Vouwwagen leek koopt vouwwagen, tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elena22, 21 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Oh en ik heb het gewoon uitsneden met een aardappelschilmesje, vond een stanleymes te scherp.

tuc vindt dit leuk.
  2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Alle spullen voor de vouwwagen staan klaar. Nu alleen nog de kleding en wat boodschapjes. Oh en de elektrische koelbox die we toch maar hebben aangeschaft.

20210617_180216.jpg

tuc vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Goh, nee ik denk het niet. Als wij 2 weken staan en we zien dat er de laatste nacht regen is, dsn halen we de tent de avond vooraf weg, maar met 2 nachten kamperen doe je dat ook niet. Met een doek het meeste afdrogen?

Elena22 vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ga maar ruim in kopen, dan kan het nog eens misgaan:roflmao:

Elena22 vindt dit leuk.
  5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Gaat vast goed komen! Deel je een foto van het resultaat?

tuc vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Zeker! Ik moet nog wel even geduld hebben. We kunnen hem 23 juli ophalen.

Elena22 vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik moet zelf nog even een oplossing bedenken voor het servies. Ik vind het enorm irritant dat je dat in onze keuken zo ziet staan. Ik wil het dus het liefst in bakken oid zodat het netter staat. Maar dan wel dat je de ruimte zo goed mogelijk gebruikt.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Persoonlijk zou ik dan open bakken doen die je alleen naar voren schuift. Lijkt mij irritant als je steeds de hele bak eruit moet halen en openen als je iets van het servies nodig hebt. Wat voor servies hebben jullie dat je het irritant vindt om zo te zien staan?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nou een mooi bo camp servies hoor, dat is het probleem niet. Maar dat alles zo los in die keuken staat. Ik zag bij jou van die bamboe bakken. Waar heb je die vandaan en hoe heb je die zo op maat gekregen. Wat heb jij erin zitten?

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.754
    18.863
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man heeft vorige keer met de camping kachel de laatste paar natte plekken droog staan föhnen. :roflmao: En ik lag hier heel hard om, omdat het er idioot uit zag. En omdat het mijn plan was en ik me afvroeg of mijn lieve camping-noob het nog zou doen ook. En hij deed het.
    En het werkte nog ook. :o:

Jullie hebben (vrijwel) dezelfde vouwwagen als wij. Waar wij vorige keer achter kwamen, was dat er aan de achterkant een paar stukken doek dubbel zijn. Dat bleef lang nat, omdat er water in bleef staan.

Ik heb daar geen foto's van, dus zal proberen het uit te leggen. Aan de achterkant van de vouwwagen (kant van de dissel dus) zit er op de hoeken een extra laag (groen) tentdoek genaaid. Bij ons was er tussen die twee lagen stof water gekomen. Een soort 'waterzak', het stroomde er aan de onderkant niet uit. We hebben dus die punten echt een aantal keer op zijn kop gehouden om dat water eruit te krijgen.

Het had toen ook ècht veel en hard geregend (Hemelvaartweekend). Dit probleem zal dus niet elke keer zijn. Maar controleer na een flinke regenbui even of dit bij jullie ook is. Wij kwamen er pas achter nádat alles droog was en we ons afvroegen waarom alleen die hoeken zo nat bleven. Dan is het gewoon zonde. Want met het eruit halen van dat water, maak je onherroepelijk ook droge delen weer nat. Dus beter meteen doen.

Het belangrijkste, voor ons, is om de voortent droog mee te krijgen. Die ruim ik dus gerust een dag eerder op. Keukentje zetten we dan even onder een tarp.
    De wagentent is ook balen als die nog niet (helemaal) droog is. Maar die kunnen wij op de oprit uitklappen en dan droogt hij daar wel verder.

De voortent past daar trouwens ook nog wel. Maar gedoe om op te zetten en bovendien staat ie dan ook echt in de weg.

Elena22 vindt dit leuk.
  11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.754
    18.863
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de keuken eigenlijk altijd dicht. Dan zie je het servies ook niet. In principe hoeven we er maar 3 keer per dag even in te zijn. Dan laten we hem wel open staan. Dus open om ontbijtspullen te pakken. Weer dicht nadat we de afwas hebben gedaan. En dat dan dus ook nog even voor lunch en avondeten.

tuc vindt dit leuk.
  12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.164
    4.473
    113
    dat is lastig te voorspellen. Als de zon erbij schijnt dan wil het vaak wat sneller drogen, dan wanneer het nog erg bewolkt is. Ook als Er wat meer wind staat droogt het wat sneller.

