Voor het eerst vliegen naar Turkije met dochter van 2...vind het spannend

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wappie82, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

nu mijn dochter 2 is moet ik verhuizen van het dreumes forum, naar de peuters :)

Ik sta op het punt om vandaag een heerlijke all-in vakantie te boeken naar Turkije. Veel zin in, ik ga samen met man en dochter van 2 (in april 2 geworden). Maar...ik ben een enorme controlfreak, en ik vind dit zoooo spannend. Ik durf eigenlijk niet te boeken, haha. Ik ben bang voor het onbekende.
    Gaat het vliegen goed? Dochter zit nog geen minuut stil, maar het wordt wel een lange reis. Man en ik zijn dit wel gewend, zijn geregeld in Turkije geweest, maar nu met onze over enthousiaste dochter...ik vind het spannend.

Ik moet kiezen uit diverse vliegtijden, waarbij ze eigenlijk allemaal niet goed uitkomen. De 2 beste opties die er nu zijn: 14.35 heen, en 20.15 terug. Optie 2 is 7.05 heen, en 12.45 terug. Liefst vlieg ik overdag, zodat ze 's avonds gewoon naar bed kan. Maar als we om 7.05 vliegen, moet ze er 's nachts uit, ze slaapt zo goed altijd en ik ben bang dat ze niet in de auto verder slaapt en daardoor dus erg brak het vliegtuig ingaat met alle ellende van dien :)
    Bij optie 2 vliegen we 20.15 terug, en moet je eind vd middag dus weg richting vliegveld..als ze niet slaapt in het vliegtuig (ik schat nu in dat ze dat niet doet) slaat ze dus haar normale slaap over en raakt ze ook oververmoeid. pfff....

Ik moet het loslaten, maar vind dat lastig...hebben jullie tips?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.150
    35.792
    113
    1 tip haha, loslaten.. Als je wilt vliegen zul je wel moeten. Hoe vaak er wel geen vertraging is of wat dan ook. Mijn dochtertje heeft eens een hele vlucht lang gehuild, supervervelend natuurlijk, voor haar, voor ons en zeker voor de medereizigers. Je verandert er alleen niets aan en uiteindelijk zijn er ergere dingen.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.060
    113
    Accepteren dat het ritme van thuis even anders is. En kinderen passen zich veel makkelijker aan als wij volwassenen!
    Ik zou ook de 1e vliegtijden nemen hoe het met slapen gaat zie je vanzelf. Wij zijn al 4x gevlogen en ook turkije vorig jaar en we vinden altijd een vakantie ritme. En ja dat was later slapen in de middag en in de avond later naar bed. Maar dat is met warm weer alleen maar fijn. Ontspannen dus en loslaten!

en mbt vliegen:
    Klein nieuw cadeautje mee, ipad met favo filmpje, lekker wat krentjes mee en laat maar aanrommelen met zo'n doosje. Verder is een vliegtuig nieuw voor de kleintjes,kijken hun oogjes uit.. en af en toe wat lopen in het gangpad maakt het ook wat makkelijker. Hier nooit ramp vluchten gehad, en vergeef een favo knuffel niet mee te nemen!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Loslaten.. Kijken hoe het gaat.

2 jaar terug zat ik alleen met dochter van net 5, zoon van net 3 en zoon van 1. Zag het ook niet zitten maar i survived haha. Tablet, lekkers, ff lopen .. komt goed

5. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Wij hebben dinsdag geboekt!
    13 dagen met een peuter van dan 2,5 en een baby van 10 maanden.
    Deels vind ik het ook spannend, maar waarschijnlijk zal hij het zo leuk vinden dat hij in een vliegtuig zit dat het wel mee zal vallen.

Wij vliegen heen om 14:45 en terug om 13:15.
    Heen zal nog wel een beetje schipperen worden met slaaptijd, maar terug zal hij wel slapen in het vliegtuig hoop ik.

Maar je, je kunt nu wel allemaal plannen maken, tegen die tijd slapen ze misschien anders, en van 1 dagje slecht slapen krijgen ze niet zo veel hoor. Vooral op deze leeftijd niet meer vind ik.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Je moet het gewoon loslaten....en je kunt het ook niet plannen zoals je denkt. Wij hadden ook ooit een bepaalde vakantie uitgekozen met een vliegtijd van 12 uur overdag en een week voordat we gingen kregen we de tickets en ja hoor, we vlogen om 06 uur sochtends....dus boek gewoon lekker. Je zal merken dat je kindje het prima trekt allemaal en als je er eenmaal bent kan je weer terug in het ritme.

