Vraag kleurkeuze nieuwe kozijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    hallo allemaal,

eindelijk hebben we iemand die onze kozijnen gaat leveren. De kleur vind ik het moeilijkst! Vandaar dat ik even foto's neerzet. De foto van het huis zal ik weer een keer verwijderen.

Wat zouden jullie kiezen? Buiten hebben we houtnerf, dus krijgen we gebroken wit (ral 9010) of beige (ral 9001). binnen krijgen we geen houtnerf, dus worden de kozijnen of het echte wit of beige (ongeveer ral 9001). Binnen gaan de muren een kleikleur (niet te donker) krijgen en ik houd er op zich wel van als de kozijnen en deuren met architraven eruit springen met een lichte kleur. En dan het liefst ook witte meubels :) De vloer wordt van grijs/bruin pvc.
    Zou ik voor gebroken wit buiten met wit binnen gaan? Of is wit wel heel erg... eeeeh... wit?

Voor de duidelijkheid:
    rood dak met rode, maar ook gele stenen
    de rolluiken zijn gebroken wit met lichtgrijze kasten en rails (waar het rolluik doorheen glijdt).
    De dorpels buiten worden van hardsteen (blauwsteen) gemaakt.

(foto op verzoek verwijderd)
    En dan de kleur van de deur. Dit is onze deur, deze kleur houden? Of lichter of donkerder grijs?

Alvast bedankt!

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    PS: de gele borstweringen gan opnieuw opgemetseld worden. Welke kleur zou jij kiezen?

Geen rood, want dat wordt nooit dezelfde kleur als de andere rode stenen en ik heb al gezein dat dat het 'net niet' is.
    Geel houden dan? Of juist een geel zoals een soort van veldbrand? Ik bedoel dan verschillende schakeringen?
    Of beige in verschillende schakeringen? Dan veldbrandachtige?

Het huis mag niet te donker gaan ogen... daar houd ik niet van. Of wordt het met zoveel kleuren teveel kermisachtig.

Zomaar een voorbeeld:

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben bij onze kozijnen wel voor wit gekozen, vond dat toch een stuk frisser. Ja, het is wit. Maar wij vinden dat wel echt mooier, kan voor een ander weer heel anders zijn.

Deurkleur zou ik nu eerst zo laten en pas beslissen na afloop van de andere klussen of hij zo blijft of niet.

De stenen.. Lastig. Durf ik zo niet echt iets over te zeggen. Is toch ook weer heel anders vanaf een foto etc.

4. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    ik zou wit doen;)

beige vind ik persoonlijk vies lijken op kozijnen net alsof ze al tijden niet meer gestoft zijn.
    daarbij is een huis niet snel te wit vanbinnen en het geeft een open licht en ruimtelijk gevoel. en je rolluiken zijn beige. gaat dat de zelfde kleur zijn? of net net niet? ook dat speelt mee.
    je kan beter een groot kleurverschil hebben dan een net niet kleurverschil.. word snel een irritatie puntje ;)

dus ik zeg zeker wit. als je nou ooit trouwens een keer zegt. hup dat kleikleur van de muren en grijs erop (zo zou ik zijn) dan zit je niet met vloekende kozijnen;)

wit past bij alles
    en inderdaad gebroken wit voor buiten

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank je voor je reactie. De rolluiken zijn niet beige, gebroken wit met lichtgrijs zijn ze. En op de foto zijn ze zelfs al erg lang niet gepoetst. We zijn het hele huis aan het opknappen nu.

Ik houd op zich wel van grijs en antracier, maar als ik een kleur uitkies op gevoel ga ik altijd richting de natuurtinten, dus iets een kleikleur, iets zoals de rechts muur op de foto

Dit is ook mooi

PS: wat vind je van de kleur van de deur? Precies goed of te donker/licht?

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ral 9010 altijd toch het mooiste en het meest fris staan. Mooier dan wit wit en ral 9001 (creme wit) vind ik al snel gelig. Helemaal wit vond ik vroeger mooi, maar in combinatie valt me toch op dat gebroken wit de kleiren wat mooier ophaalt.

7. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

sorry verkeerd gekeken, Maar ik zou toch wit doen

en de deur vind ik heel mooi zo

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Inderdaad, ik kreeg ook al zo'n geel-gevoel van die cremekleur. blijkbaar ben ik niet de enige. En dat oogt weer wat viezig inderdaad.

Helaas kunnen we binnen alleen het echte wit krijgen. We hebben de houtnerf aan de binnenzijde laten vallen omdat er dan 1250 euro van de prijs af ging en omdat een glad oppervlak toch makkelijker schoon te maken is dan houtnerf. En alleen voor die minimale kleurnuance ga ik geen 1250 neertellen natuurlijk ;)

Dank jullie, ben er wel uit. Wit met gebroken wit. Deur waarschijnlijk gewoon dat grijs.

nu de borstweringen van het huis nog... ;) iemand daar een mening over?

Deel Deze Pagina