Hoooii , wij vliegen 19mei naar.turkije!! 20 mei in De Nacht landen we, ik heb vliegangst ( heeeeeel erg ook) krijg nu al hyperventilatie wil niet eens denken dat we binnekort gaan vliegen, is niet de eerste keer maar twee.de keer!! Eerste keer was het in 2008 toen had ik Medicijn ingenomen daar werd ik heel kalm chill van voelde me echt goed alsof ik gewoon tv aan het kijke was heel rustig haha. Maar nu ben ik moeder van mijn eerste zoontje hij is 2 jaar , hij is heel druk als hij zich verveeld Dan word hij iritand schreeuwt hij hele buren wakker, iedereen zegt tegen mij ( Familie) ogh hij slaapt wel in het vliegtuig komt goed blablabla. Maar neee! Ik weet zeker dat hij niet slaapt hoor! Ik ken hem sinds zijn geboorte, hij slaapt nooit naast mij en mijn man hij MOET persee in zijn eige bedje slapen en kamer!!! Ik was laatst bij mijn ouders logeren mijn zoontje sliep maar niet zoals altijd (20;00) Bed.tijd hij huilde alleen maar, toen 2Dagen later sliep hij eindelijk (wat een opluchting) hihi.. En nu ik!! Wij zijn bezig voor tweede kindje en stel je voor dit maand is raak dan kan ik geen Medicijn nemen, en zoiezo ookal ben ik nog niet zwanger wij hebben zoontje die wij moeten opassen Ik kan niet hele reis slapen en alles aan mijn man laten Ik had al paar maanden terug tegen myn man gezegt Ik kom niet mee etc maar andere Kant denk ik we gaan op Vakantie samen ( eerste keer) we vliegen naar Turkije (Gaziantep duurt 4 uurtjes aaahhhhhh) voor mij duurt dat wel 10 uurtjes hahaha.. Hebben jullie Tips voor mij en/of voor mijn zoontje dat hij Dan rustig blijft in het vliegtuig want we zijn bang dat hij gaat schreeuwen en ons verschut gaat zette bij mensen
Allereerst: je kindje ruikt jouw angst. Hoe zenuwachtiger jij bent/doet of anders doet door medicatie, des te groter de kans dat hij daarop zal reageren! Je hebt cursussen tegen vliegangst, die helpen vrij vlot, dus die zou ik snel gaan doen. Daarnaast: zorg dat je voldoende te doen hebt voor in het vliegtuig. Je zult veel met je zoontje bezig zijn, dus dat scheelt voor jou weer (minder tijd om je drukt te maken ). Zorg voor filmpjes op een tablet met een koptelefoon, eten, drinken, spelletjes, knutsels of wat je maar kan verzinnen, alles wat makkelijk mee te nemen is, geen herrie maakt en waar hij goed alleen of samen met jullie mee kan spelen. Geef bij binnenkomst in het vliegtuig ook even bij de stewardessen aan dat je bang bent dat je zoontje erg druk wordt, wellicht kunnen ze hem even meenemen naar de keuken ofzo, mag hij daar even kijken!
Ik heb ook last van vliegangst, en in juni gaan we voor het eerst met kind op vakantie, 4,5 uur vliegen! Bij mij is het meer claustrofobisch dan dat ik bang ben dat er iets gebeurd. Gewoon het er simpelweg niet uit kunnen vind ik echt vreselijk. (Incl hyperventileren en alles wat daarbij komt kijken) ik heb geen tips voor je, ik hoop maar dat ik lekker met m'n meisje bezig kan zijn en dat dat me ervan weerhoud om na te denken en angstig te worden. Succes!
Zal hier wel reacties op krijgen, maar waarom gaan jullie op vliegvakantie als je zo angstig bent en dan nog met een kleintje erbij die dat haarfijn aanvoelt? Verder zou ik gaan kijken of je iets van een cursus kunt doen om het draaglijk te maken en anders inderdaad iets kalmerends innemen.
Nou omdat als ik eraan toe zou geven ik nooit meer ergens heen zou kunnen en ik vind vakanties geweldig!
Thnks dames voor jullie reacties!! Inderdaad als Ik met mijn zoontje bezig ben dan denk ik niks engs aan.. Ben ook thuis bezig met me kindje en de tijd vliegt inderdaad snel haha. X
Je angsten uit de weg gaan lijkt me veel onverstandiger. Juist goed van TS dat ze daar niet aan toegeeft.