Elena22 vindt dit leuk.
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.754
    18.863
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En om het nog lastiger te maken zal de relatieve luchtvochtigheid ook nog een rol spelen.
    Maar het is, als je vouwwagen echt goed nat is, echt wel een kwestie van minstens een uur. Meestal nog iets langer. Je moet hem dan natuurlijk ook nog afbreken en opvouwen. Dus je hebt echt wel een paar droge uren nodig op de dag van (of dag voor) vertrek.

Tip voor het opvouwen: meestal is het wegdek sneller droog dan het gras. Dus vouw daar je doek op. Anders wordt het alsnog weer nat.

mamameer en Elena22 vinden dit leuk.
  14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Van de Action. Drie gekocht en alleen de derde ging niet passen. Toen opgemeten hoeveel ruimte er nog over was voor de derde bak en toen heb ik de bak aan mijn schoonvader gegeven :roflmao: Die heeft hem op maat gemaakt en toen paste het dus wel. Het lijkt mij verder niet heel ingewikkeld hoor die bak op maat maken maar mijn schoonvader was ook bezig met die plaat die op de keuken ligt dus hij ging in een keer door voor ons.

Bij ons zit er in eentje het bestek, in eentje pollepels, gardes, scherpe messen etc en in eentje overige dingen zoals de onderzetters van de pannen, zakmessen van de jongens etc. In de grijze bakjes komen wat Nederlandse boodschappen die mijn man vooral heel erg mist in Frankrijk (satesaus, sate marinade - en ja er gaat dus ook ketjap manis en wokolie mee :p), kruiden en verder nog even kijken. Zelf vond ik de bakjes gewoon netter staan vandaar dat ik die erin heb gezet. Overigens is er achter de grijze bakjes nog ruimte voor wat boodschappen straks in Frankrijk (zoals blikgroenten, pasta etc).

tuc vindt dit leuk.
  15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Dank voor alle tips! Het is toch ook wat he, weken zon en het enigste weekend dat wij kunnen komt het met bakken uit de hemel. Ik denk dat ik persoonlijk vooral me zorgen maak of het vanavond onweert als we hem moeten opzetten.

tuc vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

#116 tuc, 18 jun 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2021
    Ja ik ben een zeikerd hoor, maar met de keuken dicht zit je dus tegen de buitenkant aan te kijken met nummerplaat. Dat vind ik helemaal niks:roflmao:
    Ik vind die jamet keukentjes sowieso lelijk. We krijgen nu een gloednieuwe binnenkort, maar die ga ik dus ook pimpen.
    Hier onder de foto van de keuken. De klep die naar beneden hangt komt plakfolie op en ook op de klep die omhoog staat. Aan de klep die omhoog staat komt een houten plank te hangen zodat je daar leuke dingetjes op kan zetten. Ik ben al heel blij met de lades, maar dan heb je die 2 planken rechts nog. (Waar dat rode bord op staat en die erboven). Er komen anti slip matjes in maar dan staat het bij ons nog vol met spullen. Het ziet dan zo rommelig en hoop dat ik daar een oplossing voor kan verzinnen.

Het meest lastige is dat hij 23 juli komt en we 2 augustus weggaan:roflmao: ik kan dus nog niks opmeten. Er komt ook nog een plank op de wasbak (want die gebruiken wij nooit) maar dat moet in die week dus nog op maat.

ARIZONA-CUISINE.jpg

Afua32 en Elena22 vinden dit leuk.
  17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Geen idee of je Facebook hebt maar zo ja er is een vouwwagen pimpen pagina. Deze keuken zie ik vrij vaak voorbij komen. Misschien dat je je daar even kan aanmelden en de afmetingen kan opvragen.

tuc vindt dit leuk.
  18. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.019
    281
    83
    Vrouw
    hangt er ook vanaf of je vanaf de ochtend in de zon staat, als die schijnt. Schaduwplekken blijven langer nat/ vochtig.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Midden in een wolkbreuk staan inpakken, op de camping rennen naar de snackbar voor hij dicht ging maar tegen een uurtje of 22 stonden we. Vannacht slecht geslapen. Moet aan alle geluiden wennen en er was een vos binnen gekomen :eek:. Gelukkig heb ik koffie :D

20210618_225532.jpg

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.107
    1.792
    113
    Kraamverzorgende
    Oh en we weten dat de stokken van de keuken niet goed zijn. Konden door het weer niks meer vinden dus alles provosorisch gedaan en vandaag op gemakje naar kijken.

Deel Deze Pagina