Vraagje over gordijnen in dakkapel!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dag dames,

Wij hebben onlangs een dakkapel laten plaatsen, dat is afgewerkt met gipsplaten aan plafond en zijkanten. Hier wil ik binnenkort een rolgordijn bij (laten) monteren. Maar ik bedenk me net....kan dat wel i.c.m. die gipsplaten? Want is het niet zo dat er onder de gipsplaten van die houten balken zitten? Weet iemand of we het rolgordijn gewoon op elke willekeurige plek kunnen boren of dat het alleen in die balken kan?
    Ik hoop op een goed en bruikbaar advies. :)
    Sorry als ik de vraag onduidelijk stel!

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Je bedoelt of je die rolgordijnen ook alleen in de gipsplaten kan bevestigen en dat het dan blijft zitten?
    Ik weet dat er speciale pluggen zijn voor holle wanden. Die klappen uit als het ware. Hebben wij ook, allen niet voor gipsplaten. Die zijn aardig sterk en dan hoef je niet per se op een balk te zitten. Daar zou ik even naar informeren. Weet alleen de naam van die dingen even niet.

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Een plug die uitklapt, dat klinkt handig....ga ik morgen eens naar informeren. :) Dank je.

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Hehe, ik was even voor je aan het kijken. Die krengen heten ook gewoon Hollewandplug.:p En ik kon gewoon niet op de naam komen;)

5. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Toch zou ik zelf even op de tekening kijken en in de balken boren , in ieder geval op 2 plaatsen (zo ver mogelijk uit elkaar). Je hebt pluggen voor gipsplaten, maar die kunnen qua gewicht niet zoveel hebben als een houten balk. Je vergist je vaak hoe zwaar gordijnen/rolgordijnen etc zijn :) Wij hebben namelijk ook zoiets gehad en er kwam mooi 1 bevestigingspunt omlaag. Lelijk gezicht ivm gescheurde gipsplaat.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Bij ons zitten de beugels van het rolgordijn op het kozijn ipv in het plafond/ wand.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je hebt speciale gipsplaatpluggen. Deze zijn anders dan hollewandpluggen! Gipsplaatpluggen draaien zichzelf vast in het gips waardoor je ze kan gebruiken bij gipsplaten die op hout zitten bevestigd omdat ze niet veel ruimte nodig hebben om zichzelf vast te zetten. Zit een montagehulpstuk bij ook.

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Toen ze het bij ons aan het maken waren, hebben we gezien dat er over de hele breedte een houten lat zit, precies waar het rolgordijn moet komen.

Misschien kan je vragen of ze dit bij jou ook hebben gedaan.

Deel Deze Pagina