Geniet er lekker van! spannend toch?? met 1 kindje echt prima te doen allemaal ;).

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Loslaten, want....die vliegtijden veranderen 9 van de 10 keer alsnog. Dus pin je je vooral niet op vast. Kinderen zijn héél flexibel en het gaat eigenlijk altijd goed. Ik ben al zeker 10 keer met de kinderen naar Turkije gevlogen, op alle mogelijke (en onmogelijke) tijden en het lukt altijd. Maak je niet druk, zorg dat je wat je nodig hebt onder handbereik hebt en de rest komt vanzelf.

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! We gaan het gewoon doen, en inderdaad...de vliegtijden kunnen ook zo weer veranderen.

Hebben jullie ervaring met vliegen vanaf Eindhoven? IK niet, ga altijd via schiphol..maar eindhoven heeft nu de gunstigere tijden en lijkt me allemaal wat sneller gaan daar

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eindhoven is inderdaad kleiner en vaak heb je dan wel minder vertraging enzo. Op Schiphol is echter wel weer veel meer te doen als je moet wachten.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.150
    35.792
    113
    Eindhoven is veel kleiner, maar verder prima, ook wat rustiger daardoor. Alleen als je lang moet wachten is er niet zoveel te doen.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.814
    2.673
    113
    Ik vlieg volgende maand alleen met mijn meisje van bijna 3 vanaf Eindhoven. Ging vorig jaar ook prima. Relax, je dochter zal het vast heel interessant vinden. Het prentenboek 'Ikke gaat vliegen' is heel leuk ter voorbereiding.

Om je dochter rustiger te laten zitten in het vliegtuig is het Cares harnas echt een aanrader. Dat is een harnasje/vierpuntsgordel dat je aan de vliegtuigstoel en vliegtuiggordel vastmaakt, waardoor ze hetzelfde gevoel heeft in de autostoel. Daar zijn ze ook gewend om met een gordel over beide schouders vast te zitten. Je kunt zo'n harnasje kopen maar ook huren, ideaal. Ik neem hem volgende maand ook mee voor mijn dochter

12. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij zijn naar Turkije geweest toen mijn zoontje 1,5 jaar was. Ook gevlogen vanaf Eindhoven. Met een tussenlanding op Rotterdam. Wat een hel. Heb je net je krijsende kind stil. Zit je alweer in de daling voor de tussenstop. Wij zaten precies boven de motor en dat maakt een gigantisch geluid bij het opstijgen, waar mijn zoontje doodsbang voor was. Opstijgen vanuit Rotterdam ging beter omdat we toen niet bij de motor zaten.
    Middagslaapje heeft ie overgeslagen. Vlogen om 15 uur geloof ik. Bij aankomst in Turkije moesten we nog 1,5 uur met de bus. Uiteindelijk is meneertje om 22.00 uur ingestort. Om 24.00 uur kwamen we in het hotel aan. Thuis ook rond 12 uur vertrokken.

Wij hadden de reis aangeboden gekregen omdat schoonouders 40 jaar getrouwd waren.
    Maar ik wil je adviseren om goed te kijken of je geen tussenlanding hebt. Hoelang de transfer naar het hotel is.
    Ik zou nooit meer zolang onderweg willen zijn met een kind van 1,5 jaar. Maar elk kind is anders en er zullen erbij zijn die het geweldig doen in het vliegtuig.

13. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij hebben ook geboekt. 10 dagen Side, Turkije. Ik vind het ook enorm spannend. Heb zelf nog nooit gevlogen en mijn dochter is echt niet iemand die stil kan zitten. Laat staan dat ze op schoot moet zitten. Kijk er wel tegenop. Mijn man juist niet. Dus ga proberen relaxed te zijn en dan kan mijn man met onze dochter bezig zijn. Knuffel, tablet en speen gaan sowieso mee! Wij vliegen na 5 uur s avonds geloof ik. Voordeel als we aankomen hoeven we geen lange transfer en is het avond dus kan ze zo het bedje in. Ik probeer er niet teveel bij stil te staan en het te nemen zoals het komt en gaat :p we gaan eerst nog verhuizen volgende week en dat vind ik ook heel spannend haha

14. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Persoonlijk vind ik de leeftijd tussen 1,5 en 2,5 het lastigst om te vliegen.
    Eerste vliegreis was met de oudste 8 mnd. Ideaal, kon nog goed stilzitten en met lekker kijken nog tevreden, ook wat gedut. Ook met tussenlanding, minder ideaal maargoed kan je op instellen.