ik ga ook eind mei naar turkije maar vind het vliegen eerlijk gezegt ook helemaal niets..maarja om ergens heen te gaan moet je wel... geen tips alleen je bent iig niet de enigste😅
je zegt dat je kind alleen thuis wilt slapen maar je gaat nu toch ook op vakantie dus zal hij moeten wennen aan een nieuwe omgeving niet alleen het slapen in het vliegtuig maar ook op jullie bestemming dus ik zou hem daar nu al een beetje aan laten wennen wat betreft het vliegen met je kleine: relax want zolang jij je niet prettig voelt merkt je kind dat gelijk neem iets mee dat hem gaat vermaken: tablet, favo knuffel, boekje, etc of laat hem lekker moe worden door veel te laten lopen/zien op het vliegveld zodat hij daarna in slaap kan vallen en ga bij het gangpad zitten zodat als je zoontje echt vervelend word hij daar een beetje door het gangpad kan lopen vliegangst herken ik wel een beetje ik zie er ook elke keer weer enorm tegenop
Ik heb ook enorme vliegangst.. Maar heb totaal niet de behoefte om veel van de wereld te zien dus het belemmerd me niet... Ik zie nu dus ook niet gebeuren dat ik ooit ga vliegen... Ik herken je angst wel, denk dat je je vooral moet focussen op je kindje.. Ik kan dan alles om me heen vergeten en het maakt me rustig... Waar ik ook rustig van wordt is van die flut romannetjes te lezen.. Altijd happy ending en vol romantiek... Heerlijk wegdromen
Tip 1: doe niet zo vreselijk onrustig zoals hier in de openingspost. De stress straalt er vanaf. Dat zal je zoontje overnemen. Dus als jij rustig doet en relaxed bent, zal hij dat ook zijn. Zorg voor leuke speeltjes voor kind, snoepjes voor opstijgen/landen en dan zal het prima gaan. En neem iets kalmerends tijdens het vliegen voor jezelf, op deze manier is vliegen helemaal niet leuk. En vooral: geniet! Ik zit toevallig nu zelf op het vliegveld, we hebben een tussenstop van 7 uur en vliegen zo naar huis. Kinderen vinden vliegen vaak heel interessant, dus maakt het leuk voor kind. Wijs dingen aan, vertel dingen en loop een rondje over het vliegveld na het inchecken. Veel plezier op vakantie
Ik heb in 2006 voor het laatste gevlogen en de jaren erna altijd op vakantie geweest, dus wat je zegt klopt niet helemaal . Vind het wel goed dat je het vliegen door je angst niet uit de weg gaat, maar zou me dan wel goed voorbereiden en dan misschien een ronde overslaan zodat je wel gewoon rustgevende medicijnen kan nemen. Dat je daar altijd van in slaap valt is niet waar, ligt eraan wat je neemt. Er zijn ook therapieën om van je vliegangst af te raken, is dat niet iets?
Haha het was niet mijn topic he ik bedoelde ermee te zeggen dat ik zon/strand vakanties geweldig vind en ik ben gek op Spanje. Dit keer wordt het toevallig Canarische eilanden dus langer vliegen dan ik gewend ben. daarnaast woont mijn halve familie in Spanje dus als ik die wil zien moet ik wel.
Oh ja ik zie het je bent iemand anders In jouw geval wordt het dan lastig ja, maar goed vaak is het niet persé nodig om met het vliegtuig weg te gaan. Ik heb geen vliegangst maar ik vind Frankrijk prima
Ik heb ook enorme vliegangst, maar ik laat me daar niet door tegenhouden. Slik altijd een lage dosis oxazepam en dat werkt prima. Dat is geen slaappil, maar een kalmeringspilletje. Daar blijf je gewoon mee wakker maar het haalt de scherpe randjes van je angst af zeg maar. Kun je gewoon vragen aan je huisarts. Je bent nog niet zwanger toch? Dus dat is echt beren zoeken op de weg in plaats van ze al zien... Bovendien mag je zelfs als je zwanger bent af en toe een oxazepam. Volgens mij alleen niet meer in de laatste maand (geen idee waarom precies die maand) En verder sluit ik me aan bij Pepijnn: doe even relaxed meid! Je zit voorlopig nog 2 maanden gewoon veilig op de grond en ik word al zenuwachtig van de manier waarop je je bericht schrijft
Ik heb ook mega vliegangst en mag naar Turkije binnenkort. Boor mijn kinderen de eerste keer dat ze vliegen en vanwege hun beperkingen zal ik heel intensief met ze bezig zijn, dus ik verwacht veel afleiding. Mijn kinderen weten trouwens niet dat ik zo bang ben, tot nu toe hebben ze ook nog niks gemerkt bij het erover praten. Ik slik ook oxazepam, 1 pilletje voor heenvlucht en 1 voor terug.
Wow wat knap van jullie dat jullie "gewoon" vliegen met die angst. Ik heb vliegangst en voor geen miljoen (denk ik ) krijg je mij in zo'n ding! Heb 2x gevlogen, maar echt never nooit meer. Heel jammer dat ik daardoor sommige mooie dingen van de wereld mis, maar gelukkig voel ik die behoefte ook niet zo. Vind Frankrijk ook mooi (Ardeche bijvoorbeeld) En ja ik weet dat de auto echt veel gevaarlijker is, maarja vliegangst is dan ook niet echt een reële angst. Mijn angst is gewoon dat die neer stort
Vliegen zelf is echt niet eng, veiliger als op de snelweg!! Alleen persoonlijk zal ik nooit met kind naar turkije vliegen. Risico gebied.....
Snap ik. Het is niet mijn keuze, familie uitje. Heb er lang over getwijfeld maar besloten gewoon te gaan.
Gewoon vliegen idd niet, ik vind het afschuwelijk maar ik hou van reizen en wil de hele wereld zien dus ik moet wel. Ik heb ook de angst om neer te storten.