Vragen over slapen in een campingbed en vergelijking Koelstra of bebe confort

Discussie in 'Verzorging' gestart door kh82, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dames,

Wij hebben een slaaptentje van Deryan en dat vind ik reuze handig, maar die kleine slaapt er niet zo goed in. Nu vraag ik mij dus af of de kleine meid in een campingbedje wel goed zal slapen.

Onze familie woont ver weg en het is dus een drama om daar heen te gaan omdat de kleine dan niet slaapt (en er niet vrolijker op wordt).
    Daarom overweeg ik toch een campingbedje aan te schaffen.
    Ik weet dat qua basis en stevigheid alle bedjes goed zijn, maar nu kijk ik ook naar de praktische kant en kom ik eigenlijk op Koelstra en Bebe confort uit.

Deze merken hebben een luikje. Dat lijkt me vooral praktisch als er nog een kleine zal komen en ik dan met een dikke buik niet zo hoef te bukken, maar ons meisje er zelf in kan kruipen.
    Maar kunnen ze er zelf ook zo uitkruipen of is daar rekening mee gehouden?

Nu weet ik dat Bebe confort ook aan de zijkant een 'opbergzak' heeft, welke mij voor het kamperen wel handig lijkt om dar speelgoed en slaapzakje in te doen.

Daarnaast heeft Bebe confort ook de mogelijkheid om aan de buitenkant 'gordijntjes' voor het gaas te laten zakken.
    Ik kan me zo voorstellen dat dat wel fijn kan zijn voor kinderen die moeilijk in slaap vallen (minder prikkels) maar of dat echt zo is??

Ik weet dat er ontzettend veel mensen dit zo doen, maar als een kleine draait naar de buik en dan terecht komt aan de zijkant met hoofd tussen de zijkant en het matrasje (want zijkant geeft toch mee) is dat niet toch erg gevaarlijk?

Dan als laatste vraag. Thuis krijgt ons meisje een lakentje over haar benen, vooral tegen het trappelen, maar in het tentje lukt dat niet (je kan het lakentje niet vast zetten (dat is misschien ook wel een van de redenen waarom ze daar niet goed in slaapt) kan zoiets in een campingbedje wel?

Willen jullie eens aangeven of mijn gedachtengang terecht is en of ik dus echt beter af ben met een 'duurder' bedje?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij hebben een topmark campingbedje en we hebben een goedkoop gewoon matras van ikea voor erbij VYSSA SNOSA Matras voor babybed - IKEA

deze kan mee in de auto maar neemt dan wel veel ruimte in maar dan is het slapen in een gewoon bed. Lucas draait heel veel en stootte telkens zijn hoofd en ligt nu al 4 maand in zijn campingbedje met zijn ledikant matras, gaat prima, de zijkanten geven echt niet zoveel mee. Hij slaapt er heerlijk in

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het merk maakt niet echt uit en het gaat inderdaadom welke matras je gebruikt. Wij hebben er ook altijd een ledikantmatras in liggen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb een campingbedje van Leen Bakker van €29,-

5. adi

adi Niet meer actief

Merk matras maakt echt niks uit, en voor die paar keer zou ik geen duur bedje met een luik kopen. Als je op visite bent kan iemand anders je kindje ook in bed zetten.
    Wij hadden een keer op vakantie dat bedje met luikje, was een feest voor mijn 1jarige. Hij vond het heerlijk om doorheen te blijven kruipen, en als er nog gordijnen bij zaten, had ie denk ik helemaal niet geslapen.

Wij hadden zelf bedjes van kruidvat (29euro), en echte matrassen. Mijn dochter werd na 10mnd panisch in haar ledikant en heeft nog 2 jaar in een campingbed geslapen. Ging echt prima.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hadden gewoon een eigen merk campingbedje en als ze eens een keer ergens anders moesten slapen namen we gewoon het eigen matras mee. Er moest dan toch al zoveel mee, dat die matras ook niet uitmaakte.

Jelle heeft nooit in een gewoon ledikant geslapen, hij heeft vanaf dat hij uit de wieg was tot ruim 2 jaar in een campingbed gelegen. Jelle was/is een bonker, hij ging op handen en knieen zitten en dan met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan bonken, dat gaf me toch een herrie! Vandaar het campingbed, en hij is nooit tussen het matras en de zijkant terecht gekomen. Wel idd een gewone matras erin, die goed aansloot aan de zijkant.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij hebben ook een simpel campingbedje en alleen t matrasje erin wat erbij zit zeg maar... die dunne.
    wij gebruiken hem misschien 5 x in het jaar dus ik vind het zonde om daar veel geld aan uit te geven.
    bij beide opas en omas wel een goed matrasje erin. het bedje blijft ook gewoon daar staan altijd.

8. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt ook in een campingbedje met een ledikantmatrasje erin. Hij rolt het hele bed door en stootte regelmatig zijn hoofdje.

Campingbedje gaat ook regelmatig mee op vakantie en dat bevalt prima!

Deel Deze Pagina