Nu zijn we afgelopen oktober weer gegaan. Naar Turkije met tussenlanding. Oudste bijna 4 en jongste bijna 1,5. Oudste geen kind aan. Vond het een groot avontuur. Zat lekker op de stoel kleurboeken mee, iPad en wat lekkers. Jongste was lastiger, maar had ik me goed op ingesteld. Ze zat bij ons op schoot, en is ook geen stilzitten. Wij hebben veel gewisseld van schoot haha en af en toe stukje gangpad gedaan. Ook voor haar kleurboekje mee, boekjes en ipad en rozijntjes etc. Al met al super. Je moet je wel instellen dat je steeds bezig bent haha. Mbt tussenstop, het is wel even een mogelijkheid om de benen te strekken. Ik gong dus met jongste even wat rondjes lopen. Het gaat ook wel snel allemaal.

Hier gaan we in oktober weer! :)

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter mist regelmatig haar middagdut en dat gaat prima hoor. Slaapt ze 's avonds lekker. 😊
    Ik zag er vorig jaar ook tegenop, toen was ze 15/16 maanden. Echt geen seconde gehuild.
    Ouders maken zich drukker dan de kinderen.
    Ik zag bv ook erg tegen het slapen in een ander bedje en omgeving op; nou, geen probleem gehad, waar we tot nu toe ook allemaal geweest zijn.
    Zorg gewoon voor wat leuk speelgoed ( zo'n tekenbord is erg leuk) en dan komt het vast goed.

16. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gister geboekt! 7.00 heen en 11.45 terug. Terug vind ik prettig dat we nog lekker kunnen ontbijten en dan gaan, vond ik zonder kind ook altijd al fijn. Heen moeten we rond 3.00 opstaan, dochter op tijd naar bed en hopen dat ze inde auto nog even slaapt..zo niet,dan kunnen we er ook niets aan doen.

Heb het een beetje losgelaten, en stel me in op 3,5 uur flink entertainen. Koop leuke spulletjes voor onderweg en de iPad gaat mee, dat vind ze erg leuk. Af en toe wandelen in het gangpad,mee is dol op kletsen met andere mensen en ze zal voldoende afleiding hebben. Het stilzitten zal misschien even lastig worden, maar goed dat weten we nu niet van tevoren.

De transfer is niet lang, daar heb ik ook op uitgezocht. En de mazzel die we hebben is dat mijn vader connecties heeft op de bestemming en we met een taxi worden opgehaald,transfer is daardoor max 30 minuten.
    Ook is het een rechtstreekse vlucht, dat kan altijd nog wijzigen maar voor nu staat er geen tussenlanding gepland.

Heb er erg veel zin in. Op het moment van boarden zal ik echt wel even kriebels krijgen, maar ik heb inmiddels ooo geleerd maling te hebben aan andere mensen, want dat is vooral wat me zo vervelend lijkt van vliegen en een huilend kind.

Komt vast goed toch!

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat hier als een trein werkt, pedagogisch zeer onverantwoord 😆, is een fopspeen geven. Kind is meteen rustig haha. Heb dit buiten nooit hoeven doen, maar als ze thuis erg hangerig is geeft het een hoop rust haha.
    Dat afleren zie ik later wel weer, ze gebruikt hem doorgaans alleen in bed en ze praat al erg duidelijk voor haar leeftijd..

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zo herkenbaar!
    Ik ga ook voor het eerst naar Turkije met mijn 2 jarige en ik lig er eerlijk gezegd wakker van, vooral omdat ik gigantische oorpijn heb met landen (ben bang dat hij dat ook heeft) en we hebben een tussenlanding kwam ik net achter.
    Echt ontzettend balen, 1 voordeel het vliegveld is vlakbij het hotel.
    Hopelijk valt het allemaal mee.
    Ander vraagje: Je mag niks van veroakte etenswaren(bijv sultana of liga) of drinkenswaren(pakje wicky oid) meenemen in je handbagage toch? Best irritant met een kleintje

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jawel hoor, hoe kom je daarbij? Eten mag sowieso alles. Drinken eigenlijk niet maar met een kleintje doen ze daar meestal niet zo moeilijk over.

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Aangezien je natuurlijk geen vloeistof mag meenemen dacht ik eigenlijk dat je helemaal niks mee mocht nemen ook niet wat verpakt zit (of je moet kunnen aantonen dat je het hebt gekocht op t vliegveld ).

Deel Deze Pagina