Voor het eerst naar Italië (gardameer?) tips en adviezen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ntje, 21 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    We zijn ons aan het orienteren op een vakantie voor van de zomer en na wat lezen en rondkijken gaat onze voorkeur uit naar Italie omgeving gardameer maar aangezien we nog nooit daar geweest zijn en ooit nooit met de auto zo ver zijn geweest ben ik op zoek naar tips en adviezen.

We gaan ergens binnen de 6 weken van de zomervakantie van de regio noord. Precieze datum is nog flexibel.

Welke camping raden jullie aan? En via welke aanbieder? Waar let je op?

Mooie camping met speeltuin en leuk zwembad enzo entertainent. Stacaravan met eigen douche en toilet is een must. En klein afgebakend stukje buiten is leuk maar geen vereiste.

We willen onze franse bulldog misschien meenemen. Waarom wel of waarom juist niet voor jullie? Mijn man zegt wel en ik zeg niet meenemen dus alle tips zijn welkom

Kinderen bij elkaar op de kamer? Ze zijn dan net 2 en ruim 4 (2 jaar 9 maanden verschil) of kijken voor een grotere stacaravan met 3 slaapkamers?

Wat neem je mee voor zowel de autorit als voor daar?

En alle andere tips en adviezen zijn ook welkom:p.

2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.699
    2.380
    113
    Wij zijn nu 5x aan het Gardameer geweest, maar nooit op een camping. Dus daar kan ik je geen goede tips over geven. Pas was er nog een topic over camping Bella Italia in Peschiera del Garda. Daarin staan ook tips voor andere campings. Ik heb daar ook al aangegeven dat ik via een vriendin van een schoonzus goede dingen heb gehoord over camping Du Parc in Lazise en hier goede dingen heb gelezen over camping Spiaggia d'Oro ook in Lazise. Ik denk dat als ik bij het Gardameer op een camping zou willen staan, ik naar een van die twee zou kijken. Wij vinden Lazise namelijk, samen met Garda, een van de leukste plaatsjes aan het Gardameer en van die campings kun je naar het centrum lopen.

Houdt er rekening mee dat een stacaravan met 3 slaapkamers niet persé heel veel groter is dan een stacaravan met 2 slaapkamers. Wij gaan komend jaar naar het Lago Maggiore in een stacaravan en hebben een paar jaar geleden aan de Toscaanse kust in een stacaravan gezeten. Dat is al onze ervaring met stacaravans, maar onze minimum eisen zijn dat de caravan minstens 30m2 groot moet zijn (geen klein hok van 24m2), dan heb je het meestal al over nieuwere caravans. En wij willen een mooie overdekte veranda. Het liefst zou ik dan ook nog een caravan hebben met gewoon maar 1 badkamer, maar die zijn er bijna niet in die categorie. Het is me echt een raadsel waarom ze in zoiets kleins op de een af andere manier menen bijna altijd 2 badkamers in te moeten bouwen :rolleyes:In Toscane hadden we een caravan met 2 slaapkamers en komend jaar eentje met 3 slaapkamers. Dat laatste is wel lekker omdat de kinderen dan natuurlijk een eigen kamer hebben, maar daar laten we het nooit (ook met appartementen niet) vanaf hangen. Ze kunnen ook prima op een kamer (bij ons bijna 5 jaar leeftijdsverschil), dus als het qua prijs of beschikbaarheid zo uitkomt, dan gaan we daarvoor. Maar dat is dus afhankelijk van je kinderen, dat weet je zelf het beste of dit zou werken. Twijfel je vanwege geen ervaring hiermee, dan zou ik voor eentje met 3 slaapkamers kijken.

Wij hebben geen huisdieren, maar ik zou een hond niet meenemen. Ik vraag me wel eens af waarom zoveel mensen menen dat ze hun hond een plezier doen door hem mee te nemen. Maar goed, dat hangt natuurlijk ook van de hond af. Realiseer je wel dat als je hem meeneemt, hij mogelijk niet altijd mee zal kunnen als je een uitstapje wilt maken (kerk bezoeken ofzo). Hij moet dan dus wel alleen kunnen blijven in de caravan. Maar mogelijk wil je helemaal niet dat soort uitstapjes maken. Alhoewel het natuurlijk ook al speelt als jij een dag of een gedeelte ervan naar het zwembad wilt met zijn allen. En let goed op of een hond wel wordt toegelaten in de stacaravan. Dat is lang niet altijd zo.

Wij nemen voor onderweg op de heenweg altijd broodjes en beleg enzo mee. We hebben een elektrische koelbox die ook in de auto aangesloten kan worden (ideaal!) en dan smeren we gewoon onderweg. Zo nemen we ook gewoon de laatste dingen uit de koelkast mee zodat we dat niet weg hoeven te gooien. Verder nemen we (vooral voor de kinderen) wat dingen mee zoals hagelslag, pindakaas en chocopasta, een fles aanmaaklimonade, wat pakken yogho (daar wel te verkrijgen maar of niet lekker volgens onze kinderen of hele dure Nederlandse fristi), wat bouillontabletten, peper en zout enzo. Maar we gaan vooral gewoon daar naar de supermarkt en kopen lekkere Italiaanse dingen om te eten :) Dingen zoals afwasmiddels etc. neem ik wel allemaal zelf mee in van die kleine flesjes die je zelf kunt vullen. Dat vind ik zonde als je dat daar allemaal aan moet schaffen in grote verpakkingen.

