Voor en Na foto's ( afvallen )

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik heb wel een gezichts foto bedacht ik me opeens. Op de linker foto (september 2013) woog ik ongeveer 100 en op de rechter (september 2014) ongeveer 77. Ik ben inmiddels nog meer afgevallen en weeg nu 71,5 :) Ik ben trouwens begonnen op de 106!

Bekijk bijlage 439185

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Omdat het een ziekte is. Tenminste,denk jij dat mensen er zelf voor kiezen om dik te zijn? Denk je dat ze zichzelf mooi vinden? Ik vind niet alle dikke mensen lelijk maar ik weet nu ik zelf dik ben dat ik mezelf ook minderwaardig vind en lelijk. Ik vind het dus haast een psychische aandoening,een iets waar je niets maar dan ook niets aan kunt doen. Ik heb nog niet alles gelezen maar dit wilde ik gewoon kwijt.

Meiden jullie zien er prachtig uit. Wauw,petje af.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dankje, ja ik heb er ook hulp bij.

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Zo te lezen ben jij een voorbeeld van iemand die er niks aan kan doen. Daar zeg ik niks over. Ik vind het juist heel vervelend voor je dat je chronisch ziek bent en daar medicatie voor moet slikken (wat helaas als bijwerking heeft dat je dikker wordt). Mijn mening gaat over mensen die puur door te veel/ ongezond eten, te weinig bewegen te dik worden.

5. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik vind trouwens dat sommige wel heel kort door de bocht (en bot) reageren. Niet bij iedereen komt het omdat ze schijt hebben aan hun voeding.

Hier dikker geworden doordat mijn ziektebeeld me goed te pakken had (helaas opgelopen tot 122,5 kilo! :( ). Ik kon niet eens meer fatsoenlijk lopen (door ziekte). Kwam nergens en alles wat ik toen at was al teveel. Daarnaast ook een hoge dosis prednison gekregen met als bijwerking heftige hongeraanvallen. Moest ik negeren van de dokter, maar als jij daardoor de hele dag op bed ligt en niets kan doen (want als je op stond kreeg je gele/zwarte vlekken voor je ogen van de honger en viel je zowat flauw) ga je vanzelf wel wat eten.....

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    geen fotos maar hier nu 18 kilo afgevallen. Nog vijf en dan is het goed hier

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Goed bezig!

8. Ooo wauw, jeetje!!
    Wat een mooie resultaten!!
    En wat ben ik best jaloers..
    Ik ben ook zoveel te zwaar, wil graag 20 kilo lichter zijn maar de knop vind ik maar niet.
    Veel respect voor jullie!!

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    zo wat een reacties weer van sommige zeg....;)

het is idd niet zo zwart wit als iedereen zegt.

ik ben vroeger veel gepest en zocht mijn troost in eten. en wat velen misschien ook niet weten is dat eten ook echt een verslaving is/kan zijn. het verschil met het verslaafd aan eten zijn en bijv verslaafd aan sigaretten of aan drugs is dat je drugs en sigaretten kunt ontlopen als je dat wil. maar eten moet je, en echt overal waar je komt kun je eten krijgen, tanken bioscoop, kroeg etc. met sigaretten hoef je niet zo gauw in aanraking te komen
    ik weet wel tis geen excuus, maar het maakt het niet makkelijker er op. sowieso het afkicken van een verslaving niet. k heb diverse manieren geprobeerd en diverse keren ook gewoon ruim 25 kilo afgevallen, maar dan kom je op zon plateau en das gewoon heel moeilijk om door te zetten. ik heb ruim een jaar nagedacht voor ik deze keuze heb gemaakt, en ik was er van overtuigd (en het medische team) dat het alleen niet ging lukken.
    het is voor mij de stok voor de deur, die nooit meer weg getrapt kan worden. en er is bij mij echt een knop omgegaan daarmee. tuurlijk is de drang naar bijv chipjes niet helemaal weg, maar het feit dat ik geen honger meer hebt en dat ik er echt maar 10 op kan maakt het wel makkelijker om er mee om te gaan.

