Vragen over de prikpil & zwanger raken

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Krista1990, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krista1990

Krista1990 Niet meer actief

Hallo meiden.

Mijn vriend en ik hebben gisteren een gesprek gehad over kinderen.
    Ik ben sinds januari '15 aan de prikpil, nadat ik 10 jaar ongeveer de gewone pil heb gehad (ook meerdere geswitched tussendoor hoor naar andere soorten pil) maar nu dus sinds een aantal maanden aan de prikpil. Dit omdat er vorig jaar september endometriose bij mij is geconstateerd. We willen er ongeveer half '16 voor gaan, maar nu is mijn vraag, wanneer is het dan het beste om te stoppen met de prikpil? Hoelang heeft mijn lichaam nodig weer 'normaal' te functioneren? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb 2 weken geleden mijn prik weer gekregen.

Liefs.

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Het zal heel erg per persoon verschillen.
    Een half jaar nadat ik gestopt was, had ik weer mijn eerste menstruatie.
    Daarna een paar heel onregelmatige cyclussen gehad.
    Een jaar na het stoppen was ik zwanger.

3. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf geen ervaring met prikpil, maar wel met een vriendin die na het stoppen 10 maanden verder was voordat alles weer normaal was. Vervolgens heeft ze nog lang op een baby moeten wachten maar weet natuurlijk niet zeker of dat van de prikpil komt. Mijn gyn heeft een hele tijd geleden een keer gezegd, als je over ca. een tot anderhalf jaar aan kinderen wilt beginnen kun je beter nu stoppen met hormonen, en veilig vrijen dmv condooms. Je weet dan zeker dat de pil rommel uit je lijf is!
    Succes :)

4. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Bij mij heeft het 2 jaar geduurt na de laatste prikpil voordat ik mijn cyclus weer terug had en ongesteld werd. Al eens eerder gestopt geweest met de prikpil en de eerste keer duurde het anderhalf jaar. De laatste keer had ik de prikpil voor een jaar gebuikt en het duurde dus 2 jaar. Dat was flink balen, maar het was helaas niet anders. Als ik jou was zal ik er dus eigenlijk meteen mee stoppen.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier duurde het bijna 2 jaar voor ik zwanger was na het stoppen. Het eerste jaar was kwa cyclus ook erg rommelig. Dus ik zou zeggen geen prik meer nemen met de kans dat het misschien toch begin 2016 kan worden.of later.

6. Krista1990

Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaringen. Ik vind het heel spannend allemaal. Ben namelijk vorig jaar een tijdje gestopt met alles & had toen hele onregelmatige cyclussen al. Schommelde tussen de 25 dagen en de 76 dagen.... Ga het straks inderdaad maar even bespreken met vriendlief.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het kan na het stoppen van de prikpil lang duren voordat je cyclus weer op orde is. Langer dan na het stoppen met een gewone pil.

Dat is ook de reden dat artsen de prikpil eigenlijk niet voorschrijven aan vrouwen die op korte termijn een kinderwens hebben.

8. Krista1990

Daarom baal ik ook zo, dat dit door mijn huisarts niet zo duidelijk is gemaakt aan mij... Ik denk dat ik gewoon per direct er mee stop en dan nog wel een paar maanden op een andere manier veilig ga vrijen.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.088
    113
    Ja nu stoppen (nou ja in januari geen nieuwe meer halen) en dan op condooms oid verder. Ik heb ook gehoord van mijn ha dat het gemiddeld! 1 tot 2 jaar duurt voordat vrouwen na het stoppen van de prikpil zwanger raken.
    Ik hoop voor jou dat het sneller gebeurt 😊

10. Aman87

Aman87 Nieuw lid

27 okt 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds maart 2015 mee gestopt en binnen 7 maand ben alweer gaan ongesteld geworden, nu ook weer wel erg weinig.

Ben zelf ook benieuwd wanneer het raak is.
    jij ook succes.

11. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in januari mijn laatste prikpil gehad en heb 2 weken terug wat (oud)bloed verloren. Nu 2 weken later verlies ik weer wat (oud)bloed. Kan het nog geen menstruatie noemen zoals ik deze gewent was.

Mijn arts heeft mij hier helaas ook niet goed over voorgelicht. Maar ben blij dat het ondertussen toch wat op gang komt nu.
    Nu maar afwachten hoe het verder afloopt

Succes!

12. Krista1990

Dank je wel! Jij ook succes! Word dit je eerste kindje? :)

13. Krista1990

10 maanden? Whauw! Hoelang had ze de prikpil gebruikt dan?

14. Krista1990

Dat denk ik inderdaad ook wel ja... Maar over het algemeen heb ik het gevoel dat je lichaam langer nodig heeft weer normaal te kunnen functioneren na de prikpil...

15. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx :D
    Nee dit wordt onze 2de. Onze eerste is nu 2 jaar. Had er alleen niet zo lang tussen wil hebben maarja helaas is het nu niet anders.

Als ik jouw was zou ik gelijk stoppen met die prikpil. Noooooit meer aan beginnen ;)

16. DeemCC

DeemCC Lid

8 nov 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,

Ik ben begin september gestopt met de prikpil na 9 maanden. 3 dagen erna 2 weken lang ongesteld geworden. Ik heb hierna nog geen andere anticonceptie gepakt omdat ik alles weer normaal op gang wou laten komen. Begin oktober erg veel last gekregen van, misselijkheid, rugpijn, buikramen, veel wit vocht verlies enzv. Toch maar een testje gedaan deze was niet duidelijk en dus een bloedtest gedaan en die was negatief. Nu nogsteeds niet meer ongesteld geworden en echt extreem gevoelige tepels en opgezette borsten. Ben ik bou nog aan het ontpillen? Of is het nou toch wel raak?

17. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Toen ik stopte met de prikpil heeft het 13 maanden geduurd voor mijn eerste menstruatie er was. In die tussentijd ook vaak van dat soort klachten gehad en af en toe toch maar een testje gedaan. Ook al heb ik de prikpil maar 3 x gehad kan het lang duren.

18. DeemCC

DeemCC Lid

8 nov 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar wat ik dan raar vind is dat ik na het stoppen van de prikpil (begin september) een week erna meer als anderhalve week een menstruatie gehad heb en sinds toen tot nu niet meer een gehad heb maar wel al deze klachten?

19. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

De gyn wilde mij de prikpil niet geven omdat wij misschien nog een derde wilden. Zou geen nieuwe meer laten zetten to!

20. Fabrosa

Fabrosa Actief lid

27 okt 2015
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    #20 Fabrosa, 10 nov 2015
    Laatst bewerkt: 10 nov 2015
    Ik heb maar 1 x de prikpil gehad in juni. Werd elke maand om de 28 dagen ongesteld en mocht dit van de huisarts ook zo noemen omdat de pprikpil inwerktijd heeft. Mijn huisarts zegt dat het minimaal 2 of 3 prikken duurt voor het goed aan slaat.
    Op 24 sep had ik mijn tweede shot moeten halen. Was op 12 sep ongesteld en na het niet halen op 12 oktober weer. Heb ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik een eisprong had en dat heb ik gehad.
    Ik heb dan ook het idee dat de prikpil bij mij niet echt goed heeft aangeslagen.

Deel Deze Pagina