Verschil vinted vs marktplaats?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Ik ben incidenteel actief op mp met verkoop aankoop kleding. Wat is het verschil met vinted? Volgens mij lagere verzendkosten? Maar je kan niet bieden en ook niet aan huis ophalen? wat zijn jullie ervaringen? Waar moet ik rekening mee houden?

2. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Hier een groot Vinted- fan. Ik koop er regelmatig wat en verkoop ook veel.
    Voordeel ten opzichte van Marktplaats vind ik dat je zowel kopers- als verkopersbescherming hebt. Wanneer je een artikel koopt op Vinted wordt je geld als het ware ‘in de wacht gezet’ totdat je het artikel hebt ontvangen. Je kunt dan aangeven of je het artikel in de staat hebt ontvangen zoals omschreven. Is dat het geval dan wordt je geld vrijgegeven. Is dat niet het geval dan gaat Vinted een onderzoek starten.
    Verder kun je wel onderhandelen hoor. Het is niet zo dat je persee het gevraagde bedrag voor een artikel moet betalen. Dit kun je doen door de verkoper een bericht te sturen.
    De verzendkosten zijn inderdaad laag. Let er wel op welke verzendmaatschappij je kiest. Zoals bijv Homerr doet er heel erg lang over om een pakket te bezorgen (soms wel 2 weken als het niet langer is)

Tootsie vindt dit leuk.
  3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben gestopt met vinted. Zoveel slechte verhalen gehoord. En na de aflevering van Boos heb ik de app verwijderd.

Ik kan je alleen als tip geven om ie te kijken verder kan ik je niet echt helpen denk ik.

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik ben juist tevreden over Vinted. Veel fijner dan Marktplaats. Niet meer gedoe met onzin biedingen of reacties. Je kunt meteen kopen ipv wachtten op reactie verkoper, meer keuze aanbod (ook met verzenden), verkoop gaat sneller, geld word ook echt pas uitgekeerd als alles is goed gegaan etc.. Ik ben juist fan van Vinted :)

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wat is er dan besproken in de aflevering van Boos?

6. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.197
    113
    Klopt! Vinted is al vaker op tv langsgekomen met slechte verhalen. Als verkoper ben je ook totaal niet beschermd bij Vinted. Je kunt zo je spullen kwijt zijn zonder ook maar een cent te ontvangen.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  7. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    790
    147
    43
    Dat lijkt mij ook risico. Stel dat de kopende partij zegt dat de kleding beschadigd is ( terwijl dit niet zo is) krijg jij dus geen geld?

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    je kan dit terugkijken op youtube:D

9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb tot nu toe meer miskopen gedaan op Vinted, dan op Marktplaats.

Veel verkopers verkopen items als nieuw, maar ondertussen zit het onder de vlekken of is heel erg pillig. Je kunt het dan retour sturen, dan krijg je je geld terug.. Maar je retourkosten moet je wel zelf betalen dus als je dit bijvoorbeeld 3x hebt bij verschillende verkopers ben je 10 euro lichter en heb je geen artikelen.

Zeebra en Aegyo vinden dit leuk.
  10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.060
    113
    Hier fan van vinted
    Veel verkocht ook! Sneller dan op marktplaats, en hoemeer ik verkocht en goede recensies had hoe sneller het gaat.

Bied vaak op mp ook aan om via vinted koop te sluiten ivm lagere vz kosten

11. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Nee voor mij geen vinted weer. Mijn man had laatst nieuwe schoenen gestuurd, en hij heeft alleen maar merk.. Dus geen beschadigingen helemaal niets. De koper heeft het genoteerd als nep. Dus onderzoek, wij alle foto's sturen om te bewijzen dat het wel degelijk echt was.. Nee hoor.. Geld kwijt schoenen kwijt.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.332
    1.819
    113
    Vrouw
    Wauw dat is ruk! Had je de aankoopbon nog? Dan lijkt me het geen discussie..

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.332
    1.819
    113
    Vrouw
    Ik vind mp, ondanks onzinbiedingen en hoop niet opkomendagers, fijner. Vooral als koper. Ik koop 2ehands uit duurzaamheid en vind het fijn als ik het op de fiets op kan halen of in omgeving waar ik toch moet zijn. Via vinted kun je ook niet fijn zoeken op bezorgdienst en mondial zit hier bijv al niet in de buurt dus die artikelen vallen af maar moet je dan wel eerst allemaal bekijken. En ik vind ook vaak dat iets als nieuw of heel goed wordt aangeboden terwijl het goed gebruikt is :rolleyes:. Tot slot duurt het forever voordat een pakje er is via homerr, 3wkn die paar keer dat ik het gebruikte.
    Als verkoper is het wel prima maar lees nu dus dat je behoorlijk genaaid kunt worden.

14. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Nee, dat niet. Maar we konden de echte wel onderscheiden van neppe maar dat mocht dus niet baten.

15. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.197
    113
    En dit schijnt dus heel vaak met Vinted te gebeuren met merkkleding. En je kan dan fluiten naar je geld o_O

puzzelstukje vindt dit leuk.
  16. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Oh best veel negatieve ervaringen dus met vinted... ik merk alleen dat ik kleding van mijzelf en kids op mp niet meer kwijtraak.dus wil toch als verkoper op vinted aan de slag... tips waar ik op moet letten?

17. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik HAAT Vinted echt. Vroeger gebruikte ik altijd united wardrobe en dat ging perfect. Toen werd het overgenomen door Vinted en kreeg ik ineens biedingen vanuit Frankrijk en verzenden via Homer, dat soort onzin. En inderdaad hele slechte verhalen waarbij de verkoper altijd de dupe is. Ik heb de app verwijderd.

Oja, en die reclames zijn ook mega irritant van Vinted :roflmao:

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.060
    113
    Ik pas 1x gedoe gehad en als verkoper in gelijk gesteld.
    Verder al zoveel verkocht zonder gedoe.
    Je kunt zelf aangeven welke vz opties jij aanbied,dus wel of geen homerr /dpd/etc.

Rest net als op mp. Duidelijke foto's, eerlijke beschrijving.

19. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.197
    113
    Mijn dochter(5) vanmorgen nog toen ik het met mijn man had over iets wat we weg konden doen: Ze riep "Draag je het niet? Verkoop het dan!"
    'Ja dat is van Download nu de gratis Vinted app mama' :roflmao:

Oké dan.... Teveel reclame op die spelletjes op de iPad dus :p

Nougat en Linnidee vinden dit leuk.
  20. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben ook heel erg fan van Vinted. Afgelopen maand heel veel kinderkleding erop gezet en al voor meer dan 400 euro verkocht, denk minstens 40 transacties, en geen enkel probleem gehad. Ook al 4x gekocht zonder problemen.
    Ik vind het heel fijn dat er geen gedoe is omtrent verzendkosten, het is gewoon duidelijk. En dat ik niet zelf verzendkosten voor moet schieten (behalve als er gekozen wordt voor postNL, maar dat heb ik maar 1x gehad).
    Je kan wel degelijk gewoon een lager bod doen dan de vraagprijs zonder een persoonlijk bericht te sturen. En je kan ook bundelkorting geven om verkoop van meerdere items te stimuleren.
    Nadeel is inderdaad dat je niet kan selecteren op locatie, dus je moet geluk hebben als je iets koopt wat je kan afhalen. En tweede minpunt is dat ik soms op 1 dag bij 4 verschillende pakketpunten langs moet :rolleyes:
    En kinderkleding loopt wel beter dan kleding voor volwassenen.

Deel Deze Pagina