Ik geloof dat we eruit zijn! Als ons kleine meisje geboren wordt, gaat ze waarschijnlijk S.aar heten. Het enige waar ik over twijfel is dat de naam dan zal rijmen met onze achternaam. Dan wordt het dus S.aar Molenaar (voorbeeldachternaam). Zouden jullie dit raar of een bezwaar vinden? Klinkt ze dan te veel als een stripfiguur? Of moet ik me er niks van aan trekken en gewoon doen? (Uiteindelijk trek ik heus wel mijn eigen plan hoor, ik ben gewoon benieuwd wat jullie vinden)
Ik vind Saar heel leuk! Maar zou het rijmen met achternaam wel bezwaarlijk vinden denk Ik, al weet ik inmiddels ook dat als het echt dé naam is, dat soort kleine dingetjes er opeens niet meer toe doen.
Ik vind het toch een beetje gek klinken, alsof ze eigenlijk Sara(h) Molenaar heet, maar je bij wijze van grapje Saar Molenaar zegt omdat dat zo lollig klinkt. Dan zou ik er eerder voor kiezen om haar Sara(h) te noemen en Saar als afkorting gebruiken. Of bijvoorbeeld voor Noor ofzo gaan.
Zolang er geen schaamnaam ontstaat zou ik me zeker niet laten leiden door de achternaam. Als Saar voor jullie DE naam is dan zou ik het gewoon doen. Uiteindelijk zou het sowieso wel wennen denk ik
Ik zou het niet doen.. Ik vind het toch een beetje raar klinken. Maar misschien went het ook wel.. Ik zou denk ik voor Sara gaan, kun je nog roepnaam Saar gebruiken.
Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ons meisje zal geen schaamnaam krijgen, dat sowieso. En we overwegen ook Sara als doopnaam, S.aar als (officiële) roepnaam, omdat we S.aar niet lekker vinden klinken met doopnamen er achter. Maar Sara als roepnaam vind ik dan weer écht minder mooi.... Ik ben pas in augustus uitgerekend, dus heb tijd zat om er nog aan te wennen. Vriend vind het sowieso geen bezwaar, maar ik moet even kijken hoe zwaar ik t vind wegen.
Dit en t hangt er echt vanaf. Saar Molenaar (korte voornaam en lange achternaam) vind ik abfoluut niet storend. Anders dan bijv. Rens Lens (zeg maar wat). Dat zou ik niet zo snel doen.
Ik zou voor S.ara kiezen, en haar dan S.aar noemen. Dan kan ze zeggen; ik heet S.ara Molenaar, maar iedereen noemt me S.aar. Ik vind S.aar eerlijk gezegd ook meer een afkorting dan een naam.
Ik zou het geen bezwaar vinden op deze wijze. Wel als het twee korte namen hadden geweest, bv Saar Baar, Saar Paar, enz🙂
Hier ook hetzelfde 'probleem' gehad. Wij twijfelde ook erover net als jullie. Maar toch gedaan! Wij hebben er tot nu toe niemand (bewust of onbewust) over gehoord. Vinden het zelf ook helemaal niet storend. Rolt juist lekker de mond uit 😋
Wij vonden Saar ook een erg leuke naam, maar vanwege onze achternaam (met aa erin en hierdoor dus veel a's) er niet voor gekozen. Ik vind het eerlijk gezegd niet mooi als de voornaam en de achternaam zoveel op elkaar lijken of bijna dezelfde klank hebben.
Dit vind ik wel slim. En anders gewoon Saar doen hoor, zo jammer als dat jullie nr. 1 naam is. Mensen wennen er wel aan.
Ik vind een naam als Saar Molenaar prima kunnen omdat molenaar veel langer is. Bij een korte naam, bijvoorbeeld Saar van de Laar zou ik het misschien niet doen. Dan is de optie naam Sara, roepnaam Saar wel een goede. Ligt dus een beetje aan de achternaam Vind Saar trouwens wel heel leuk!
Ai, nee dat zou ik niet doen. Wij hebben 'eije' in onze achternaam en ik vond Teije een leuke jongensnaam, maar dat viel dus echt af voor ons, omdat dat ook een soort van rijmt. Heel persoonlijk natuurlijk!