Mijn zoon gaat op voetbal! Hij is voor het eerst gaan kijken en vond het ontzettend leuk. Nu moet ik dus (als complete voetbal-leek) voetbalschoenen kopen, een broek en shirt, maar een trainingspak lijkt me ook geen overbodige luxe of wel, nu de winter eraan komt? Wat is handiger? En sokken en scheenbeschermers. Hebben ze bij scapino bijv. deze spullen ook? Of weten jullie nog winkels die het verkopen? Geen dure merkspullen graag, want dat past niet in ons budget. Voor de duidelijkheid: Hij is 5 en zit dus bij de debutantjes, voor de training moet de zelf kleren halen, voor de wedstrijdjes krijgen ze kleding van de club... Tips van al-een zoon-op-voetbal-mama's of meiden die d'r wat meer kaas van hebben gegeten zijn erg welkom
Vergeet de scheen beschermers niet. Kijk of je een ander moeder tegen komt die voetbal schoenen over heeft als ze te klein zijn voor haar kind net zo als voetbal beschermers. Ze zijn best duur vind ik voetbal schoenen. Duurder dan normale haha. Trainingspakken kregen hier de kinderen van de club maar je kan idd altijd een trainingspak er bij kopen. Voetbal sokken. Veel plezier alvast voor jou en je zoon.
Ha, hier een echte voetbalfamilie! Idd bij de Scapino hebben ze goede betaalbare trainingspakjes en voetbalbroekjes. Shirts: je kan sportshirts gebruiken maar ook een gewoon shirt hoor! Bij Aktiesport hebben ze vaak leuke aanbiedingen qua vanalles maar ik koop daar meestal zn voetbalschoenen en sokken en scheenbeschermers. Ik zou onder zn scheenbeschermers nog wel van die sneakersokjes doen anders loopt ie heel zn voeten kapot! En onder zn voetbalshirt een hemd of een wit katoenen shirtje. Bij de action hebben ze vaak ook kleding en die zijn hardstikke goed! Echt maar een paar euro. En nu de winter eraan komt thermo ondergoed en shirt, hebben ze ook bij de zeeman echt goede kwaliteit. Schoenen zou ik echt als het zn eerste paar zijn, eerst gaan kijken bij een sportwinkel om te kijken welk merk het beste bij zn voeten passen want die moeten echt wel goed zitten. Hier is dat adidas en nu kijk ik ook regelmatig online voor aanbiedingen. Die zijn altijd wel ergens te vinden. Leuk zeg, nu word jij ook zo'n langs de lijn mama! Wedden dat je over een tijdje nog enthousiaster bent als je zoontje hahaha succes ermee, het is zooooo leuk om die kleine brakken over het veld te zien banjeren, helemaal trots op hun voetbalpak!
Scheenbeschermers moet je wel bij een sportzaak kopen maar daar doen ze ook echt enorm lang mee. Zijn rond de 18 euro (heb toevallig vanmiddag nieuwe gekocht).
Scapino heeft relatief goedkope en goede trainingspakken, shirtje is niet perse nodig, gewone shirtjes kan ook. Sokken hebben ze ook. Voetbalschoenen ook, vaak al voor 30 euro... Bij een sportzak heb ik scheenbeschermers al voor een tientje.. Oh, en ook geen overbodige luxe voor de winter, thermo ondergoed. Bij action of zeeman goedkoop te krijgen.... Ik was een paar jaar geleden ook nog een voetbal leek, maar je rolt er vanzelf in...veel plezier met kijken...
Ja idd thermo-ondergoed is echt nodig in de winter. Mijn dochter heeft ook een half jaar gevoetbald (dwergentrainen, geen wedstrijden). Voor haar had ik dan nog geen echte voetbalschoenen maar alleen gympen. Ze had aan een korte broek en een t'shirt, voetbalsokken en dan daaroverheen dus nog een trainingspak. En in de winter dan nog thermo-ondergoed. Door laagjes aan te doen kan er tussendoor nog wat uit als het erg warm wordt.
Wat een handige tips! Nu weet ik een beetje wat ik moet hebben, thanks! @ Mamakelly; Wat bedoel je vd Action, gewone of sportkleding? Zag gister dat ze hier wel voetbalshirts hebben (alleen niet meer de goeie maat) en ook trainingspakken voor 7.95 maar dat zal wel niks zijn?? Eerst maar even naar de Scapino morgenvroeg en anders naar de stad... En bedankt voor jullie positieve berichtjes, heb er ook zin in en vind het mega leuk voor m dat ie gaat voetballen
Ik sta sinds een paar maanden ook langs de lijn;mijn dochter heeft haar voetbal kleding ook bij Scapino gehaald+ze heeft tenue vd vereniging.Schoenen ook van Scapino,scheenbeschermers van Marktplaats. Nu het frisser wordt moet ze nog wel een trainingsbroek en thermo-ondergoed is ook een goede tip!