Help! Ik ga dit weekend voor het eerst naar de sauna Wat moet ik allemaal meenemen? Dacht zelf aan een badjas en een badhanddoek en slippers? Moeten verder mijn sieraden en piercing ook af? misschien wordt het metaal heet van de warmte van de sauna? Verder laten we ons lekker masseren hebben we een bodypacking en laten we onze voeten opeten door vissen Hoop dat ik een beetje tegen het geknabbel van de vissen kan, want ik heb erg gevoelige voeten en ben nogal kietelig! Verder nog tips? wat is een lekkere sauna om mee te beginnen?
ik raad je aan twee handdoeken mee te nemen zodat je kunt wisselen als er een te nat is. En verder genieten!
En btje lange badjas haha Toen ik 33w zwanger was geweest en met die dikke buik was die badjas dus veels te kort om mee te zitten met bijv lunchen schaam haha
Idd! En nog 1 om je na afloop mee af te drogen! Ik zou iig niet naar de Zwaluw hoeven gaan! Die vind ik veels te massaal! Kettingen en armbanden zou ik af doen. Mijn ringen en piercing hou ik altijd aan.
En sieraden worden wel warm ja... Al moet ik zeggen dat ik er vorige keer pas achter kwam toen ik met m'n hand er tegen kwam.. Meestal doe ik sieraden gewoon af. E ik heb enkel een tongpiercing, die wordt natuurlijk niet heel warm En ik zou inderdaad een handdoek extra meenemen. Vaak laat ik 1 kleine handdoek in m'n kluisje om me na afloop mee af te drogen en tijdens het sauna-gebeuren gebruik ik een badlaken. Kun je namelijk met je billen EN met je voeten tegelijk op Badslippers, badjas en ik heb vaak een flesje voor water bij me. Flesje stop ik meestal in m'n badjas zodat ik na de saunagang even wat kan drinken. En een boek is ook wel fijn Lekker relaxen in een luie stoel met een goed boek.. Jum!
1 grote handdoek want daar lig je op! Piercings kan je inhouden, sieraden wel af doen zoals ketting e.d.
afgelopen zondag had ik mee, 3 handdoeken, 2 om af te wisselen in sauna, en 1 voor naderhand afdrogen, een fijne badjas, slippers, flesje water, en wat haar/lichaams producten voor naderhand en belangrijkste, een goede zin! heerlijk genieten altijd
iets kleins (liga etc.) te eten, meestal mag je niks binnen eten, maar als je er een hele dag bent, betaal je je ongeluk aan eten etc. eet vaak zelf dan snel iets bij het kluisje en een klein flesje voor water is ook handig
Bedankt voor jullie tips! Water had ik nog niet aan gedacht! Eerste 5 seconden helemaal naakt zijn zal vast wel ff gek zijn...maar ach iedereen is verder ook naakt
Tja aan mijn ervaring heb je niks haha. Ik was 7 weken zwanger van de jongste toen mijn man en ik naar de sauna gingen,voor het eerst. Ik persoonlijk vond het vreselijk. Naakt onder de douche met vreemde mensen die ook gingen scrubben en douchen. Toen ik het bubbelbad in wou zaten er van die dikke vieze mannen in en ik zag hun geslachtsdeel heen en weer bungelen in het water dus dat ging m ook niet worden. Ik ben toen als een speer mijn badjas gaan halen en aantrekken en naar het restaurant gegaan en zo goed mogelijk mijn badjas aangetrokken en om mn lijf heen haha. Voelde me zo vreselijk onzeker en als die blote lijven,ik kon er niet aan wennen en voelde me vreselijk ongemakkelijk. We hebben een broodje gegeten en een sapje gedronken en toen zei ik echt met tranen in mn ogen dat ik naar huis wou...haha. Maar we hoefden niks mee te nemen. We kregen een badjas,slippers,scubzout enz enz.... En ik stond daar met mijn tas met badpak (zucht) en handdoeken,slippers.... Ik ben veeeeel te onzeker voor een dagje sauna,of het moet ik badpak mogen dan doe ik het wel gewoon. Maar goed,aan mijn ervaring heb je niks haha Wens je wel heel veel plezier toe want als je je er aan kan toegeven en kan genieten lijkt het me toch wel heel erg fijn dat je daar heerlijk kan ontspannen en tot rust kan komen. Wou echt dat ik dat kon maar het lukt me gewoon niet
Ik voel me in de sauna altijd juist erg op mijn gemak. En ik heb alles behalve een strak lijf. Gewoon, tussen de normale 'dikke, vieze' mensen voel ik me veel prettiger dan tussen de afgetrainde, glurende lijven in bikini. (Alhoewel dat 'vies' niet letterlijk te nemen is, maar ik zag het hierboven staan.) Ik heb wel gehoord dat er een groot verschil schijnt te zijn tussen welk saunacomplex je opzoekt. Ik hoor van de Swaffelhoeve dat door het uitgeven van grote hoeveelheden kortingsbonnen het een ander publiek aantrekt dan bijvoorbeeld Veluwse Bron of Thermen Bussloo. (mijn favorieten)
Haha ik bedoelde niet vieze mensen hoor Maar ik voelde me er gewoon ongemakkelijk in mn nakie,en toen ik die mannen in een bubbelbad zag en alles uitbebreid zag bungelen voelde ik me gewoon super ongemakkelijk. En tja,het waren geen hele frisse mannen om te zien maar om ze nu vies te noemen,nee dat niet.
Ik heb - al zou ik dat willen - in een bubbelbad nog nooit iets onder de waterspiegel kunnen zien. En daarbij bepaal ík waar ik mijn ogen laat. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor: het is als een stukje spinazie tussen iemands tanden of een snotje in iemands neus: soms MOET je blijven kijken. Zeker als je het zélf spannender maakt dan het feitelijk is. Mijn ervaring: de eerste keer was het een half uurtje ongemakkelijk. De tweede keer vijf minuten. En daarna nooit meer een spoortje van ongemak gevoeld. Ik ben de laatste keer geweest toen ik hoogzwanger was. Vond ik ook wel spannend, want ik was enorm. Pas toen ik mijn badjas aanhad, kreeg ik van alle kanten complimenten over mijn buik.
oh en als je een wat 'standaard' badjas hebt: Neem iets mee waaraan je hem duidelijk kunt herkennen of merk hem nog even... Anders pakt iemand anders de jouwe per ongeluk... en over de vissen: M'n moeder is eens naar dr fish geweest en die heeft net als jij heel gevoelige voeten maar dat was wel vol te houden en het resultaat was heeeeerlijk vond ze
Ik zou nog niet voor een miljoen bloot in zo'n complex gaan rondlopen,ik eet nog liever een drol op..