Voetschimmel natuurlijk behandelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 31 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.321
    113
    Ik heb enorme jeuk aan mijn tenen en gezien de witte plekjes lijkt het me een voetschimmel (ieuwww). Nu lees je online allerlei huis, tuin en keukenmiddeltjes. Wat werkt voor jou uit ervaring? Wil het zsm weghebben en wil niet van alles proberen. Anders haal ik morgen een tube miconazol. Maar liever probeer ik het eerst natuurlijk.

2. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.233
    4.179
    113
    Vrouw
    Tea tree olie

Boordevol vindt dit leuk.
  3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.321
    113
    En hoe gebruik je dit? En hoe vaak en hoelang?

4. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Lugol's Iodine (bijv. die van Natural Heroes). Dat is sowieso fijn om te hebben thuis om (verdund) te smeren tegen hoest/keelpijn/buikgriep of te spoelen bij kiespijn bijv. Maar ook ideaal tegen schimmel. Voetenbadje met wat druppels erin en meestal is het met een keer of 3 wel weg.

(Wel zoals andere jodiumhoudende dingen oppassen bij veelvuldig gebruik als je schildklierproblemen hebt. Het kan bij veelvuldig gebruik invloed hebben op deze waarden.)

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit eens azijn gebruikt. 2x daags sprayde ik azijn goed tussen tenen enzo en dan zover mogelijk aan de lucht laten drogen.
    Kan prikken. Werkte wel

Boordevol en Chillin vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Azijn icm vicks schijnt te helpen, maar zelf nog nooit gebruikt.

7. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Natuurazijn. Met een watje erop deppen of in een voetenbad aangelengd met water.

Boordevol en Chillin vinden dit leuk.
  8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.233
    4.179
    113
    Vrouw
    Gewoon elke avond insmeren tot het weg is. Ca 1 week

kunt er ook een voetenbadje mee maken.

9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.877
    6.404
    113
    Kokosolie schijnt ook een anti-schimmelwerking te hebben. Ooit op aanraden van mijn huisarts bij de luieruitslag van mijn dochter geprobeerd, en dat werkte toen goed.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Appelazijn!

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Hier van alles geprobeerd azijn/vicks ook. Werkt dan even en dan komt het weer terug. Ik ben over gegaan op de miconazol,ook even door blijven smeren en nooit meer last van gehad.

En mocht je slippers/pantoffels dragen met blote voeten deze ook even goed wassen/vervangen.

12. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.005
    4.981
    113
    Vrouw
    Ik weet dat gentiaan violet kan worden gebruikt bij spruw (candida). Het geeft wel een tijdelijke paarse verkleuring die een aantal dagen na het laatste gebruik verdwijnt.

Van internet:
    Gentiaan Violet is een paarse inkt, een effectief middel ter bestrijding van schimmels en bacteriën die huidinfecties veroorzaken, bijvoorbeeld spruw in de mond van de baby, op tepels en tepelhoven, vaginale schimmelinfecties en kalknagels of infecties met stafylokokken op beschadigde en broeierige huid.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Klopt, die schimmelsporen kunnen lang overleven, dus ook je schoenen/slippers enz. behandelen met bijvoorbeeld anti-schimmelpoeder of door ze in de was te doen enz.
    En nog 2 weken nadat het niet meer zichtbaar is door blijven behandelen.

14. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.522
    898
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Natuurazijn werkte bij mij ook perfect+ de jeuk gaat weg.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.321
    113
    ik heb een schildklierprobleem dus dat risico neem ik dan liever niet. Ik wilde vandaag de tes trea olie kopen ben ik het vergeten en net voor het slapen begon het weer te jeuken. Gisteren heb ik alleen olijfolie gedaan en daarmee kalmeerde het al enorm. En net dus ook weer omdat ik geen van de ander genoemde middelen hierboven in huis heb. De jeuk stopt wel gelijk na de olijfolie te hebben gesmeerd en had er dus pas 24 uur later weer last van. Dus geen idee of het de schimmel doodt of echt alleen de huid kalmeert maar morgen ga ik toch echt iets halen ervoor.

bedankt voor de tip van de schoenen enz. Daar had ik niet bij stilgestaan. Ik draag echter 9 vd 10 keer sokken (bij het slapen gaan die uit en de was in).

Deel Deze Pagina