveel mogelijk maar weer verzinnen waar je naartoe kan gaan om het thuis maar ze rustig mogelijk te maken zodat ie goed kan slapen!
    Weet niet wat ik hiermee wil hoor maar misschien een stukje herkenning?
    Of stel ik me aan, twijfel er wel eens over en voel me vaak egoïstisch omdat ik het mis dat we zo weinig leuke dingen doen met ons leuke gezinnetje:):)

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Mijn partner werkt precies zo. Maar wij ervaren het juist als heel fijn. Hij is veel thuis en ziet onze kleine dame ook veel. Als hij 's ochtends begint, is hij om half 3 klaar. 's Middags dienst betekent de ochtend lekker thuis en tijdens de nachtdiensten is hij ook de hele middag op. Hij slaapt voor de nacht altijd van 18.00-21.00 en dan na de dienst tot een uur of 13.00. Hier is het 2 ochtenden, 2 middagen, 2 nachten en dan 4 dagen vrij.

Wij hoeven niet echt zacht te doen, hij slaapt wel door. Wel hebben we voor rolluiken op de slaapkamer gezorgd zodat het ook echt donker is zodat hij kan slapen.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Oh hier is het gewoon om en om maar ja we zullen het ook wel ervaren als niet leuk omdat mijn vriend het zelf ook heel zwaar vind!
    Hij heeft 5 jaar geleden een zware hartoperatie gehad en daardoor kan hij niet meer wat ie voor de tijd wel kon en is snel moe:(

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man werkt ook in 3 ploegen diensten. Net als de poster voor mij vind ik het juist wel fijn. Hij hoeft bijna nooit vrij te nemen voor dingen als de tandarts of dokter en kan ook vaak even oppassen als ik weg moet. Nachtdiensten zijn inderdaad wel het minst fijn omdat je dan niet alles in huis kan doen, maar ik vind die afwisseling juist wel heel prettig en hij ziet de kinderen veel meer dan hij zou hebben gedaan met reguliere werktijden. Maar bij jouw man zijn de diensten wel een beetje ongunstig ingedeeld volgens mij. Mijn man moet 1 keer in de 6 weken op zaterdag werken maar dan begint hij pas weer maandagnacht met werken. En 1 keer in de 6 weken is hij vrijdagochtend om 7.00 uur klaar en hoeft hij pas weer om 15.00 uur maandag te beginnen en heb je dus een heel lang weekend. Bovendien levert het een leuke toeslag op en heeft hij 8 weken vakantie.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Wat gunstig allemaal, die van mij heeft maar 1 keer in de 3 weken lang weekend en vaak ook weer niet omdat ze dan een 6 de nacht moeten draaien!
    Dus wij hebben, of beter gezegd hij heeft best weinig vrije tijd.....

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hmm, dat is inderdaad wel vervelend. Hier is het schema zeg maar:

dagdienst ma - vr
    nachtdienst zo - do
    avonddienst ma - vr
    dagdienst ma - za (doordeweeks 1 vrije dag voor die zaterdag)
    nachtdienst ma - vr
    avonddienst ma - vr

en dan weer van voor af aan. Tijden zijn 7.00 - 15.00, 15.00 - 23.00, 23.00 - 7.00 . In wat voor bedrijf werkt je vriend? Mijn man bij een distributiecentrum, echt enorm groot (500+ medewerkers) en daarom zijn de dingen over het algemeen ook netjes geregeld. Nu met de ramadan zijn de werktijden aangepast op de etenstijden voor wie dat wil.

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn vader werkte vroeger in 3 ploegen, als kind vond ik het geen probleem en ik geloof mijn moeder ook niet, we zagen hem veel en als hij tussen de middag thuis was bakte hij lekker een eitje voor.ons.
    Hij had zelf op een gegeven moment wel moeite met de nachten, toen hij ouder werd.
    Later kreeg hij kan kanker en toen hij daar van terug kwam ging het in ploegen werken echt niet meer en hoefde hij dat niet meer.

8. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Manlief werkt in 5-ploegen. Dat is 2 ochtenden, 2 middagen en 2 nachten. Ja ik baal er weleens van als er in het weekend iets te doen is en hij weer moet werken. Aan de andere kant zijn bij ons de voordelen groter dan de nadelen.
    Bovendien is manlief niet zo moeilijk. Boven schoonmaken en opruimen doe ik ook gewoon als hij slaapt, oke boven stofzuigen wacht ik dan even mee. Hij slaapt na een nachtdienst tot ongeveer half twee. Als hij er dan nog een moet dan gaat hij na het eren nog even liggen.

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mij komt het ook wel eens mijn strot uit hoor. Inderdaad wat je zegt, bij een vroege dienst is hij 's avonds doodmoe, maar ja hij is ook een nachtmens dus vroeg naar bed omdat wat fitter te zijn zit er ook niet in. Bij late diensten is hij het vrolijkst en blij maar merk ik er niks van omdat ik al slaap als hij thuis komt en 's morgens weer aan het werk ben, en nachtdiensten doen we ook niks omdat hij ligt te slapen van 08:00 tot 17:00 uur. Hier is het wel zo dat hij drie late diensten of drie vroege diensten of een paar nachtdiensten achter elkaar heeft, maar soms zou ik het ook wel lekker vinden om gewoon wat regelmaat in huis te hebben. Maar ja, dat wist ik van te voren....

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    De tijden van mijn vriend zijn:

Nachtdienst van zondag tot vrijdag van 22.00 tot 06.00 en vaak ook nog een extra nacht!
    Middagdienst van maandag tot vrijdag van 14.00 tot 22.00 uur!
    Vroege dienst van maandag tot vrijdag van 06.00 tot 14.00 met een extra zaterdag!

11. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Mijn partner werkt 2 ochtenden, 2 middagen, 2 nachten en daarna is hij vier dagen vrij.

Ik vind de middagen het minst leuk omdat ik hem dan 2 dagen niet zie. Hij vind de ochtenden het minst fijn omdat hii geen vroege vogel is ;)

12. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Wat jammer dat hij zo weinig vrij tijd heeft:(.

Mijn man werkt in ploegen. maar dan 2 ploegen. Of van half 7 tot 4. is vaak tot 17:30.
    Of van 2 tot 22:00 maar ook dan moet hij vaak tot 23:00.
    Ik vind het geen probleem..ik werk niet en we doen dan leuke dingen en ik kan s'morgens sporten dan is hij bij ons meisje.

Maakt standaard 45 u in de week. Hij heeft onlangs een functie gekregen waarbij hij niet netjes kan zeggen van zoek het maar uit als hij na 8 u werken naar huis wil.

13. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

mijn man werkt de volgende diensten:

-ma-vr van 06:00 tot 14:00.
    -ma-vr van 22:00 tot 06:00.
    -Ma-vr van 14:00 tot 22:00.

Nooit in de weekenden tenzij er overwerk is maar dat is een vrije keuze om dan wel of niet te komen werken.

Ik heb zelf ook onregelmatige diensten maar daardoor kon ik wel met mijn baas gunstige tijden regelen om te gaan werken na de bevalling.En hebben we niet vaak een oppas nodig.Want er is altijd 1 van ons thuis.Dus voor ons komt het goed uit.Maar ook ik baal af en toe dat we langs mekaar heen lopen.

Groetjes,

Deel Deze Pagina