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Knappe prestaties dames!

Ik lees wel heel veel 'excuses' en dat vind ik erg jammer te lezen..
    Begrijp me niet verkeerd, ik was zelf ook een excuses-zoeker voor mijn overgewicht , maar pas toen ik echt de oorzaak bij mezelf neerlegde kon ik de knop ook omzetten.
    Ja ik gebruikte prednison en mijn schildklier werkte niet, voor mij reden genoeg om mezelf zielig te vinden en geen grip te kunnen hebben op mijn overgewicht waarna het helemaal uit de hand liep.
    Ik gaf de beperkingen de schuld maar moest uiteindelijk natuurlijk (mede) schuld bij mezelf leggen, anders zou iedereen met dezelfde beperking een dikkerdje zijn en dat is gewoon echt niet zo.
    Pas toen ging mijn knop om en ben ik 65 kilo afgevallen op eigen kracht.(op bijgevoegde foto -58 kg)
    Ik vind trouwens de keuze voor een operatie geen makkelijke weg/keuze maar laten we met z'n allen wel eerlijk wezen dat het eindelijk wel een extra hulpmiddel is.
    Overigens is dat geen schande, het gaat om de uiteindelijke uitkomst en niet om de weg die ervoor is afgelegd.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,8 KB
      Weergaven:
      26
  11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

Prachtig resultaat!

Een operatie is een hulpmiddel dat klopt maar dat is een Weight Watchers, een Sonja Bakker, een Cambridge noem het maar op ook.

Net zoals bij alle andere dieten werkt een operatie ook niet voor iedereen.

Dus ja het is een hulp middel maar dat vind ik alle andere dieten ook.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    eerste foto afgelopen voorjaar

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    en nu min 18 kilo

14. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik zie geen verschil maar dat komt doordat je niet je lichaam ziet.

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb geen ww, Sonja bakker of wat dan ook gedaan dus ben niet bevooroordeeld maar ik vind een operatie vergelijken met een bepaald dieet toch wel het zelfde als appels met peren.
    Bij een bovengenoemd dieet moet je nog altijd zelf de discipline en wilskracht hebben om te stoppen met eten al zegt je maag nog niet vol te zijn.
    Bij een operatie is je maag gewoon vol en protesteert als je doorgaat, iets wat ik persoonlijk een wezenlijk verschil vind.

Uiteindelijk is afvallen simpelweg minder kcal tot je nemen en meer verbranden.

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mooi verschil hoor!

17. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Waarom vindt je dat sommigen excuses zoeken voor hun overgewicht?
    Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat ik het aan mezelf heb te danken dat ik nu 125 kg weeg, en dat alleen IK daar wat aan kan doen om dat te veranderen.
    Mijn post was enkel bedoeld als een uitleg aan Rebekka? ( toch?) om uit te leggen hoe zoiets kan ontsporen , en niet als excuus voor mijn eigen gedrag.;)

Knap trouwens dat jij op eigen kracht zo veel gewicht bent kwijtgeraakt.
    Nog een andere reden waarom ik geen operatie wil laten doen is omdat ik een keer in een documentaire van DOC2 heb gezien , dat als je na de operatie niet op je voeding let die kilo`s er ook zo weer aan zitten. Er werd zelfs een vrouw geïnterviewd die al eens een operatie had gehad , en nu weer zwaarlijvig is. Er moet dus echt een knopje om.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vind ik niet.

Je kan namelijk ook gewoon je maag weer groot eten. Je kan ondanks dat je maag tegenstribbelt gewoon er doorheen eten. Geloof mij, er zijn mensen die dat doen.

Je moet ook met een operatie de wilskracht hebben om door te kunnen zetten.

Natuurlijk is het wat makkelijker maar het is niet veel makkelijker dan ieder ander dieet. Dat is zo jammer van sommige mensen, het word echt onderschat zo'n operatie.

Het is alles behalve de makkelijke weg.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Lekker wief :D

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Idd vooroordelen! En idd als je je niet aan de "regels" houdt, is je maag zo Weer groot!

Deel Deze Pagina