Ik ben op zoek naar fijne voetcreme + eventuele verzorgingstips. Al mijn hele leven heb ik zachte “ prinsessen” voetjes. Nooit geen eelt of droge plek. En nu ineens zijn mijn voeten horror. Ze voelen droog en als schuurpapier en zien er vreselijk uit. Ik had al gehwohl gekocht maar dat doet nagenoeg niets
Ik gebruik Kruidvat kloven creme. 's Avonds lekker dik insmeren, sok aan en volgende ochtend echt een wereld van verschil. Wel geregeld blijven doen.
ergste plekken bewerk ik met een eeltrasp en daarna ook de voetklovencreme van het Kruidvat. Helpt ook goed als je een kloofje bij je vingers hebt.
Bij mijn zoon (die krijgt elke zomer altijd vreselijke kloven op zijn hielen) werkt bepanthen smeren heel goed.
Had ergens op insta gezien glycerine met een heel klein beetje azijn mengen en voor het slapengaan daarmee voetzolen insmeren. Heb dat nu 2 keer gedaan (zou elke avond moeten, maar jah, ben te lui) en mijn hielen zijn nu al superzacht, terwijl ze daarvoor zo hard en droog waren,net schuurpapier. Als dit niet had geholpen, wou ik nog graag O'keeffe's healthy feet uitproberen (maar hou het nu voorlopig op mijn goedje van glycerine en azijn), want hun handcrème werkt ook heel goed, man werkt in de bouw en had heel veel last van zijn handen, maar nu zijn die ook terug zacht, dus ga ervan uit dat hun voetencreme ook goed werkt.
Goeie tip! Sowieso werken puur natuurlijke ingrediënten het beste, is mijn ervaring. Een stuk beter voor de huid. Ik maak inmiddels zelf voetencreme. Fluitje van een cent en zonder dubieuze ingrediënten
Herkenbaar. Nooit eelt of niets. Nu hangen de vellen aan mijn voeten. Ik gebruik aloë vera, gewoon vers. Smeer het er op een aantal dagen en dan is het nagenoeg weg. Hier groeien ze in de tuin wellicht kun je een plant aanschaffen. Ze zijn Makkelijk te stekken. En aloë vera is goed voor vele andere dingen oa voor haar etc.
Maar als jullie crème op je voeten doen, heb je dan niet gewoon ook de volgende ochtend vette plekken op de vloer? Dat is nl de reden waarom ik het nooit doe. Ik loop binnen altijd graag op sokken en niet zon zin in een spoor van vette voetstappen
Inderdaad, bezoekje aan de pedicure en daarna zelf bijhouden. Laufwunder blauw vind ik de fijnste voetcrème, lekker zacht huidje krijg je daarvan.
Il gebruik anti klovencreme van de etos. Heetlijk zachte pootjes. Ik smeer altijd savonds voor het slapen gaan maar dan moet ik niet meer naar de wc gaan. Al meerdere keren gehad dat de vloer dan toch echt te glad zijn (of de voeten).
Nee hoor, na een nachtje slapen doe ik weer schone sokken aan en dan heb je nergens last van. Of op slippers, die ik alleen binnenshuis gebruik dan.