Hai, Mijn vriend en ik hebben pas besloten dat we een kinderwens hebben. Ik zelf had dit al wat langer, maar mijn vriend moest erg aan het idee wennen. 26 september ben ik gestopt met de pil. 30 september nog de '' kunstmatige '' ongesteldheid gehad die door de pil wordt aangemaakt, en 27 oktober ben ik weer voor het eerst '' echt '' ongesteld geworden. Ik heb toen besloten om ovulatie testen te halen. Nu heb ik afgelopen dinsdag ochtend rondom 8.45 een positieve ovulatie test gehad (de paarse van CB) wel een korte piek, want in de middag met de roze CB test al geen piek meer. Kon de paarse niet meer gebruiken, omdat de vaste smiley 48 uur blijft staan. Maar goed een piek is een piek en die heb ik gevonden! (zaterdags begonnen met testen trouwens) Nu hebben mijn vriend en ik afgelopen maandag het '' gezellig '' gemaakt. Ook hebben wij het dinsdag avond '' gezellig '' gemaakt. Helaas kunnen wij het vanavond niet '' gezellig '' maken, omdat ik een slaapdienst heb op werk... Heeft het nog zin om donderdag avond het '' gezellig '' te maken? En heb ik met maandagavond en dinsdagavond wel een goeie '' kans '' gehad?? Heb begrepen dat als je de piek hebt gevonden je ovulatie in de volgende 24/36 uur plaatst zou vinden of is het in de volgende 24/48 uur?
Ik denk dat je zeker goed zit met maandag en dinsdag, maar zou morgen zeker nog wel meepakken. Je eisprong is binnen die 48 uur na de positieve test. Wanneer precies weet je niet en kan verschillen. Het eitje kan in de 12-24 uur na de eisprong ook nog bevrucht worden.
Ooh wat fijn om te horen zeg! Baalde al dat ik vanavond een slaapdienst had haha. Had bijna de neiging om me ziek te melden. Dus donderdag avond gezellig maken kan nog een extra goeie kans hebben?
Zeker, advies is om de dag dus wat dat betreft zit je ook goed. Als er geen problemen met het zaad zijn is dagelijks ook geen probleem hoor. En probeer er ontspannen in te staan en het ook leuk te houden. Je bent nu gelijk met ovulatietesten begonnen en dat kan het best geforceerd maken. Daar wordt het meestal niet leuker van Hopelijk ben je snel zwanger!
Nee klopt. Is alleen wel beetje lastig, als het je grootste wens is hihi. Maar ben ook van mening dat het komt als het komt. Kan het ook zo zijn dat ik dinsdag avond al mijn eisprong heb gehad? Of is dat te snel omdat ik in de ochtend net mijn piek heb gehad? Ik had namelijk gisteren avond lichtelijke krampjes in mijn buik (leek op ongesteldheid krampen)
hai hai, Ik vond dit antwoord erg duidelijk van jou, dus had eig nog een vraag voor jou. Donderdag avond is het helaas niet gelukt wegens omstandigheden. Is dit heel erg? Ik merk wel sinds vandaag af en toe wat kleine krampjes in me buik met af en toe een uitstraling naar rechts...
Met alleen maandag en dinsdag maak je ook zeker een kans hoor deze maand. Je eisprong is uiterlijk donderdagochtend geweest. Zaadcellen kunnen nog wel een tijdje overleven. Advies is om seks te hebben op de dag van de positieve test, dan ligt er namelijk al wat klaar voor de daadwerkelijke eisprong is. Dat heb je dus gedaan Alles daaromheen extra is mooi meegenomen.
dankjewel dat je de tijd neemt om te reageren hihi! Het vrouwelijk lichaam is iets heel bijzonders, maar ook af en toe best ingewikkeld als het hierop aan komt Merkte trouwens gisteren wel witte afscheiding in onderbroekje, kan dat wat betekenen?
Haha nou inderdaad, bijzonder en soms ingewikkeld Als het doorzichtig en rekbaar is, dan betekent dat meestal dat je in je vruchtbare periode komt/zit. Witte afscheiding is juist weer een teken dat dit geweest is. Normaal heb je hier waarschijnlijk nooit echt opgelet en nu valt alles op. Straks in de wachtweken ga je misschien ook van alles voelen en ervaren waardoor je denkt dat je mogelijk zwanger bent. Zelf merk ik in de maanden dat we niet proberen helemaal niks en zodra we proberen voel ik van alles
dan is het idd het laatste, als ik kijk naar dat ik dinsdag een positieve ovulatie test had vandaag echt nog steeds die lichtelijke krampjes en ook wat bloed bij het afvegen (heel klein beetje) maar dit kan toch nog geen innestelingsbloeding zijn of al wel? Pff je gaat idd op alles letten
Nee voor een innesteling zou het wel wat vroeg zijn. Die is meestal tussen 5 en 12 na de ovulatie. Er zijn ook vrouwen wat last hebben van een ovulatie bloeding. Maar daar is het dan weer net wat te laat voor haha. Spannend he?! Ga je de het gewoon afwachten of al eerder testen?
jaaaa dat dacht ik al Ik voel wel dat er dingen gaande zijn in me buik... maar ja dat kan ook mijn hoop zijn die op speelt..... Jaaa zo spannend! ik weet het niet! Vanaf wanneer zou ik kunnen testen?
Als je ovulatie donderdag was zou je een dag of 10 later kunnen testen. Maar dan hoeft de test nog niet positief te zijn. Dus wachten is uiteindelijk beter. Als je vroeg test heb je lichte streepjes en dan is het spannend of ze oplopen. Voor je nod (en ook de periode daarna) is er best nog een grote kans dat het toch nog misgaat. Dus een vroege positieve test is nog heel spannend en onzeker. Een negatieve test voor je nod betekent niet direct dat het die maand niet gelukt is, maar kan nog te vroeg zijn. Toch ben ik altijd erg teleurgesteld. Uiteindelijk is wachten tot je nod het beste, maar je zult zien dat er hier op het forum veel vroege testers zijn Je kunt ook in de nod-topics meeschrijven, had je die al gezien?
Het begint nu wel spannend te worden! Ik voel dat er van alles gaande is in mijn lichaam. Heb meerdere momenten gedurende dag een soort buikpijn? voelt als lichte menstruatie krampjes? kan het niet helemaal plaatsen. Ook voel ik af en toe een steekje in me zij? Ook heb ik vandaag best wel veel last van wat slijmachtige afscheiding bij het afvegen.. Ben heeeeel benieuwd...
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Stel donderdag 1 dpo, dan zit je nu op 5 dpo. De innesteling zou op zn vroegst vandaag zijn ( maar is gemiddeld op 9 dpo).
Killing dit haha maar goed als de ovulatie al woensdag was.. dan zit ik nu op 6 dpo... voel echt wel van alles..