Denk ook even na over welke route je wilt gaan rijden: over Zwitserland of over Oostenrijk. Wij hebben de voorkeur voor Zwitserland ondanks de Gotthardtunnel, maar daar gaan we dan ook meestal over de pas i.p.v. door de tunnel. Is veel leuker, je ziet nog eens wat en lekker even boven stoppen. En als er 1 uur wachttijd voor de tunnel staat, dan win je al iets aan tijd. Tenzij je boven stopt natuurlijk, maar hé, stoppen moet je toch af en toe. En wil je in 1x rijden of ga je in 2dagen (of zelfs meer)? Wij rijden altijd in 2 dagen, vinden we wel zo relaxt. En dan overnachten we in zuid Duitsland, zo'n 15 minuten voor de grens met Zwitserland.

Oh en om de reis in de auto gezellig te houden: wat kleine cadeautjes waar ze onderweg wat mee kunnen zoals raamstickers, gewone stickers met een schriftje om ze in te plakken, magneetbordje om op te tekenen. En een dvd speler. Wij hebben er een met 2 schermen waarop ze allebei een eigen film kunnen kijken, maar waar je ook op beide schermen dezelfde film kunt kijken. Zonder die dingen gaan wij echt niet zo'n eind rijden. En dan zitten onze kinderen echt niet de hele weg films te kijken hoor, ze mogen altijd pas kijken na de lunchstop.

1986Lynn vindt dit leuk.
  3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb geen tips voor campings aan het Gardameer... wij zijn er afgelopen zomer geweest en ik denk niet dat wij er nog een keer komen.

Maar qua hond heb ik wel een mening. Ten eerste kan het in Italie 35 en zelfs 40 graden worden, niet leuk voor een hond.
    Ten tweede mag je op veel campings je hond niet alleen achter laten in de caravan. Waar laat je hem met dagjes uit? Boodschappen doen? Uurtjes aan het zwembad of meer? Uit eten?
    Ten derde wil je het nog wel? Zorg voor alle inentingen en een europees dierenpaspoort.

Zou je naar Oostenrijk ofzo gaan, zou dat leuk zijn voor je hond, maar italie doe je ze geen plezier mee.

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Geen hond ivm dat daar wel eens warm kan zijn (40graden gehad afgelopen vakantie)

Bella is leuk maar spiaggo d oro is nog mooier ook kwa plaatsje 10minuten lopen

5. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Kijk hier kan ik al wat mee!

Precies om die redenen wil ik onze hond ergens anders onder brengen, man begint dat ook al steeds meer in te zien gelukkig.

@nijn37 hoe verbleef jij er dan als ik mag vragen? In een hotel oid? Wij zijn nog nooit op camping vakantie geweest en dacht dat het dus alleen zo kon.

Je bent er eigenlijk toch alleen om te slapen of ben je er wel meer als dat je in een hotel kamer bent?

Bedankt voor je uitgebreide informatie!

@wenneke20 dankje ik ga is naar deze campings kijken!

@Youtan dat is precies wat ik tegen mijn man al had gezegd en nu is hij het er toch wel mee eens.

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.699
    2.380
    113
    Wij verbleven niet in een hotel. Ook al ben je (in principe) niet veel binnen, toch vind ik een hotelkamer niet iets om langere tijd met kinderen te verblijven. Onderweg één nacht met zijn vieren op één kamer is te doen maar daar houdt het wel op hoor. Voor het echte vakantieverblijf gaan we voor een appartement of stacaravan met minimaal twee slaapkamers. Dan kun je ook zelf koken en hoef je niet iedere avond uit eten. Alhoewel wij in Italië wel vaak uit eten gaan hoor of afhalen aangezien dat goed te betalen is en je tenslotte ook vakantie hebt ;)

Wij zaten op een klein vakantiepark met appartementen. Die zijn allemaal rondom het zwembad gelegen. Zwembad is ideaal voor kleinere kinderen. Loopt langzaam af, twee kleine glijbaantjes voor de kleintjes en een groter glijbaangeval met water voor de wat groteren. Er is een speeltuintje en er is animatie. Er komen veel Nederlanders, dus veel mogelijke speelkameraadjes voor de kinderen. En er is een goed restaurant plus een klein winkeltje waar je 's ochtends broodjes kunt halen.

Het is dit park https://www.gasparinavillage.it/nl/

Mocht je nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust.

7. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Wij zaten vorig jaar op camping Del Garda in Peschiera.
    http://campeggiodelgarda.eu
    Hele leuke camping. Niet zo massaal als Bella Italia. Leuk voor de kinderen. Erg netjes onderhouden. Direct aan het meer.
    Wij zaten in een stacaravan van 32m2 met zn 4en. Hadden we 3 slaapkamers, 1 badkamer, aparte wc.. mooi terras en leuk stukje grond er om heen. (2400,- voor 2 weken)
    Hond zou ik niet mee nemen, mag op deze camping ook niet. Al zijn er wel campings rond het Gardameer waar het wel mag.. maar het lijkt me niet handig.. Zelfde redenen als hierboven al gezegd is.

Wij rijden altijd in 2 dagen. En dan over Oostenrijk. Vind mijn man fijner rijden, rustiger.. en je hoeft de Gotthard tunnel niet te pakken. En je kan de eerste dag meer kilometers maken en dan nog in Duitsland overnachten. (Zwitserland is duur)

Voor de kinderen hebben we 2 schermpjes in de auto voor dvd's. En wat boekjes, tekenspul, reisspelletjes.. En we nemen een koelbox mee met eten en drinken voor onderweg. Verdere boodschappen doen we daar.

Leuke tips om te doen zijn; Gardaland, waterpark Caneva, Parco Naturo Viva, Sirmione, Verona, Lazise en Peschiera zelf.

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Bella Italië is leuk, maar in het hoog seizoen erg druk.

Cisano San Vito is iets kleiner, opzich een prima camping alleen vond ik het zwembad wat simpel, en de camping ligt erg hoog waardoor het een hele klim is maar het zwembad te komen.

Wij rijden zelf altijd over Zwitserland, bevalt prima, geen tot weinig file onderweg.

Ik ben me ook weer aan het oriënteren voor volgend jaar, maar vind het erg lastig, zoveel keuze

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.286
    10.253
    113
    Wij zijn in september naar peschiera geweest naar camping del garda en dat was super, weet alleen niet hoe druk het in het hoogseizoen is, zat nu ook aardig vol maar geen last van. Wij hebben daar gezeten in een bungelow. Is wat aan de kleine kant. Misschien niet handig voor jullie want ze hebben 2 slaapkamers, en in 1 slaapkamertje staat een stapelbed.

Camping zelf was super, tips staan ook in het andere topic.
    Hond zou ik niet meenemen, veel te warm om hem achter te laten en meenemen is niet praktisch omdat er dan altijd iemand buiten moet staan. (Al zijn ze wel erg vriendelijk voor honden in een overdekt winkelcentrum, zo mogen bijna overal komen)

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Bedankt voor alle tips iedereen. Camping del garda kwam al steeds op het lijstje voor en hebben we zojuist geboekt :). Laatste 2 weken van de zomervakantie.

Onze hond gaat gezellig 2 weken bij mn sm en mn broertje mag dan op zichzelf wonen oefenen xD.

Ben heel benieuwd hoe het ons gaat bevallen^^

LoveXx vindt dit leuk.
  11. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Leuk! Nog wel even een tip trouwens, Del Garda was altijd 1 grote camping maar sinds een paar jaar is ie opgesplitst in 2 campings ivm familie ruzie.
    Campeggio Del Garda is het goede deel! Aan het meer en goed onderhouden etc.
    Village del Garda (ofzo) is het "verkeerde" deel... heb daar veel negatieve dingen over gehoord!
    Dus dat is nog wel even een dingetje waar je op moet letten! :)

Iig alvast een leuke vakantie gewenst! (Al duurt het nog even ;) )

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Is dat zo. Ik kan nergens vinden dat er 2 verschillende zijn. Nog maar even extra kijken maar bij de reisaanbieders op ons lijstje heet het allemaal hetzelfde.

13. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik heb even gekeken voor je.
    "Campeggio Del Garda" is de goede.
    "Del Garda Village & Camping" moet je niet hebben.

Dit is bijvoorbeeld een recensie over "Del Garda Village & Camping"

"Jaren geweest, maar sinds de familieruzie, en het grote hek dwars door de camping is het 1 grote kolere bende. Camping ligt nu afgesloten van het meer, en is alleen via een grote omweg te bereiken. Met kleine kinderen verre van ideaal. Kinderen kunnen ook niet slapen vanwege de keiharde housemuziek elke avond. Lowlands is er niks bij! Wij komen hier niet meer"

:|

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Als je naar Zoover kijkt dan lees ik het eerder andersom, en worden beide wel goed aangeschreven verder. dus ik denk dat het ook net is wat je eigen ervaring ermee is. maar even kijken hoe het prijsverschil verder is.

gek dat het niet echt heel duidelijk is als je het niet weet xD

15. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Nee dat klopt idd.. sommige mensen kunnen overal om zeuren. :rolleyes:
    Enige wat wel zo is, wat ik zelf ook heb gezien vorig jaar, is dat Campeggio Del Garda aan het meer zit, en bij die andere moet je een heel stuk lopen..

Succes ermee verder!

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken en de goede tips !

Deel Deze Pagina