Hoe lang zijn jullie en voor welke framemaat heb je gekozen? Ik twijfel tussen 48 en 53. Ben 1.68 m. Ik heb pas op de gazelle bloom met framemaat 53 gefietst. Met t zadel op de laagste stand kon ik net bij de grond komen met mijn voeten. Mijn benen waren alleen wel erg gebogen tijdens het fietsen. Betekent dit dat ik beter een kleinere framemaat kan nemen??
Ik ben precies even groot als jij en heb de 53 genomen. Anders wordt de fiets wel erg klein en een grotere fiets, fietst net even wat lekkerder. Geen benen tegen het zitje, grotere wielen enz. Succes met shoppen.
Nee helaas niet. 48 of 53. Wielen zijn overigens allebei gewoon 28 inch. Geen 26 inch zoals bij de gazelle want dat wil ik sowieso niet.
Als ik de berekeningen op internet doe kom ik trouwens steeds uit rond de 53 maar omdat de fiets een verende zadelpen heeft moet je er 4 cm aftrekken lees ik overal dus denk dat 48 dan beter is. Ik ga t nog wel even proberen voor ik m bestel.
Ik ben 1.67 groot en heb de mambo van 48cm (28inch wielen). Ik dacht eerst ook dat die 53 beter zou zijn, tot ik er echt op gefietst had.... Fietsenmaker adviseerde deze maat ook en ik dacht nog 'die is echt gek', maarja dat was hij dus niet! Ben blij dat ik voor de kleinere gekozen heb. Zelfs nu kom ik nog maar net bij de grond en denk erom dat je met een kleintje voor of achterop (die nog eens lekker gaat wiebelen) nog instabieler bent dan dat je alleen bent!
Thankx voor de tips meiden. Ik ga zometeen denk ik online de nieuwe mambo deluxe 2011 bestellen! Welke fietsstoeltje en fietstas hebben jullie erbij? Ik wil graag de gmg yepp (ik denk in het blauw, vind zwart ergb mooi maar die schijnt zomers erg heet te worden.)
Ik koop de witte mambo. Heb gmg yepp in t zwart. Heb meerdere malen nagevraagd maar zij vertelden allemaal dat de zwarte niet heter wordt dan bv de bobike zitjes. Minder heet zelfs. De andere kleuren worden wel minder heet denk ik, maar ik vond zwart t mooist en lekker neutraal. Fietstas koop ik denk ik van gazelle. Die is speciaal voor bij de yepp en vind m ook mooi strak en niet te lomp
Ik heb net trouwens ook het qibbel stoeltje gezien met bijpassende fietstassen. @futuremama ik neem ook de witte mambo 2011, vind die roze niet zo mooi..
Verschil bij het fietsen nagenoeg niet. behalve dan dat de afstand naar het stuur en naar de stoep bij de kleinere fiets toch net iets prettiger was.
Ik ga nog even proberen als ie in de winkel staat. Hier is ie nog niet voor zover ik weet. Maar goed ik heb zoiets van met dit weer ga ik toch niet zo snel fietsen en ik wil sowieso eigenlijk pas op de fiets als Noa uit zichzelf kan gaan zitten. Ze zit al wel maar alleen als ik haar neerzet. Ik heb dus nog even tijd dus probeer m dan liever zelf. Heb t wel nagevraagd bij een paar sites en die adviseren allemaal 48 met mijn lengte, maar geven ook aan dat zelf proberen het beste is.
Ik ben klein.. En heb dus de kleinste maat, kan net met m'n tenen bij de grond.. Ik heb een montego Leontien
ik ben 166 en moest de 48 cm hebben. anders kwam ik haast niet bij de grond. maar ik heb in verhouding vrij korte benen vandaar. bij 48 cm kan je wel altijd het zadel en stuur hoger zetten maar bij 53 niet het zadel lager dan de laagste stand uiteraard.. maar het hangt er dus ook van af hoe lang/kort je benen zijn
Ik wil de fiets eigenlijk ook eerst in het echt zien, maar ben bang dat ik dan niet meer op tijd ben om met het fietsenplan in december mee te doen. Dus ga hem denk ik toch maar eerder bestellen. Wat vinden jullie van het qibbel zitje??