Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

  1. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.562
    976
    113
    Wat is het nadeel van Homerr? Vooral dat het lang kan duren wat ik lees?
    En qua uitbetalen, werkt dat ook makkelijk?
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
  3. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.562
    976
    113
    Hoe zit het eigenlijk met het inpakken/pakketje maken? Zijn daar richtlijnen voor en gaat dat een beetje makkelijk?
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.562
    976
    113
    Oh, en ik zie vaak dingen per stuk verkopen. Is dat beter dan een pakket? Wordt het dan meer verkocht bijvoorbeeld?
     
  5. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    nadeel van homerr vind ik dat je moet uitprinten. En het zit hier niet in de buurt.
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    8.329
    7.609
    113
    Vrouw
    Homerr heeft ook gewoon een digitaal label, dus printen is niet nodig ;)
    je moet idd maar net een punt in je buurt hebben, anders is het idd niet handig.
     
  7. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    471
    318
    63
    Ja, ik. Ik laat niks meer via Homerr sturen. Als Homerr als enige verzendoptie staat, dan koop ik het niet. Ik had in juli bij 3 veschillende verkopers besteld. Eind augustus had ik nog steeds niks gekregen (levertijd werd maar steeds verzet). Zowel de verkoper als ik hebben het geld van Vinted terug gekregen. Maar wonder boven wonder heb ik 2 weken geleden die pakketjes alsnog op mogen halen. Dus heb nu die spullen alsnog. Kreeg echt een random berichtje van Homerr dat ik pakketjes op kon halen. Ik had zelf geen flauw idee meer van wat er in zou kunnen zitten maar waren dus die bestellingen van begin juli ...
     
  8. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    4.095
    1.714
    113
    Vrouw
    Homerr zit hier op 20 minuten auto afstand dus niet rendabel
    Ik weet dat homerr maar 2x per week daar se pakketten ophaalt en bij homerr punt dus ook maar 2x per week bezorgd dus dan duurt het vaker langer

    uitbetalen gebeurd via vinted
    Jij verkoopt iets, de koper betaald meteen
    Jij hebt dan enkele dagen de tijd het pakket te versturen. Zodra de koper het pakket ontvangen heeft krijg jij een melding dat na een x tijd je je geld krijgt of de koper bevestigd ontvangst via vinted en je krijgt het sneller in je Vinted portemonnee. Daarna kun jij het geld naar jouw rekening overlaten boeken
    Dat kan 24 uur duren

    homerr dhl hebben QR code dus printen hoeft niet perce
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.288
    5.429
    113
    Een vriendin had ik vinted aangeraden, heeft ze 1 aankoop gehad dat pas na een week werd verzonden, een andere wat geannuleerd werd want werd helemaal niet verzonden, en nu had ze een pakketje binnen met verkeerde producten. Wel pech dus met vinted:|
     
  10. Cornflake

    Cornflake Fanatiek lid

    12 jul 2023
    1.017
    1.055
    113
    Vrouw
    huh! Nee hoor ik doe altijd digitaal. DPD moet ik wel printen.
    Hier is 1 punt die alles heeft. Heel chill.
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    8.047
    8.011
    113
    Amsterdam
    Ik heb dat ook een keer gehad met Nikes maar had ze nog geen melding gedaan. Was een special edition. Maar heb toen ook foto’s gemaakt met inpakken. En toen begon ze over dat het zgn nep was door 1 foto die ze niet had. Heb ik haar die foto nog gestuurd en toen nog met m’n eigen aan, had zelf een verkeerde maat gehad van Nike toen. En toen ineens wilde ze geen melding meer maken. Sommige proberen het echt gewoon, wat schandalig is voor dit soort dingen aangezien het vaak om veel geld gaat.
    Dus tip voor een volgende keer vooral ook nog foto’s maken van inpakken etc van alle kanten met dure producten.
     
  12. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.958
    5.426
    113
    Vrouw
    Bij Homerrr is het niet digitaal als het naar het buitenland gaat. Ik had het pas ook een x, gevraagd waarom dat zo was en dit was de reden zei die man.
     
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    4.095
    1.714
    113
    Vrouw
    Ja vaak wel en laat ze zelf pakket maken met bundel korting
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  14. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.716
    708
    113
    Hier nu met Vinted een dhl pakketje dat zonder opgaaf van redenen retour naar de afzender is gestuurd vanuit het sorteercentrum. Meer mensen die dat wel eens gehad hebben? Het is ook nog steeds niet bij de verkoper (maandag door dhl aangegeven dat het retour zou gaan). Ik heb mijn pakketpunt gebeld maar het ligt er ook echt niet. Baal ervan want was precies de jas die mijn zoon wilde. Pakketje lijkt foetsie te zijn.
     
  15. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.227
    2.160
    113
    Vrouw
    Hier gaat het meestal wel goed. Een keer mis gegaan.. maar lag aan het pakketpunt, toen had ik gewoon pech want zowel homerr als vinted deden toen niks. Een enkele keer is iets langer onderweg (overkomt me het vaakst met dpd trouwens). Verder gaat het altijd wel goed. Hier zijn overigens wel veel pakketpunten in de buurt. Dat scheelt een hoop.
     
  16. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.775
    7.927
    113
    Hier ook, ik wacht al bijna 2 maanden op een pakketje dat retour zou komen. Gelukkig heb ik mijn geld van Vinted terug gehad en de koopster heeft het geld ook uiteraard terug gehad. Maar geen pakketje, zonde inderdaad. Is gewoon ergens verdwenen. Ik snap dat nooit zo goed, mijn retouradres staat er toch heel duidelijk op....
     
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.775
    7.927
    113
    Oef wat zuur. Voor mij een reden om geen dure dingen via Vinted te verkopen. Ik heb één keer een gouden ring verkocht voor meer dan 150 euro en ik vond dat echt te spannend. Ik wilde ook overstappen op WhatsApp contact en betalen via gewoon overmaken naar mijn bankrekening. Verzenden deed ik via aangetekende post. Haha ik heb toen echt alles zo veilig mogelijk willen doen en ik doe het nu echt niet nog eens. Te veel stress.
    Ik hoop voor jou dat je er toch nog iets van mag horen!
     
  18. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.775
    7.927
    113
    Geen richtlijnen, maar ik zelf verzend nooit in plastic bijvoorbeeld. Altijd papieren zakken of dozen. Ik bewaar alle dozen op zolder van eigen bestellingen. Ik zorg altijd dat het product niet kan beschadigen want er wordt mee gesmeten door de pakketdienst. Bij duurdere aankopen kan het helpen om te fotograferen hoe je het pakketje hebt verpakt, mocht daar ooit een probleem over ontstaan.
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  19. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.775
    7.927
    113
    Ik vind losse items veel fijner. Ik zie zelden een kledingbundel waarbij alles jouw smaak ik. Het is toch heel persoonlijk. Met bundelkorting kunnen ze zelf gewoon uitzoeken wat ze mooi vinden.
    En nog een tip: als je er niet de hoofdprijs voor vraagt is het zo weg is mijn ervaring. Ik heb echt al heel veel verkocht in een ruim jaar dat ik op Vinted zit.
    Eerst kocht ik er zelf ook, maar daar ben ik mee gestopt. Risico vind ik te groot dat ik mensen tref die niet zo eerlijk/schoon/secuur zijn als ik zelf ben.
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  20. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.562
    976
    113
    Dank voor je berichtjes! Heb je zelf teveel negatieve ervaringen dan, dat je bent gestopt met kopen?
     

Deel Deze Pagina