Voornaam en achternaam rijmen...

Discussie in 'Babynamen' gestart door MotherMary, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    #1 MotherMary, 11 apr 2017
    Laatst bewerkt: 11 apr 2017
    Ik geloof dat we eruit zijn! Als ons kleine meisje geboren wordt, gaat ze waarschijnlijk S.aar heten. Het enige waar ik over twijfel is dat de naam dan zal rijmen met onze achternaam. Dan wordt het dus S.aar Molenaar (voorbeeldachternaam).
    Zouden jullie dit raar of een bezwaar vinden? Klinkt ze dan te veel als een stripfiguur? Of moet ik me er niks van aan trekken en gewoon doen? (Uiteindelijk trek ik heus wel mijn eigen plan hoor, ik ben gewoon benieuwd wat jullie vinden)

2. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Ik vind Saar heel leuk! Maar zou het rijmen met achternaam wel bezwaarlijk vinden denk Ik, al weet ik inmiddels ook dat als het echt dé naam is, dat soort kleine dingetjes er opeens niet meer toe doen.

3. Aries

Aries Niet meer actief

Ik vind het toch een beetje gek klinken, alsof ze eigenlijk Sara(h) Molenaar heet, maar je bij wijze van grapje Saar Molenaar zegt omdat dat zo lollig klinkt. Dan zou ik er eerder voor kiezen om haar Sara(h) te noemen en Saar als afkorting gebruiken. Of bijvoorbeeld voor Noor ofzo gaan.

4. Nimue

Nimue Niet meer actief

Zolang er geen schaamnaam ontstaat zou ik me zeker niet laten leiden door de achternaam. Als Saar voor jullie DE naam is dan zou ik het gewoon doen. Uiteindelijk zou het sowieso wel wennen denk ik

5. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik zou het niet doen.. Ik vind het toch een beetje raar klinken. Maar misschien went het ook wel.. Ik zou denk ik voor Sara gaan, kun je nog roepnaam Saar gebruiken.

6. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ons meisje zal geen schaamnaam krijgen, dat sowieso. En we overwegen ook Sara als doopnaam, S.aar als (officiële) roepnaam, omdat we S.aar niet lekker vinden klinken met doopnamen er achter. Maar Sara als roepnaam vind ik dan weer écht minder mooi....
    Ik ben pas in augustus uitgerekend, dus heb tijd zat om er nog aan te wennen. Vriend vind het sowieso geen bezwaar, maar ik moet even kijken hoe zwaar ik t vind wegen.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit en t hangt er echt vanaf. Saar Molenaar (korte voornaam en lange achternaam) vind ik abfoluut niet storend. Anders dan bijv. Rens Lens (zeg maar wat). Dat zou ik niet zo snel doen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou voor S.ara kiezen, en haar dan S.aar noemen. Dan kan ze zeggen; ik heet S.ara Molenaar, maar iedereen noemt me S.aar.
    Ik vind S.aar eerlijk gezegd ook meer een afkorting dan een naam.

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.555
    1.862
    113
    Vrouw
    Mee eens! :D

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Helemaal mee eens.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.860
    5.098
    113
    Ook mee eens

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou het geen bezwaar vinden op deze wijze. Wel als het twee korte namen hadden geweest, bv Saar Baar, Saar Paar, enz🙂

13. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook hetzelfde 'probleem' gehad. Wij twijfelde ook erover net als jullie. Maar toch gedaan! Wij hebben er tot nu toe niemand (bewust of onbewust) over gehoord. Vinden het zelf ook helemaal niet storend. Rolt juist lekker de mond uit 😋

14. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Wij vonden Saar ook een erg leuke naam, maar vanwege onze achternaam (met aa erin en hierdoor dus veel a's) er niet voor gekozen. Ik vind het eerlijk gezegd niet mooi als de voornaam en de achternaam zoveel op elkaar lijken of bijna dezelfde klank hebben.

15. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Dit vind ik wel slim. En anders gewoon Saar doen hoor, zo jammer als dat jullie nr. 1 naam is. Mensen wennen er wel aan.

16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind een naam als Saar Molenaar prima kunnen omdat molenaar veel langer is.
    Bij een korte naam, bijvoorbeeld Saar van de Laar zou ik het misschien niet doen. Dan is de optie naam Sara, roepnaam Saar wel een goede.
    Ligt dus een beetje aan de achternaam ;)

Vind Saar trouwens wel heel leuk!

17. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ai, nee dat zou ik niet doen. Wij hebben 'eije' in onze achternaam en ik vond Teije een leuke jongensnaam, maar dat viel dus echt af voor ons, omdat dat ook een soort van rijmt. Heel persoonlijk natuurlijk!

18. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

19. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015