Vraag: Actief kind in buik NOOIT zorgen maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pina82, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi meiden even vlug een vraagje ik hoop dat iemand even kan antwoorden. ik heb ook al een berichtje bij de VK gepost hierop op het ZP forum, dus daar kun je lezen waar ik mee zit, maar ik wilde weten als je veel beweging van je kind voelt betekent dat altijd dat je kindje het goed doet? of kan het het dan ook niet naar zn zin hebben??

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Goede vraag! Hier ook een super drukke baby! Maar soms denk ik dat t uit protest is.

En beweegt denk ook veel in zijn of haar slaap?! Anders is t echt heel veel wakker!

3. Nyna

Nyna Niet meer actief

Mijn jongste was heel actief (eerdere zw nooit meegemaakt) zelfs op het einde van de zwangerschap (heel rusteloos en steeds in beweging, ook s'nachts)
    Ik dacht altijd dat de kleine zich niet fijn voelde tijdens de zwangerschap
    Na de geboorte is het een heel andere baby dan ik verwachte: zo lief, zo rustig, steeds lachen en al heel snel doorslapen.. en dat bij een borstvoedingsbaby :)

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Tijdens mijn zwangerschap had ik ook een enorm actieve baby, soms zelfs een jogging fetus bij controle bij de vk. Ze is inmiddels geboren en nog steeds een heel bewegelijk kind. Ik maakte me eigenlijk tijdens de zwangerschap geen zorgen omdat ik haar zo goed en veel voelde.

5. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb ook een super beweeglijke baby, soms vraag ook ik mij af of die nou ook gewoon veel beweegt in zijn slaap of amper slaapt :D

De verloskundige gaf aan dat een beweeglijke baby een goed teken is. bewegen = leven zegt ze. Zodra ik hem minder voel moet ik direct bellen.
    Ik ben zelf een ontspannen persoon, weinig stress, veel lachen enzo...denk dat het wel goed moet komen :D

6. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik had toch nog even de VK gebeld, vanwege de klachten die ik al de hele dag heb en ben even helemaal nagekeken. Alles was goed, wat een opluchting. En het kindje is dus gedraaid van het hoofdje naar beneden naar dwarsligger. Dit was wel heel duidelijk. Ze denkt dat het kind daarom zo aanwezig was vandaag en de pijn in mijn buik zou kunnen veroorzaken.
    Laten we hopen dat morgen alles weer rustig is !

7. fafje

fafje Niet meer actief

oh trouwens, toevallig heeft mn vriendin dit, haar kindje is ook ineens dwars gaan liggen (zij is 28 weken) en dat veroorzaakte ook pijn!

8. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    dat is het he !!! kind is ook nu nog steeds aan het woelen. houd dit nog op"? hahah rusttttt !! mama wil rust !!!

9. fafje

fafje Niet meer actief

hihih, hopen dat ze het zelf ook nie meer zo comfortabel vindt liggen, mss veel op je zij liggen? hahahah

10. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier ook een druktemaker dat ik me afvraag slaapt het ooit???

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Vind het zo grappig dat men zegt: "hoe drukker in de buik, des te rustiger daar buiten!" Niets van waar! Hier een enorm druk meisje in de buik en nog drukker daar buiten. Ik denk idd niet dat je je druk moet maken.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Fijn dat alles goed was :) . Bewegingen zeggen heel veel maar ook niet alles natuurlijk als jij andere klachten hebt. Goed dat je gebeld hebt.

Mijn oudste was heel erg druk en toen zei de VK ook altijd, dat is een goed teken, dat betekent dat ze niet al hun energie gebruiken en veel energie over hebben om te bewegen, dus lekker in hun vel zitten in de baarmoeder. Maar goed, dat is natuurlijk wel een beetje een algemene aanname :) . Deze tweede is veel rustiger en het verschilt denk ik toch wel van kind tot kind want ook met deze zwangerschap gaat alles goed.

13. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    hier ook een hele drukke! Moet zeggen dat ik me daar ook wel eens druk om heb gemaakt! Vooral om de rare en schokkerige bewegingen die ik voelde.. Soms leek het alsof alles trilde! Maar het zal wel goed zijn!

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik had een rustige buikbaby bij de eerste en een zeer aanwezige tweede buikbaby... die tweede is nu nog altijd "heel veel handen en voeten". Gewoon goed aanwezig altijd.

En voor Belgische mama: het ritme van de buikbaby is heel anders dan wanneer de baby ter wereld is. Ze slapen steeds een stukje van ongeveer een twintig minuten/half uur is mij verteld. Daarom hebben kindjes ook vaak wat moeite met de overgang.

15. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    mijn oudste voelde ik zelden tot nooit, als ik haar 1 ker per dag voelde was ik zo opgelucht, nadat ze geboren was het een druktemaker, nooit stil liggen altijd bezig, en dat is ze nu 10 jaar later ng steeds hihihi

deze baby is veel drukker, regelmatig aanwezig even laten zien dat hij of zij er nog is, eerst de hele dag door en s'nachts rust nu is de kleine overdag wat rustiger en juist als ik ga slapen actief, hoop niet dat dat het ritme wordt als de kleine geboren is hihihihi

16. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    oooh ik ben af en toe blij als ik hem of haar even niet voel. Die reageert overal op, als mijn vriend na zijn werk binnenkomt en hoi roept dan is het meteen feest in mn buik. Doet gewoon zeer. Vind het erg leuk hoor, al die activiteit en het zwanger zijn maar ben benieuwd of ik dat actieve voetenwerk onder mn ribben echt zo ga missen als iedereen zegt hihih

17. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Bij de eerste een drukke baby en nu een drukke kleuter. ;)
    Deze is ook erg druk in mijn buik en ik hoop dat ze ook tijdens haar slaap veel beweegt, anders staat me nog wat te wachten.;)

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn dochter was ook een druktemaker, is nu een kind wat eigenlijk zowel rustig als vrolijk en druk is. Ze kan uren boekjes lezen of tekenen, maar heeft ook dagen dat ze het huis schaterlachend rennend afbreent en de katten terroriseert :D

En ze is een notoir weinig-slaper. Niet een slechte slaper, ze wordt misschien midden in de nacht eventjes wakker maar slaapt daarna goed en tot 's ochtends door. Maar ze is nog geen twee en wil overdag eigenlijk echt niet meer naar bed. Dan verandert ze van een vrolijke ondeugd in een hysterisch krijsende peuter :( Ook als baby sliep ze veel minder dan gemiddeld. In de buik had ik ook altijd het idee dat ze al snel genoeg had van slapen of rustig zitten, en dat ze dan weer iets ging uitspoken. Dansjes op mama's blaas of met haar elleboog in mijn maag porren enzo. :D

MinnieM vindt dit leuk.
  19. Metire

Metire Niet meer actief

ook hier een druktemaker, vind het wel gezellig :) hij maakt me 's ochtendsvroeg wakker, wiebelt/kriebelt/schopt wat af de hele dag en is 's avonds rustiger.. om me dan 's nachts weer wakker te houden ;) lijkt op zn papa.. haha!

Deel Deze Pagina