Onze buurvrouw wil een duurzame (en dure ) schutting. Ze snapt dat het voor ons niet perse hoeft en we net zo lief een normale, betaalbare schutting neerzetten, dus ze biedt aan dat zij de schutting betaalt. Verder geen voorwaarden. Maar aan de andere kant staat de schutting ook op instorten en ik weet zeker dat de buren ook niet zo'n duurzame schutting willen, wat dus betekent dat wij dan met 2 verschillende schuttingen zitten, de ene donker grijs en de andere waarschijnlijk gewoon bruin. We hebben een kleine tuin, dus vraag me af of dat heel lelijk en storend is. Heeft iemand totaal verschillende schuttingen en kleur?
wij hebben aan de ene kant een houten schutting en aan de andere kant hebben we nu palen met gaas geplaatst en die laten we begroeien. dus wel erg verschillend. ik vind het bij ons niet storend.
Wij hebben aan de ene kant een schutting en aan de andere kant stenen. Ziet er hier prima uit. Wij hebben er in elk geval geen last van.
Hier ook aan 2 kanten verschillend, heb liever dezelfde, maar ik ervaar het ook niet echt als storend.
Hier ook gehad. Vond het wel storend, 2 hele verschillende kleuren. Vorige eigenaren hadden 1 kant geverfd of gebeitst ofzo lelijke kleur, maar dat ging er zo af met de hoge druk en nu weer 2 dezelfde kleuren.
Je kan eventueel de (lelijkste) schutting "aankleden" door planten ervoor neer te zetten of aan te hangen. Of een mooie tuinposter of van die decoratievlinders aan je schutting hangen, dan valt ie al minder op.
Ja! Wij zijn ruim een half jaar later in onze nieuwbouwwoning gekomen dan onze buren. Rechts van ons een schutting met een rood/bruine tint en links meer geel/bruin. De schuttingen stonden voordat wij kochten en contact maakten. Overigens aan één kant wel alleen op hun grondgebied, ze lieten de grens vrij. Ik ervaar het niet als storend, zeker niet nu de schuttingen beide grijziger worden en de tuin meer is aangekleed. Mocht je het later wel storend vinden: planten etc. aan één kant en/of beits/verf?
Ik heb geen tuin maar ik zou me eigen er dood aan ergeren maar ik weet van mezelf dat ik zo ben. Als jij niet zo bent en je denkt dat je het wel oké vind zou ik t laten. Je kan ze misschien aan jullie kant wel 1 en dezelfde kleur schilderen.
Bedankt voor de reacties! De schutting die de buurvrouw wil is niet van hout, is kunststof volgens mij. Wel erg netjes trouwens, maar niet te schilderen. Denk ook niet dat er gaten in geboord kunnen worden. Maar zou er inderdaad wel iets tegen kunnen laten groeien mocht het heel storend zijn. Aan de andere kant nog niet over gehad, maar weet zeker dat dat wel een gewone houten schutting wordt.
Ohh das balen dat ze het kunstof wilt maken, maar kunstof kan je wel schilderen hoor 😉 Daar zou ikzelf sowieso op tegen zijn, kunstof is handig qua onderhoud maar ik vind het geen gezicht.
Maar je kan toch altijd nog zelf daar weer een schutting tegenaan plaatsen? Een schutting die jij dus wel wil en kan betalen. Dan overleg je die eerst met de andere buren en als zij die dan ook willen, heb je aan twee kanten dezelfde schutting
Een dure schutting die je buurvrouw zet, die kan je in mijn ogen dus echt niet gaan verven. Dan zou ik eerder kiezen voor de 'goedkope' schutting aan te passen dmv posters, klim op oid. Nu is niet iedereen blij met klimop, wij hebben een huis gekocht met veel schutting, rijk begroeid met klimop. De buurvrouw was blij dat de vorige bewoners weg waren en ging snoeien, gevolg, dode klimop die we weg moesten halen. Nu blijken we een schutting met een doorkijk te hebben, zo'n schutting met een gat erin, vreselijk!
https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/tuinhout/schuttingen/tuinschermen/elephant-tuinscherm-wpc-basic-180-x-180cm/5167608 Ik vind het niet lelijk hoor, zou ook niet perse mijn eerste keuze zijn, maar zij wil dat graag. Maar ik vind inderdaad dat ik het niet kan maken om hem te schilderen. Vraag me vooral af hoe het eruit ziet als de andere kant een gewone schutting is.
Dat zei ik dus ook tegen mn man! Maar twijfel daar ook wel wat over aangezien de tuin al zo klein is.
Deze valt idd qua lelijkheid nog wel mee ik dacht dat je echt dat goedkope witte kunstof bedoelde 😉 Als je hem echt niet wilt schilderen zou ik zelf een schutting neerzetten zoveel ruimte neemt dat denk ik ook niet weg..