Ik weet niet of ik deze vraag in het juiste topic stel, maar vooruit... Ik heb de Gazelle Miss Grace (met bagagedrager) en daarop het Yepp voorzitje. Nu vind ik het voor m'n dochtertje best krap worden in het zitje, zeker met een dikke winterjas aan. Nu zit ik er over te denken om toch over te gaan op het achterzitje van Yepp. Weet iemand hoe dat zit bij de Gazelle miss Grace? Je kunt namelijk 2 versies krijgen van het achterzitje: - Yepp maxi fietsstoeltje als je geen bagagedrager hebt - Yepp Easy fietsstoeltje voor als je een bagagedrager hebt. Nu heb ik wel eens begrepen dat veel fietsstoeltjes niet op deze bagagedrager passen en dat het stoeltje daarom aan het zadel bevestigd moet worden. Heeft iemand ervaring hier mee?
Weet niet hoe oud je dametje is, maar ze kunnen in principe vrij lang in het voorstoeltje. Ik heb hier een kleine man van 17 maanden in een voorstoeltje van Yepp en een dame van 5 jaar in het achterstoeltje (easy) van Yepp. Bevalt prima, maar de Easy Fix is vooral handig als je regelmatig zou willen wisselen van fiets. Dus dan het achterstoeltje op jouw fiets en dan weer op die van je partner/moeder/vader etc. Als je hem er eigenlijk altijd op laat zitten, kun je net zo goed voor een model gaan wat je bevestigd aan je frame/zadelpen. Op de meeste moderne fietsen kan de Easy Fix bevestiging echter prima. Op de website kun je zelfs zien welke modellen/bouwjaar van een fiets hiermee overweg kunnen
Wil je de easy fit dan moet je fiets een easy fit bagage drager hebben of je moet dat kopen, als je dat niet hebt wordt het dus duurder. Fietsen met Easyfit window | Yepp
Wij hebben twee stoeltjes; easy fix en zadelbuis. Bij mijn man was alleen zadelbuis mogelijk, bij mij kon allebei, maar zadelbuis zou een stuk hoger uitkomen waardoor mijn zadel te hoog moest. Dus bij mijn fiets is easy fix de beste optie. Qua verwijderen van de fiets werken ze allebei heel eenvoudig, zadelbuis is niet lastiger dan easy fix ofzo. Gewoon sleuteltje omdraaien, knopje en hendeltje, klaar. Dus ook qua verwisselen van fiets zijn beide opties heel geschikt (maar bij zadelbuis heb je wel allebei zo'n zadelbuisadapter nodig en bij easyfix natuurlijk zo'n geschikte bagagedrager).
Ik heb dezelfde fiets als jij, maar dan zonder bagagedrager. Het achterzitje zit dus vast aan de zadel. Mijn vriend heeft wel een bagagedrager, maar ook bij hem zit het vast aan de zadel.