Volgens laatste menstruatie 6+1 zwanger lege vruchtzakje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zolax26, 26 feb 2025.

1. zolax26

zolax26 Nieuw lid

25 feb 2025
    4
    2
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

In augustus 2022 heb ik een missed abortion gehad, nadien in juni 2023 een spontane miskraam. Juli 2024 bevallen van mijn zoontje.

Nu ben ik zwanger niet gepland maar zeer welkom! Mijn laatste menstruatie was op 13/01/2025 ik ben bevallen met een keizersnede. Voor de bevalling was mijn menstruatie erg onregelmatig, sinds de bevalling verschilt dit met 1 à 2 dagen.

Door mijn eerdere miskramen wilde mijn gynaecoloog mij extra vroeg zien voor alvast een bloedonderzoek. Ik ben op 17/02/25 gegaan, op de echo was een minuscuul wat amper te zien was vruchtzakje aanwezig… volgende dag bloedresultaat bekend HCG was 206. Hartstikke zwanger!

Nu heb ik vandaag 25/02/25 bruin bloedverlies gehad in mijn ondergoed geen hele vloed maar een beetje. Gynaecoloog gebeld zei ga maar naar de spoed ben je ook gerust nogmaals een echo op 6w+1 dag + bloedonderzoek morgen krijg ik de resultaten. Op de echo was een veel grotere vruchtzak aanwezig dan één week terug, enkel was er geen vruchtje te zien. Gynaecoloog zei dat ik eventueel te vroeg kon zijn of het misschien ook wel een andere reden kan hebben geen idee. Ik zit nu in volle stress wie heeft dit ook gehad op ongeveer 6 weken en heeft nadien toch een vruchtje gezien. Ik herinner me als het goed is dat ik bij mijn zoontje toch wel een vruchtje en kloppend hartje zag, nu neem ik aan dat elke zwangerschap anders is. Kan het een late innesteling zijn? Kan dat bruine bloedverlies toch innestelingsbloeding zijn. Graag vraag ik jullie om jullie reacties als er bekende mee zijn! Donderdag moet ik terug bloed afgeven en een eventuele echo

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.673
    7.131
    113
    Vrouw
    Wanneer heb je voor het eerst positief getest en heb je daar een foto van? Het kan best zijn dat je minder lang zwanger bent dan je denkt.

3. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    451
    566
    93
    Vrouw
    Als je op 17 februari een HCG van 206 had, verwacht ik dat je op dat moment waarschijnlijk 16-20 dagen na ovulatie bent (bij een gezonde zwangerschap), wat dus betekent dat je dan korter zwanger zou zijn dan je denkt. Óf er gaat iets niet goed in de ontwikkeling met het embryo, waardoor HCG te laag is voor de weken die je eigenlijk bent. In beide gevallen kun je niks anders doen dan afwachten tot een volgende echo, maar ik snap dat dat heel lastig is!

4. zolax26

zolax26 Nieuw lid

25 feb 2025
    4
    2
    3
    Vrouw
    ik heb 13/02 positief getest (paarse test bovenste)

clearblue 14/02
    Nadien 15/02 in de ochtend en middag

Bijgevoegde bestanden:

5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.673
    7.131
    113
    Vrouw
    Dan denk ik dat je misschien nog maar 5 weken zwanger bent en is er nog geen reden voor paniek. Ik heb nog hoop voor je!

6. zolax26

zolax26 Nieuw lid

25 feb 2025
    4
    2
    3
    Vrouw
    Hcg waarde uitslag 4236 klopt met het aantal weken van laatste menstruatie 6weken+ maar vreemd dat er geen vruchtje aanwezig was in het vruchtzakje morgen 8:45 echo hopelijk zien we dan meer

7. BFRP

BFRP Actief lid

24 jan 2025
    181
    101
    43
    Vrouw
    Succes!

zolax26 vindt dit leuk.
  8. zolax26

zolax26 Nieuw lid

25 feb 2025
    4
    2
    3
    Vrouw
    Oké, er was wel een vruchtje aanwezig?? Vreemd een andere gynaecoloog zag niks 2 dagen terug! Dus voor niks lopen stressen, volgens haar is het 5 weken en het echobeeld kom daarmee overeen. 10 maart terug, moet dan een kloppend hartje zien zo laten we hopen

JupitR en BFRP vinden dit leuk.
  9. BFRP

BFRP Actief lid

24 jan 2025
    181
    101
    43
    Vrouw
    Fijn dat je al iets meer duidelijkheid hebt!

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.272
    1.781
    113
    Vrouw
    Hcg kan echt heel hard gaan hoor, ik had zulke waardes ook altijd tussen 5 en 6wk.
    Ik vermoed dat je ca 9 dpo was bij je eerste paarse test (13/2) en 25/2 dus pas ca 5+0.. heel normaal beeld dan.

Deel Deze Pagina