vierkante blokjes Duplo te klein voor iemand van 1 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

In december wordt ons zoontje 1 jaar en we zijn van plan om hem (alvast) duplo te geven. Op de dozen staat dat het van 1½-5 jaar is. Maar goed, halverwege het jaar is er geen sinterklaas of eigen verjaardag meer dus vandaar dat we nu alvast duplo willen geven.
    Maar zijn de kleine vierkante blokjes van Duplo niet te klein voor iemand die echt alles in z'n mond steekt? Of is dat niet gevaarlijk? Doorslikken lijkt me echt onmogelijk, maar goed, volgens mij propt ie zo zo'n vierkant blokje in z'n mond... :$

Groetjes,
    Hanna

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier ook iemand die alles in zn mond stopt. Bij ons heeft hij ook duplo gekregen voor zn 1e verjaardag. En eigenlijk nooit problemen gehad. Hij vond t helemaal geweldig, en nu nog steeds.

3. Darteltje25

19 nov 2007
    11
    0
    0
    Hallo,

Wij hebben onze dochter voor haar eerste verjaardag ook duplo gegeven en ze vond het alleen maar erg leuk!! Ze stopte het wel in haar mond, maar niet zo dat wij gevaar zagen, en als ze er mee speelde waren wij er ook altijd bij..
    Volgens mij kan het dus geen kwaad hoor.

groetjes en veel plezier op de eerste verjaardag!!!

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hier voor de 1e verjaardag duplo gegeven.... er is vanaf 1 jaar mee gespeeld. moet wel zeggen dat hij vanaf 18 mnd echt kon bouwen

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ah mooi! 'k Heb er al helemaal zin in als we dan eindelijk de Duplo mogen geven! :)
    En dan haal ik de bloemetjes er nog wel even uit. Die zitten nl. ook in het groene Duplo-tonnetje

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn zoontje speelt al met duplo vanaf dat hij 7 á 8 maanden is. Hij bouwt natuurlijk nog niet maar hij speelt er wel leuk mee. De kleinste vierkante blokken geef ik hem nog niet, deze doet hij namelijk wel helemaal in zijn mond.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben het toevallig gisteren uit de kelder gehaald, ze had het ook voor haar eerste verjaardag gehad.
    Achteraf denk ik nu, dat houten blokjes leuker nog geweest waren (daar heeft ze 2 weken geleden heel leuk mee gespeelt) . Maar oke, ook ik ben er bij als ze er mee speelt. De stukjes die af en toe in haar mond gaan, vind ik niet zo heel eng.

Wel had ik een leuk dierentuin treintje, waar wat 'lekkere' dingen bij zaten. Met name een parapluutje, die hou ik dus maar even uit de bak.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat zou ik ook doen, want Robyn propt die dus regelmatig helemaal in haar mond. Wij zitten er ook altijd bij als ze met de duplo gaat spelen om het maar even in de gaten te houden.

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier toevallig vandaag een doos houten blokken van zolder gehaald. Daar zitten ook wat kleine blokjes in en die gaan inderdaad naar zijn mondje. Ik blijf er bij als hij er mee speelt en dan kan er naar mijn idee niets gebeuren. Voor inslikken zijn ze trouwens toch te groot..
    duplo kan prima hoor..

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen stopt het wel eens in zijn mond, maar het is zo groot dat het me niet gevaarlijk lijkt. Ik wil alleen niet dat hij dan rond gaat rennen (wat hij natuurlijk weer geweldig vindt, waarna hij hard schaterend wegrent met een blokje in zijn mond.... kinderen!)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De leeftijd van 1,5 slaat niet op gevaar maar op het moment dat ze meestal echt gaan snappen hoe je kan bouwen met duplo.
    Mijn zoontje (14 mnd) speelt er mee en stopt inderdaad van alles in zijn mond maar het kleinste stuk past er toch echt niet in!

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook duplo voor zijn 1e verjaardag. Ging ook prima. Nou steekt mijn jochie niet veel in zijn mond, maar het is eigenlijk ook te groot om echt klem te komen zitten. Die kleine stukjes zijn wel gevaarlijker. We hadden een doos met een poppetje en ander klein prut erbij, die heeft nog wel een jaar in de kast gelegen.
    In het begin was het meer smijten en slopen. Maar vanaf een 1,5 jaar ging hij steeds meer bouwen..

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Aah, leuk zeg!! Lijkt me zó leuk om ons mannetje straks lekker met Duplo te zien spelen! Ha, zul je zien dat ie er niks aan vindt straks... ;)
    Nog twee maanden geduld... dan kan ie het krijgen op z'n verjaardag. Of... we geven het met Sinterklaas! Is lekker al wat eerder! :D

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier was het in het begin (en nu nog vaak) het leukst om de doos leeg te gooien en dan te gooien met de blokjes zodat de duplo echt overal ligt!! En mama die torens bouwt die Thijmen dan om gooit :)

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En het is niet gemakkelijk om in en uit elkaar te halen voor iemand van n jaar (vind ik hoor) ;)

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook een manneke wat al ruim 3mnd met duplo speelt... uiteraard ook nog niet bouwen, maar hij speelt ermee..

Wel zou ik idd die bloemetjes eruit halen, heb ik ook gedaan... verder laat ik hem gewoon ook met de kleine blokjes spelen.. hij stopt ze wel in zn mond maar hij kan ze toch never nooit doorslikken ofzo

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Onze meid heeft vanaf 9 maanden met duplo gespeeld, nooit ervaren dat dat gevaarlijk was. Gewoon de hele en halve bouwblokken, zeg maar. En wat poppetjes. Geen bloemetjes ofzo.

Ze vond het al met 9 maanden op haar manier heel leuk speelgoed, dus die leeftijdsaanduiding van 18 maanden vind ik misleidend. Ze kan ze ook al best een tijd zelf in en uit elkaar halen. Maar voordat ze dat kon had ze grote plezier met ze in en uit de doos halen, of nog verder daarvoor gewoon met vasthouden en voelen (ook likken ja!). Ik heb ze in de wasmachine gewassen (in een kussensloop), zodat ze schoon waren en heb er nooit enig gevaar in gezien.

Ik zou zeggen: zeker geven met sinterklaas. Het is echt nu al leuk en veilig speelgoed! En ook speelgoed dat pas over een paar maanden leuk is zou ik trouwens gewoon met sinterklaas geven. Gewoon daarna even opruimen en later geven.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje heeft van die mega blocks, zijn iets groter dan duplo, heeft hij vorig jaar op sinterklaas gekregen en dat is nu echt de HIT hier! begint nu echt te bouwen e.d. ik kan echt duplo of megablocks aanraden!

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier ook megablocks super leuk voor haar tweede verjaardag krijgt ze duplo

Deel Deze Pagina