Hooi Wij hebben voor de kerst een airfryer gekregen. Super gezond natuurlijk. Zeker voor mij want ik heb prikkelbare darm syndroom en frituur is finest. Nu zag ik bij boodschappen doen verse friet bij de Lidl.. ik dacht "ja daar heb ik trek in" . Ik wil t vrijdag eten.. maar eigenlijk heb ik geen idee hoe ik t moet maken. In de zin van -> met frituur weet ik dat je t twee keer moet bakken met een rust tijd.. ik lees op internet alleen verhalen over verder friet die je zelf nog snijd van de aardappel.. deze moet je dan nog wen half uur in t water zetten. Maar ik heb nu al voor gesneden verse friet.. kan iemand mij advies en tips geven ? ook ben ik nog niet heel erg bekend met de airfryer.. mijn man had bitterballen erin gedaan en die waren helemaal moes geworden, hij vond t gelijk al niks!
Voor bitterballen wel de oven variant gebruiken dan word het een stuk lekkerder. Bij je airfryer zit een boekje met alle tijden voor verse friet alle soorten vlees e.d.
Ovenbitterballen werken beter . Verse friet heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, maar met aardappelen moet het op 160 graden, dus dat zou ik ook aanhouden met de friet. Op het eind eventueel nog op 180 graden.
O Thanks voor de tips over de bitterballen! Mijn man had een nieuwe doos snacks gekocht "probeer t wel opnieuw". Maar t zijn geen oven snacks.. Na diep spitten op Google heb ik ergens iemand gevonden die een blog schreef over de verse friet van de Lidl in dr airfryer..
Ik doe voor verse friet meestal 180 graden ong 20 minuten, ik kijk om de zoveel tijd even. Ik gebruik altijd voorgesneden verse friet, van aviko,, vinden wij de lekkerste
Hier ook inderdaad heerlijk. En voor de snacks moet je echt de ovenvariant gebruiken anders werkt het inderdaad niet. Ik zou niet meer zonder airfryer willen en inderdaad ideaal met mijn pds kam ik ook eens normaal een frietje eten zonder problemen.
De friet van maccain is de lekkerste in de airfryer volgens mijn man. Altijd even op de verpakking kijken of het airfryersymbool er staat. Dan heb je een product wat fijn is. Airfryer nl op Facebook heeft ook nog wel eens tips.
neee sorry ik gaf je het verkeerde merk. Van aviko hebben wij de niet verse franse friet, heerlijk. Verse hebben wij van celavita https://www.ah.nl/producten/product/wi382976/celavita-echte-friet-robuust-gesneden Bitterballen/kroketten vind ik er niet lekker uit. Alles met een paneerlaagje vind ik goor zelfs. Pikanto/frikandel komt er heerlijk uit.
Ik koop zo'n zak verse patat en gooi dat op 180 of 200 er gewoon in, na 10 minuten schud ik het door en dan nog zo'n 6-10 minuten, afhankelijk van hoe knapperig je het wilt.
Ik maak zelf patat van aardappelen en doe die even omhutselen in een beetje olijfolie. Op de friet van de supermarkt zit namelijk ook al iets van olie. Daarna 15 min. op 160 en 5 minuten op 180 maar wel af en toe even kijken. En anders de ovenfrietjes van aviko.
De harde zak bitterballen van mora, dus 30st komen ook perfect uit de airfryer. Gewoon krokant zoals het hoort Heb je de grote zak 50st dan komen ze er ook niet goed uit, snap niet waarom want het zou hetzelfde moeten zijn maar dat is dus niet zo. Ik vind de ovenbitterballen echt heel erg vies. De ovenkaassouflés zijn wel erg lekker!
Die friet van de lidl is voorgebakken dus dat stuk kan je overslaan. Dus alleen 20 minuten op 180 graden zo uit mijn hoofd
Ik heb ze al vaker gemaakt van de lidl. Gaat prima! Weet niet hoe groot je airfryer is? Als je de XL hebt kan alles er in 1 x in. Om de 5 minuten schudden en ong. 20 minuten op 180 graden. Eet smakelijk morgen
Wij hebben ook sinds een week een airfryer, wat een geweldig apparaat!! Wat wij gemaakt hebben: Snacks: Bitterballen - oven/airfryer variant mora Minifrikadellen - oven/airfryer variant mora Aardappel: Friet - airfryerfriet aviko Aardappelkroketjes - oven/airfryer aviko Mini-rösti - mccain Vlees: Biefstuk Buikspek Kippenpootjes Spareribs Groente: Pompoen Wij zijn blij verrast over de vele mogelijkheden en dat alles écht lekker is.
Serieus spareribs ? Ff onthouden... Ik heb de grote idd.. kan een hele zak patat in zei mijn moeder. Jaa een Kaassoufle!!!! Kan daarvan ook de normale variant erin? Of moet ik daarvan ook de oven hebben ??
Ik ben ook dol op krieltjes uit de airfryer. Ik doe de kleine 1 keer doormidden. De grote 2 keer. En leg ze een halfuur ervoor even in water. Dan af gieten en een beetje olie erop met zout peper en knoflook. Op 180 graden. 7 minuten. Omkeren. En weer 7 minuten. Perfecto!
Als je verse friet gebruikt in de airfryer dan moet je er 1 lepel olie bij doen. Tussendoor regelmatig even doorschudden. Wij hebben overigens een tijdje terug cupcakes gebakken erin, dat ging ook prima
Die verse patat van de lidl is erg lekker. Airfyer aanzetten op 200 graden. Even 10min laten opwarmen. Daarna patatjes er 17 a 20 minuten in. Tussendoor af en toe schudden